Barn og paracet!

Alt med måte tenke eg ;)
 
prøver å unngå alt av kjemiske midler til barna mine.. bruker aldri paracet/ibux selv, så gir ikke det til barna heller :)
 
Alt med måte:)
Bruker svært sjelden medisiner selv, og prøver å unngå å gi det til mine barn. Men må man, så må man
 
Har unga mine høy feber og dårlig allmenntilstand så gir jeg paracet ja, men gir ikke eller tar selv for småtteri.
Syns foreløpig det er litt for lite forskning til at jeg tenker no mer over det. Hadde legemiddelverket f.eks kommet ut med advarsel hadde nok saken stilt seg litt annerledes
 
Alt med måte.
Har hun feber og er syk så får hun en smeltetablett.
Men det er heldigvis ikke ofte ;)


sendt fra Note 3 - sengekos
 
Jeg gir helst ikke og tar kun ved nødvendighet selv også. Desverre ble det keisersnitt med begge her og smertestillende var nødvendig i flere dager, full dose paracet + annet...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Alt med måte! Prøver å bruke minst mulig. er allmenntilstanden veldig dårlig når hun har feber gir jeg. Selv har jeg aldri vært noe storforbruker av smertestillende . Det skal Være bra ille om jeg tar noe, for meg holder det masse med vann og søvn :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Paracet er jo febernedsettende, så om hun tydelig er veldig dårlig så får hun paracet. Spesielt en stund før hun skal legge seg, slik at hun får sove. Det hjelper jo ofte å sove.

Det regulerer seg som oftest selv, siden vesla ikke vil ta medisin av noe slag, og jeg foreslår det jo ikke utenom at hun er syk akkurat, så da blir det til de mest nødvendige situasjonene at jeg skjærer igjennom.

Men klart jeg syns det der er viktig å finne ut av, slik at man eventuelt kan forbedre produktene og gjøre dem tryggere. Jeg var ekstremt plaget med menssmerter de første månedene av svangerskapet og måtte ta paracet hver kveld for å få sove, ellers ble jeg bare liggende våken (og jeg våknet om natta av at de hadde gått ut og smertene var tilbake), og det er jo litt ekkelt å tenke på nå da. Paracet anses jo som trygt å ta under svangerskapet, eller, det er jo det man anbefales å ta foran ibux osv.
 
Last edited:
Jeg gir ikke med mindre jeg føler det er virkelig nødvendig, men ved høy feber, øreverk og tydelig ubehag synes jeg det er greit.
 
Her fikk de ikke paracet før de var over året tror jeg ikke, men de får hvis de har veldig høy feber, viser ubehag eller har smerter.

Bruker ikke mye paracet selv heller, så er ikke naturlig å gi for en liten forkjølelse liksom.
 
Det stod mest om gravide mødre og da er det greitt å opplyse om det og bruke det så lite som mulig under graviditet tenker jeg. De fleste foreldre gir vel minst mulig medisiner til barna, men er de syke og har smerter og feber synes jeg det er naturlig å gi.
 
Her har 8 åringen fått paracet 3 ggr. 2 ggr pga feber ( da snakker vi 40 grader) og en gang som han hadde så vondt i beina at han vred seg i smerte. Stikkpiller har vi aldri hatt behov for.
 
Gir sjeldent. Men ved høy feber, smerter osv så får han. E selv tar paracet ved smerter eller feber.
 
Datteren min har fått paracet to ganger i sitt liv(to år gammel) og det på grunn av høy feber og smerter i kroppen som gjorde at hun bare skreik og skreik da hun skulle sove.

Jeg er veldig forsiktig med paracet både til meg og jenta mi.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da jeg gikk sykepleien (som ikke er lenge siden) lærte vi at man heller skal bruke smertestillende enn å ligge med smerter. Så jeg tar selv og gir barnet mitt dersom jeg syns det er behov for det:) sier jo som alle andre da, alt med måte..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg gir ingen medisiner før jeg må. Naturen order best opp selv er min erfaring :)
 
Et barn med høy feber og smerter skal selvsagt få. Et barn som får paracet fordi foreldrene ikke orker å være hjemme med sykt barn for så å sende dem i barnehagen, er forkastelig.
Er ungen så dårlig at h*n trenger paracet, så bør man holde seg hjemme med det også!
 
Back
Topp