Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så utrolig nedrig, tenk å mobbe noen som ikke ønsker å sminke seg! Så bra at du vil lære henne, tenker jeg.Begynte selv i 8.klasse. Da under tvang helst, om ikke ble en mobba..
Mi er 11 år nå, men ingen i klassen er starta enda hvertfall. Så tenker at når det nærmer seg ungdomsskoletid blir det nok mer aktuelt.
Og da skal jeg jammen lære hu og kjøpe ordentlig sminke
Og hvordan sminke seg litt diskret og passende.
For øyeblikket har vi kun sminka når det er halloween og slikt [emoji14]
Ja, menmen. Kom meg over det da. Men mye man måtte for om ikke fikk en høre det. Så både gstreng og sminke måtte på plass for å ikke havne utafor.Så utrolig nedrig, tenk å mobbe noen som ikke ønsker å sminke seg! Så bra at du vil lære henne, tenker jeg.
Takk for svar. Eldste mi fikk sminke seg fra 6 års alder til bursdager, nå er hun 10 og ønsker å lære å sminke seg. Hun får lov av meg og jeg lærer henne å sminke seg diskret. Min erfaring er at når ungene får lov til litt slikt hjemme så lurer de ikke med seg sminke på skole o.l., har sett noen unger gjøre det og vasker seg før de går hjem. Dessuten så er det i denne alderen de synes det er mest moro å "leke" med sminke og da synes jeg det er greitt hun lærer å legge det naturlig og fint.
Ja, ikke sant! Det er jo moro for dem og bedre at de får litt hjemme enn lure seg til å gjøre det og se helt vulgære ut.Syns det er innenfor, jeg. Vesla har en eller to ganger fått litt diskret skimmer på øyelokkene (egentlig usynlig nesten) til fritidsklubben, da var hun vel 6-7 år, gikk i første.
jeg har også kjøpt ordentlig sminke, vi har litt egen og låner av hverandre ved behov. Mi har også sart hud og atopisk eksem så vil ha ordentlige ting til henne. Ja, mye rart en må høre og gå gjennom i skoletiden...... Bra du kom deg gjennom og gått videre. Ja, helt blått eller rosa.....Ja, menmen. Kom meg over det da. Men mye man måtte for om ikke fikk en høre det. Så både gstreng og sminke måtte på plass for å ikke havne utafor.
Ja, hu mi har fått sånn billigsminke. Men det har hu reagert på. Så jeg har kasta slikt. Så om tiden krever det, får hu heller låne min dyre. Den har hu ikke reagert på. Men for øyeblikket har hu ikke brydd seg så masse heller.
Husker når jeg begynte var det kult med blå øyenskygge. Så jo forferdelig ut. For vi tok ikke lite heller [emoji23] Men hallo. 90 tallet [emoji23]
Nå er det jo veldig fint om det er litt diskret. Fremheve heller det naturlige![]()
Ja, ikke sant! Det er jo moro for dem og bedre at de får litt hjemme enn lure seg til å gjøre det og se helt vulgære ut.
jeg har også kjøpt ordentlig sminke, vi har litt egen og låner av hverandre ved behov. Mi har også sart hud og atopisk eksem så vil ha ordentlige ting til henne. Ja, mye rart en må høre og gå gjennom i skoletiden...... Bra du kom deg gjennom og gått videre. Ja, helt blått eller rosa.....Bedre med naturlig ja.
![]()
Jeg tenker rundt 7.klasse. Vi har ordentlig sminke. Pga allergier og sensitiv hud kommer vi ikke til å ha billig sminke til barna. Er ikke prisen det går på, men mer det at vi syns ikke barna trenger sminke når de er så unge. De får gjerne prøve litt hjemme eller ved spesielle anledninger, men å ha på sminke fast i 3. klasse er for min del helt uaktuelt.