Barn og sofa

Mamma til go`jentene

Elsker forumet
Hvordan er det hjemme oss dere? Her så får hun ikke lov til og være oppi sofaen P.g.a at hun har falt ned fra sofaen et par ganger.. Hun løper at og fram og er sikkelig villbass når hun er i sofaen[&o] Greit nok at vi kan passe på henne,men det blir slitsomt i lengden det også.. Jeg har bekkenløsning så jeg klarer ikke og være rask i bevegelsen for og ta henne i mot om hun skulle falle ned fra sofaen.. Hun prøver og komme opp i sofaen men hun har skjønt at hun ikke får lov når vi sier nei[;)] Er jeg streng der?

Her får han være i sofaen, men vi tar oss tid til å lære han at han skal sitte der, ikke hærje!!

Robin får lov til  å være i sofaen,nytter ikke å holde han unna uansett[&:] Fra den dagen han klarte å klatre oppi smatt han opp i sofaen så fort vi snudde ryggen til.Trengte faktisk ikke snu ryggen til heller,han skulle klatre opp,han!Men han vet at han må sitte når han er i sofaen,ikke hoppe og stå,så det går greit...stort sett...[8D][:D]

ORIGINAL: RedElf

her er sofaen for alle uansett [:)]

sign.

men vi forklarer at sofaen er til å sitte i og ikke hoppe i[:)]

ORIGINAL: Tyren85

sign.

samme her. Dessuten var vi bare obs på å lære henne å komme seg opp og ned på en forsvarlig måte.

Her får de være i sofaen. og ja det hender det blir hopping og herjing. Da prøver jeg å si at det kan være farlig og at det ikke er lov, men jeg gidder ikke stresse, sitter heller litt på vakt og venter til han mister kontrollen og tar i mot han da. Da får han følelsen av å falle og lærer at han ikke kan gjøre sånn. Det virker faktisk her, men han er nødt å prøve å feile for han bryr seg ikke om at jeg bare sier noe er farlig.

Nå er ikke snuppa mi gammle jenta enda heller så og forklare henne det er håpløst[&:]  Vi har prøvd..

ORIGINAL: Tyren85

sign.

ORIGINAL: Diddij

Her får han være i sofaen, men vi tar oss tid til å lære han at han skal sitte der, ikke hærje!!

sign

Når er ikke min kommet til verden ennda,men når han blir eldre vil han selvsagt få gå i sofaen... Syns sofaen skal få være for alle [:)]

Trine kommer heller ikke å få lov til å gå opp i sofaen.

Kan få sitte der men ikke fly turbo rundt over hele sofaen.

Snuppa er i sofaen så mye ho vil, klatret opp selv fra 7 mnd ho [:D] Løp rundt, datt ned og lærte [;)]

ORIGINAL: Mamman til go`jenta

Nå er ikke snuppa mi gammle jenta enda heller så og forklare henne det er håpløst[&:]  Vi har prøvd..

Gorm har holdt på i sofaen i flere mnd, har detti ned et par ganger, men fæl som jeg er tror jeg det er sunt[:D] Han har utviklet en fantastisk motorikk fordi han stort sett har fått lov til å klatre, balansere osv. Han er 20 mnd og har mye bedre motorikk en mange av de på 2+ i barnehagen. Knall og fall er bra for utviklingen[;)]

Jeg ville latt henne være i sofaen, jeg...

Back
Topp