Barn og puslespill

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Klarer din 2-3 åring og pusle puslespill? Helt alene? Kun memoriserte bilder, eller ukjente også? Knekt koden? hvor mange brikker?

Eller er ikke interessen der? Ikke tolmodighet nok? Får ikke til?

Jenta vår på 3 klarer ikke og pusle alene i det hele tatt, så jeg lurer litt på hvordan andre barn i den alderen er. Hører veldig gjerne fra både de som kan og ikke kan. [;)]

Jentungen min på 3 år er veldig glad i puslespill.

Hun pusler gjerne 20 - 30 biter, og får dem til selv (uten hjelp) hvis hun har lagt dem en til to ganger sammen med oss. De har hun gjort siden hun var 2,5 år gammel. Men hun liker aller best å gjøre ALT som en sosial akivitet, så hun synes det er mye mer interessant å pusle sammen med oss enn alene.

Men jeg vet mange unger på hennes alder som ikke har interesse for puslespill i det hele tatt [:)]

jenta mi elsker puslespill.. Begynte tidlig med det. ca 2-3 år, og nå pusler hun gjerne opptil 50 biter...

Min 3 åring kan pusle rundt 30 biter alene og han har et på 62 (EL.l) som han klarer med hjelp..

Min 3 åring klarer pusle 25-30 brikker uten hjelp. Tror det har sammenheng med interesse, hun har helt fra hun var veldig lita likt di puslespillene med knotter og klarte de også veldig tidlig (første gangen jeg kan si at mitt gjennomsnittsbarn klarer noe tidlig)

Min 4-åring klarer kanskje et sånt med fire brikker og knotter uten hjelp. Hun fatte ikke puslespill - det gjør ikke jeg heller[:D]

min 2-åring klarer 9 biters helt alene, allerede fra første gang hun pusler dem.

Hun har også noen med 20 biter, det ene tar hun selv mens det andre tar vi sammen (det har mange veldig like biter)

Blir 3 om en måned og kan pusle puslespill med 20-25 biter. Men det tar tid da.

Viser jeg han at den har kant på og skal mot kanten er det lettere.

Minste på 1,5 år kan knottpuslespill.

jenta mi fyller 3 år i mars og pusler alene. hun løser puslespill i bhg som hun ikke har "jobbet med" før og klarer vel oppi 20 brikker på første forsøk.
har kjøpt inn 30 brikkers til henne nu, men det ble for vanskelig.

hun har også knekt koden med de derre firkantene (6-9 firkanter) med forskjellige bilder på hver side.

Hun på fire har lagt puslespill lenge, hun synes det er kjempe morsomt.

Lille på 1 år er fælt interessert i puslespillene til storesøster, men skjønner ikke noe av det enda. Men hun er flink på puttekassene sine, og får de ulike klossene rett som regel, så regner med at hun kommer til og like puslespillene når hun blir litt større hun også. [:)]

Back
Topp