Barn og mobiltlf

Greven av gral

Forumet er livet
VIP
Dere med litt større barn eller søsken i 8-10 års alderen. når er det vanlig at barna får mobil.
Jeg tenkte kanksje 10-11 år. Men min 8 åring sitter å argumenterer hardt her[:D]

Jonas på snart 10 har fått [:@] Men det var fra faren sin. Han kjøpte den bare fordi han visste at jeg var STERKT imot det!

Jeg synes 12-13 år er passe....

Men jeg må si at alle i klassen til sønnen min har mobil! 4.klasse.....

Våre store (6, 8, 9, 10år) har to telefoner på deling...
Da kan de ta med seg telefonen ut hvis det er noe spesielt, også har de telefon her hjemme (vi har ikke hustlf).
Men erfaringen vår er at begge telefonene stort sett ligger igjen her hjemme... Ofte avslått også!

Her kan han bare argumentere da jeg ikke ser at han har noe behov enda[:D]
Men hadde samværet med far hans fungert så hadde han nok fått det, da han hadde blitt å reise fra Gardermoen til Bergen på egenhånd.

Prøvde å forklare han at han skulle få, når jeg så at det var ett behov[:D]

ORIGINAL: BlåBobler

Jonas på snart 10 har fått [:@] Men det var fra faren sin. Han kjøpte den bare fordi han visste at jeg var STERKT imot det!

Jeg synes 12-13 år er passe....

Men jeg må si at alle i klassen til sønnen min har mobil! 4.klasse.....

Ække sånne fedre gøyale. har en du kan få gratis[:'(]

Min lillesøster på 8år, skal få nå snart.

Jeg syns nå ihvertfall de må kunne lese før de får mobil....[:)]

Jeg var vel 16 da jeg fikk min første mobiltlf...

Eg ga broren min på ni min gamle, mamma var ikkje heilt gira, men eg veit kor kjipt det er å vere den einaste som ikkje har.. dessutan lova han å ikkje bruke den på tull, og det har han heller ikkje gjort..

Eg syns det blir drøyt når ein kjøpe mobila til fleire tusen til ungane sine som dei berre brukar på tull, men det er sikkert greit å ha ein gammal liggande som dei kan ta med om det skulle vere naudsynt..

begge mine har mob, de er 8 og snart 10.... men dem ligger for det meste hjemme, har de med ut når jeg ber dem om det igrunn - men synes det er helt greit da får jeg tak i dem, og dem får tak i meg om jeg ikke er hjemme. De aller fleste i fjerde klasse her har mobil og mange i tredje klasse har også - tror det er veldig vanlig nå....

helt ærlig så syns jeg 8 år er for tidlig men er jo griet at unge barn har mob tlf sånn at man kan få tak i dem. jeg maste i nesten i 1 år jeg før jeg fikk en tlf og jeg fikk det når jeg var 13 år men jeg brukte den jo ikke sånn helt før jeg var 14 - 15 år gammel da

Dattern min på 8 har fått min gammle mob, men hun bruker den ikke annet en til og ringe meg når hun går fra sfo så jeg vet hun er på tur hjem, også ringer hun  når hun har kommet til et spes. skilt på veien hjem! Vi bor ikke så langt unna skolen men jeg liker og vite at hun har gått fra skolen for de skal jo studere hver eneste stein på veien hjem så det tar tid.

Mob er også sperret for innkommende annrop, hun kan bare ta i mot tlf samtaler fra de som står på telefon lista hennes, det er da bare fam.

Når hun kommer hjem så bruker hun den ikke, var stas 1 uka men nå er det ikke så stas lenger....

christopher går bare i 2.klasse. har ikke inntrykk av at så mange i hans klasse har. spørsmålet kom fordi nabogutten hadde fått. men han går i 4 klasse

Min går også i 2 klasse...er ikke lenge de gidder og holde på med mob....min husker den ikke engang lenger når hun skal gå om morgen vi som spør har du husket mob!!

Back
Topp