Barn og sminke.

Nøstet

Lesehest. :-)
VIP
Inspirert av uniformtråden, der kom noen inn på sminke. I hvilken alder får\fikk dine barn lov å begynne med sminke?

Jeg begynte selv i sjette-sjuende klasse å eksperimentere og bruke litt sminke på klubb og på skolen, så tenker selv at rundt 6-7 klasse kan hun få lov om hun vil, i alle fall på klubb og bursdager. Da under oppsyn og med hjelp så det blir diskret og passer henne.

Begynte selv i 8.klasse. Da under tvang helst, om ikke ble en mobba..

Mi er 11 år nå, men ingen i klassen er starta enda hvertfall. Så tenker at når det nærmer seg ungdomsskoletid blir det nok mer aktuelt.
Og da skal jeg jammen lære hu og kjøpe ordentlig sminke :)
Og hvordan sminke seg litt diskret og passende.

For øyeblikket har vi kun sminka når det er halloween og slikt [emoji14]

1.klassingen her vil gjerne sminke seg, men jeg syns det er for tidlig. Vet en av jentene har begynt litt, og et par som sminker seg til bursdager. Har sagt nei så langt, men hun har fått ta på litt rouge og lipgloss i et par bursdager.

Takk for svar. Eldste mi fikk sminke seg fra 6 års alder til bursdager, nå er hun 10 og ønsker å lære å sminke seg. Hun får lov av meg og jeg lærer henne å sminke seg diskret. Min erfaring er at når ungene får lov til litt slikt hjemme så lurer de ikke med seg sminke på skole o.l., har sett noen unger gjøre det og vasker seg før de går hjem. Dessuten så er det i denne alderen de synes det er mest moro å "leke" med sminke og da synes jeg det er greitt hun lærer å legge det naturlig og fint.

Begynte selv i 8.klasse. Da under tvang helst, om ikke ble en mobba..

Mi er 11 år nå, men ingen i klassen er starta enda hvertfall. Så tenker at når det nærmer seg ungdomsskoletid blir det nok mer aktuelt.
Og da skal jeg jammen lære hu og kjøpe ordentlig sminke :)
Og hvordan sminke seg litt diskret og passende.

For øyeblikket har vi kun sminka når det er halloween og slikt [emoji14]
Så utrolig nedrig, tenk å mobbe noen som ikke ønsker å sminke seg! Så bra at du vil lære henne, tenker jeg.

Så utrolig nedrig, tenk å mobbe noen som ikke ønsker å sminke seg! Så bra at du vil lære henne, tenker jeg.
Ja, menmen. Kom meg over det da. Men mye man måtte for om ikke fikk en høre det. Så både gstreng og sminke måtte på plass for å ikke havne utafor.

Ja, hu mi har fått sånn billigsminke. Men det har hu reagert på. Så jeg har kasta slikt. Så om tiden krever det, får hu heller låne min dyre. Den har hu ikke reagert på. Men for øyeblikket har hu ikke brydd seg så masse heller.

Husker når jeg begynte var det kult med blå øyenskygge. Så jo forferdelig ut. For vi tok ikke lite heller [emoji23] Men hallo. 90 tallet [emoji23]

Nå er det jo veldig fint om det er litt diskret. Fremheve heller det naturlige :)

Takk for svar. Eldste mi fikk sminke seg fra 6 års alder til bursdager, nå er hun 10 og ønsker å lære å sminke seg. Hun får lov av meg og jeg lærer henne å sminke seg diskret. Min erfaring er at når ungene får lov til litt slikt hjemme så lurer de ikke med seg sminke på skole o.l., har sett noen unger gjøre det og vasker seg før de går hjem. Dessuten så er det i denne alderen de synes det er mest moro å "leke" med sminke og da synes jeg det er greitt hun lærer å legge det naturlig og fint.

Syns det er innenfor, jeg. Vesla har en eller to ganger fått litt diskret skimmer på øyelokkene (egentlig usynlig nesten) til fritidsklubben, da var hun vel 6-7 år, gikk i første.

Syns det er innenfor, jeg. Vesla har en eller to ganger fått litt diskret skimmer på øyelokkene (egentlig usynlig nesten) til fritidsklubben, da var hun vel 6-7 år, gikk i første.
Ja, ikke sant! Det er jo moro for dem og bedre at de får litt hjemme enn lure seg til å gjøre det og se helt vulgære ut.

Ja, menmen. Kom meg over det da. Men mye man måtte for om ikke fikk en høre det. Så både gstreng og sminke måtte på plass for å ikke havne utafor.

