Barn og tv-titting.

Undrer

Glad i forumet
Hvor gammelt var barnet ditt da du satt det foran tv for å se på tv?

Tv står no så og si alltid på her,så han så jo tv fra begynnelsen av...høhø..
Men han hadde ikke glede av det før 1.5 årsalderen vil jeg tro og huske..

Sofie oppdaget vel drømmehagen da hun var rundt 6 mnd, så kanskje i 7 månedersalderen begynte vi å sette henne i vippestolen foran tv-en mens det går. Ikke hver dag da, men om vi husker på det og spesielt om hun er grinete. Hun er kjempefornøyd mens det går. [:)]

Og hun sier jo ifra om hun blir lei, da tar vi henne opp så klart.

Har jo alltid hatt muligheten te å se tv, siden den ofte står på.
Men han begynte ikkje å interessera seg for det før han va rundt 2 år.

Har alltid hatt muligheten til å se, men de interesserer seg ikke.
De er 8 mnd og 2 år.
Aldri SATT de foran tv'n...

Har ikke SATT henne forann tv, hehhe

Men hun har likt å se på Lotta i Bråkmakergata fra hun var kanskje 10mnd.

Nå ser hun endel tv, liker barnetv og Astrid Lindgren-filmer + Linus i svingen og Boxer.
Ikke noe tegnefilmer.

vi begynte å la ham se drømmehagen på tv sånn... en gang etter han ble et år tror jeg.

Tv'n har jo stått på før også, og han glodde litt på lys og farger der når han var mini-baby. Men jeg setter ham ikke til for å se tv nå heller, dvs, noen ganger tar jeg ham oppi sofaen, så sitter vi der og koser oss og ser tv, men nei, han sitter ikke der og ser tv lenge, han går omkring, danser til musikken, leker med en bil, vi leser ei bok...

Her står tv'en på egentlig hele tiden, men han intriserer seg ikke for det ! [:)]

Tven står på nesten hele tiden, så når han ligger på teppet foran tven så følger han med på tven.
Og jeg innrømmer jeg setter han foran tven når jeg skal rydde litt, for han er såpass kosete og har ett enormt behov for kos og stimuli. Så om morran så koser han seg med playhouse disney.. mens jeg spiser frokost. og han er evig interessert i fotball.. [;)] hehe.. han har nok arva tvslavegenet fra både meg og faren, vi er hardt ramma.. [;)]

Han var vel mellom 6-9 mnd når han så vidt begynte å gløtte litt på TV`n, men han så aldri på så lenge om gangen, maks 5.min så syns han det var på tide å finne på noe annet. Han har fremdeles problemer med å sitte å se en hel film, da må den være meget spennende, men han vil gjerne gå litt til og fra.[:)]

Husker ikke helt, han har helt sikkert sett noe på TV før men var vel først da vi flyttet hit når han var 14 mnd at det "tok av". [:D]
Er alenemor, og hadde ikke overlevd om ikke Jr. hadde vært "tv-slave" - han eeeelsker å sitte og titte på dummeboksen, er kjempekonsentrert, danser Drømmehagen-dansen og Tipp-topp-dansen fra Mikke Mus, klapper for å få romskip til å gå fortere og masse annet. [:D]
Eneste muligheten jeg har til å få dusje i fred, lage mat uten masing, eller til og med få sove litt lenger i helgen. [;)]
På ukedagene er vi jo så og si ikke hjemme, så da blir det bare barne-TV.

I tillegg er han begeistret for de merkeligste ting - dyreprogram er stort sett uinteressant, mens han kan sitte som forhekset og se en hel Star Wars-film. [&:]

Endre begynte å interessere seg litt for tv da han var rundt 6 mnd. Da kunne han ha underholdning en stund, med musikk og bevegelse på skjermen.
Men var ikke før han var over 1 år at han begynte å leve seg inn og forstå litt mer[:)][:)]

Eline interesserte seg ikke for tv før hun var 2,5 år. Hendte jo at jeg plasserte henne forran tv-en da hun var mindre 6-7 mnd, da var hun rolig og fulgte med en stund[;)]

Loke er 7 måneder nå og koser seg med drømmehagen - Den eneste tvstunden der vi setter oss bevisst foran tvn.. Snur seg alltid mot tvn når det er reklame også - det er nok en høydare! [:D] Men har vel tittet litt på kassa siden han var biteliten baby og kunne se farger...

Husker ikke helt hvor gammel snuppa mi var. Rundt 1 år tror jeg. Hun ser aldri ferdig en episode av div barne-tv. Hun blir rastløs hvis hun sitter stille for lenge.

Drømmehagen falt veldig i smak fra første gang vi satt det på[:)] Da var hun litt over 6 mnd!

Back
Topp