Barn og sterk mat..

tuppa86

Forumet er livet
Spise dokkers små sterk mat?
Syns det e så mang som skriv at dæm lage ainna mat te ungan når dæm har "sterke" ting som taco, nachos o.l. mat...
Korr gammel va ungan når dæm bynt å få sånn?

Han her ELSKE sånn mat, og bli 2 år i april.. hvis vi har pizza vil'n absolutt ha på HOT tacosaus... og ælske mat som tacogryte, tandoori kylling, nachos o.l... altså mat me MY og sterk smak[8D]

Min eldste spiser det glatt, har hun gjort siden hun var bitteliten, guttungen spiser det innen rimelighetens grenser, og lillemor ikke i det hele tatt hehe...

Tror hun var rundt 2 faktisk! Men ikke HOT-hot, er snakk om tacokjøttdeig, masse rømme og litt ost. Hehe

Sterk mat er ikke farlig og her smakes det på alt, og ungene spiser ganske sterk mat uten problemer. Det er bare salt man skal være forsiktig med i begynnelsen. 

ORIGINAL: *Meya*

Min eldste spiser det glatt, har hun gjort siden hun var bitteliten, guttungen spiser det innen rimelighetens grenser, og lillemor ikke i det hele tatt hehe...

men da går d på at dæm ikke like det? eiller unngår du å gi det te dæm pga alder?

mine har alltid likt mye forskjellig mat, vi lager ikke 2 retter til middag. Vi kan ha litt sterk mat og de liker det

vi spiser ikke mye sterk mat, men hun får aldri egen mat lenger. Kan ikke huske sist hun fikk det [8|] Hun spiser taco hvis vi har det til middag osv. 

Her spiser mini akkurat det han har lystpå av det vi spiser. Taco, hot salsa o.l.
Å det er jo ikke store mengde han spiser og vi har det jo ikke hver dag!
Så jeg tror det ikke gjør noe så lenge han er like fin i magen etterpå og drikker godt!

ORIGINAL: tuppa86

men da går d på at dæm ikke like det? eiller unngår du å gi det te dæm pga alder?

De liker det ikke... Har gitt dem det jeg, selvsagt. Unger overlever i India også.

ORIGINAL: Sicily

Sterk mat er ikke farlig og her smakes det på alt, og ungene spiser ganske sterk mat uten problemer. Det er bare salt man skal være forsiktig med i begynnelsen. 

Nei e liksom det æ og meine... [8D]

De liker det ikke... Har gitt dem det jeg, selvsagt. Unger overlever i India også.

Ja.. i Thailand og faktisk!![8D] va 5 uka i thailand i 2008 og jobba.. og da spist vi sammen med mange thaifamilia..og det ungan dær spist hadd itj æ engang SJANS te å få i mæ.. haha... og æ e gla i sterk mat [8|]

Grunnen til at vi har "unngått" sånn type mat til junior, er ikke pga hvor sterkt det er, men fordi det ofte er halvfabrikat eller pulvervarianter.

Smekkfull av salt og unødvendigheter.

Så lenge de liker det så kan de helt fint spise sterk mat ja, mine syns alt som er litt merkrydret enn "vanlig" er sterkt så da får de noe annet eller vi tar av litt før det krydres.

ORIGINAL: Gollemor

Grunnen til at vi har "unngått" sånn type mat til junior, er ikke pga hvor sterkt det er, men fordi det ofte er halvfabrikat eller pulvervarianter.

regna me deinn kom ja[8D] Hær spise vi variert så æ syns IKKE det e nå gæli å gi gutn min taco eiller tacosaus o.l. når vi har d[8D] Har oftar gode potetmiddaga så[8D]

Min er ikke så glad i sterk mat. Men spiser pizza som vi spiser, men plukker av litt.

regna me deinn kom ja[8D] Hær spise vi variert så æ syns IKKE det e nå gæli å gi gutn min taco eiller tacosaus o.l. når vi har d[8D] Har oftar gode potetmiddaga så[8D]

Jeg antydet ingenting, jeg svarte på grunnen til at vi ikke ga taco-type mat til sønnen vår.

Spiser ikke sterk mat. Taco er jo ikke sterk mat. Men Tikka Masala har ho spist siden ho var året, men vi kjøper mild.
Hun elsker krydder, men spiser ikke ting som svir i munn. Det har vi ikke prøvd heller. Men thai og indisk o.l. glir ned på høykant.

Vi krydrer gjerne "sånn type mat" selv, gidder ikke lage taco-lefsene selv da, men kjøttet (om vi har kjøtt) krydrer vi selv.

Irja er veldig glad i ting som smaker og liker litt sterk mat også. Taco o.l spiser hun uten problem, men jeg har jo selvsagt ikke servert habanerosausen min til henne.
Men jeg bruker mer enn gjerne chili i maten, og hun ser ut til å like det. [:)]

Han har alltid likt det. Eneste han ikke vil ha er "pirkemat", som taco.
Indisk mat er noe av det han liker best, faktisk.

Back
Topp