Barn og mm/mme

Atpåklatten kommer i juni :)

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Er det en viss mengde de MÅ ha i døgnet?

Han drikker kun en flaske på 210 på natten/eller pupp alt ettersom, og pupp på morgenen. Ellers i løpet av dagen vil han ikke ha noe særlig å drikke, iallefall ikke mme. Han spiser godt med grøt, feks til kvelden får han en skål med grøt (passe mengde for babyer) og en fruktpurre banan/eple eller banan/jordbær (sånn 4 og 6 mnd purre). Prøver å gi han vann også, der drikker han ca 100 ml i døgnet.

Får han for lite veske i seg tror dere?

Det er jo veske i grøten og purrèen, men blir så usikker på om de MÅ ha mme i tillegg. Han klarer det jo ikke, nekter å drikke.

Det er MME i grøten som regel. Mener jeg har lest at de skal ha ca 4dl MM/MME i døgnet, så jeg tror ikke gutten din får for lite :)

Jeg spurte om dette på helsestasjonen da jeg var der sist. Der sa de at de burde få i seg ca. 1 l væske i løpet av dagen rundt 6 mnd's alder. Da regnes det med væsken som er i maten også. Men de sa ikke noe om hvor mye mm/mme de burde få i seg i løpet av et døgn..

tilby litt vann fra kopp? Er han tørst, så drikker han vel. Mme er ganske mettende.

Back
Topp