Ja, hu mi har fått sånn billigsminke. Men det har hu reagert på. Så jeg har kasta slikt. Så om tiden krever det, får hu heller låne min dyre. Den har hu ikke reagert på. Men for øyeblikket har hu ikke brydd seg så masse heller.

Husker når jeg begynte var det kult med blå øyenskygge. Så jo forferdelig ut. For vi tok ikke lite heller [emoji23] Men hallo. 90 tallet [emoji23]

Nå er det jo veldig fint om det er litt diskret. Fremheve heller det naturlige :)
jeg har også kjøpt ordentlig sminke, vi har litt egen og låner av hverandre ved behov. Mi har også sart hud og atopisk eksem så vil ha ordentlige ting til henne. Ja, mye rart en må høre og gå gjennom i skoletiden...... Bra du kom deg gjennom og gått videre. Ja, helt blått eller rosa.....:p Bedre med naturlig ja. :)

Ja, ikke sant! Det er jo moro for dem og bedre at de får litt hjemme enn lure seg til å gjøre det og se helt vulgære ut.

Helt sant. Jeg fikk leke med sminke hjemme da jeg gikk på småtrinnet, husker jeg arvet noen øyenskygger og en blå maskara av stetanta mi, haha. :p Så sikkert kriminelt ut. :p Hadde begynt å bruke maskara på skolen da jeg gikk i sjuende. Flyttet til pappa da, og stemoren min likte det ikke noe særlig, men hun kjøpte inn brun maskara til meg, for hun mente det var bedre enn den svarte jeg brukte.

Kommer også til å være litt involvert i sminkebruken til vesla, er ikke alt hun vil få gå med på skolen, og så tenker jeg å lære henne litt etterhvert som hun ønsker det, så kanskje hun slipper en del av de fellene vi gikk i Og spesielt det å fjerne sminken om kveldene, og vaske seg osv, samt få hjelp til å velge rett farger og i det hele tatt.

Men her på skolen ser det ut som det er like vanlig å bruke sminke som ikke å gjøre det, selv på ungdomskolen.

jeg har også kjøpt ordentlig sminke, vi har litt egen og låner av hverandre ved behov. Mi har også sart hud og atopisk eksem så vil ha ordentlige ting til henne. Ja, mye rart en må høre og gå gjennom i skoletiden...... Bra du kom deg gjennom og gått videre. Ja, helt blått eller rosa.....:p Bedre med naturlig ja. :)

Husker jeg hadde metallisk lilla-aktig leppestift. 90-tallet var herlig. :D

6-7 klasse er det greit med sminke, tenker jeg. Mi er 7 år, vil gjerne "pynte" seg med lipgloss når hun skal i bursdag osv, det får hun lov til.
Ellers tenker jeg at jeg vil se det ann :)

Min jente er ikke stor nok til at jeg har tenkt tanken enda. Men når den tid kommer. Så høres det veldig fornuftig ut med 6-7 klasse

Her er de startet veldig tidlig. Selv var jeg aldri opptatt av sminke. Og er fremdeles ikke det. Så bruker omtrent aldri sminke. Min datter på 9 sminker seg hjemme. Men får ikke gå ut. Om hun skal i besøk og de andre jente skal sminke seg får hun lov på den betingelsen at jeg får sminke henne i helt nøytrale farger som omtrent ikke synes.

Jeg startet selv da jeg var rundt 12 år, tenker det samme med barnet. Hun har fått lov til å få litt sminke ved noen anledninger.

Frøkna her begynte å vise interesse for lipgloss og øyeskygge i 1klasse [emoji5] det fikk hun lov til, mange andte i klassen hadde startet allerede[emoji23] men under kontrollerte former såklart om ikke hadde det blitt mye rart. Nå når hu går i 3 har hu begynt å spørre etter mascara [emoji51] så vi får se om hu skal få prøve det snart[emoji5]

Jeg tenker rundt 7.klasse. Vi har ordentlig sminke. Pga allergier og sensitiv hud kommer vi ikke til å ha billig sminke til barna. Er ikke prisen det går på, men mer det at vi syns ikke barna trenger sminke når de er så unge. De får gjerne prøve litt hjemme eller ved spesielle anledninger, men å ha på sminke fast i 3. klasse er for min del helt uaktuelt.

Jeg tenker rundt 7.klasse. Vi har ordentlig sminke. Pga allergier og sensitiv hud kommer vi ikke til å ha billig sminke til barna. Er ikke prisen det går på, men mer det at vi syns ikke barna trenger sminke når de er så unge. De får gjerne prøve litt hjemme eller ved spesielle anledninger, men å ha på sminke fast i 3. klasse er for min del helt uaktuelt.

Så billig sminke er ikke skikkelig sminke? [emoji15]

Back
Topp