barn og søvn

Sofie.

Forumet er livet
Koffør e det sånn at barn står opp tili i hælgan mens i ukedagan så må man dræg de ut a dyna??

F.eks: I hælga så har min 4-åring stått opp kl 06.00 og erklært at da va stå-opp-tid!
Og i dag måtte e lirke og lure førr å få han ut a dyna kl 07.00..
Åh,har han bærre kunna søv litt længre når man har mulighet tell det...

Måtte bare blåse ut litt her ;)

Koffør e det sånn at barn står opp tili i hælgan mens i ukedagan så må man dræg de ut a dyna??

F.eks: I hælga så har min 4-åring stått opp kl 06.00 og erklært at da va stå-opp-tid!
Og i dag måtte e lirke og lure førr å få han ut a dyna kl 07.00..
Åh,har han bærre kunna søv litt længre når man har mulighet tell det...

Måtte bare blåse ut litt her ;)
En naturlig del av livet.. :P vet ikke hvorfor.. det bare er sånn :P

Sku tru de merka at lørdagsmårran så vil mamma og pappa søv litt lengre enn kl 06/07 :P

Han e heldivis ikke sånn kvær hælg. :)

Kanskje lydene i huset er anderledes om du vanligvis står opp før han på hverdager? Mens i helgene er det stille og dermed våkner han? De har innebygde klokker og er litt vanedyr. Frøkna her sover stort sett til vi vekker henne på hverdagene, men i helgen våknet hun 15 minutter etter vi pleier å vekke henne, mens i dag våknet hun over en time tidligere enn hun pleier å bli vekt, så hos oss har hun ikke skjønt når det er helg og ikke.

Hahaha. Her også. Og når man tror man kan stille vekkerklokka på ungen, så forsover man seg skikkelig :p

Tror det er veldig vanlig dessverre.

Mine barn som har blitt store sier de sto opp tidlig i helgene kun for at de var fri, slapp stresset med at dei skal ut døra, kan leke med det de vil, sitte i pysjamas lenge og drøye og bruke laang tid på frokost:) so mao so er det nok helgefølelsen de kjenner på:)

Haha, ja kan ikke stille han som vekkeklokke :P (prøvde det i sommar, og hadde avtalt med en slektning om å møtes kl 09.30 for å dra på tur. Gjett kem som våkna kl 10.00?? Jo e med en tlf som ringte iltert, hehe. Da hadde slektningen prøvd å ringe i 1 time. )

Nei, i helgene så står han opp før oss voksne, så at det er andre lyder da tviler e ;) Og i hverdagene så begynn e den store vekkerunden på mann og sønn kl 07.00. Gubben elsker å slumre så hvis ikke e får han opp kl 07.00 så kan han fint sove til kl 08.00.

mine er også sånn, imorgen må vi opp 6:15 og de kommer til å måtte dras opp av senga,

Han på 4år har begynt å gå på badet å tisse, løper ned i stua i pysjen og finner seg Ipaden før vi andre har våkna skikkelig ;)

Hahaha mi jente våkner 06.15 uansett dag. Før (3-5.5 år) var det heller 04.20 til 05.00.
Hadde håpet det skulle endre seg når hun startet skolen, men nope! :p

Back
Topp