Barn og matvaner....hihi

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Hørte på P, og der snakket de om hva unger likte å spise,og ikke spise.

lytterene skulle skrive inn hvordan deres unger var.

her er noen av de:

Sønn: Jeg er tørst.
Far: Det er vann i springen.
Sønn: Jeg er tørst, ikke skitten.

--------

"sønnen min spiser ikke paprika og mais, fordi de er jentefarge.
(rød og gul) grønn paprika spiser han....

--------

"datteren min spiser ikke sjokolade,men elsker brokkoli"

kommer ikke på flere akkurat nå....

men hos oss liker ikke sønnen vår reint kjøtt, som koteletter, biffkjøtt, pinnekjøtt.
men elsker gulrot.
så på julaften spiste han 2 gulerøtter til middag....hehe

har dere noe "merkelig" ungene liker/ikke liker??

Snuppa elsker kokt gulrot, rødkål, surkål, sylteagurk, rømme, mais, fenalår og alt av kjøtt og fisk.
Liker ikke så godt andre typer grønnsaker og salat.

Lillemann elsker pølser, og hater alt av grønnsaker...[8|]

Mine unger elsker pasta, men utenom det er indisk/thai med litt krydder topp favoritt. Så om de får sterk mat servert med pasta er de i himmelen [:D]

Men eldstemann er også en viking etter kjøtt på pinne, om det seg være kyllinglår/vinger, pinnekjøtt, spareribs, kottisbein med litt kjøtt... Det er nemlig det vikingene OG Obelix spiser [:D]

ane elsker tomat og oliven som er to av svært få ting mora ikke liker.

ORIGINAL: Lissyjane

Pinnekjøtt har han ikke fått,sidet er er både for salt og fett for nyrene hans. Men er sikker på han hadde elsket det. Han er ikke glad i frosne grønnsaker,men veldig glad i kokt gulot. Han eter det meste. ELSKER fisk[8D]

mini her også elsker fisk...
helst kapteinens fylte rødspette med reker og hollandaise[8D]

Dattera mi er heldigvis ikke så veldig kresen, spiser det meste [:D][:D]

Men hun liker ikke middags pai så godt.

Datteren min har et innebygget grønnsaksfilter.. Uansett om jeg moser de inni den andre maten og hun har munnen full, så klarer hun å spytte ut bare grønnsakene og fortsette med resten....

Så er hun ram på å gnage bein, har spist kyllingvinger siden før hun var ett år, hun rensker beinet på 1-2-3...

Sønnen min elsker pasta, hjemmelaget pizza, taco, laks, hjemmelaget potetmos (men ikke kjøpe potetmos), hjemmelaget lapskaus og hjemmelaget fiskegrateng osv...
Men sånn som grønnsaker, koteletter, ribbe, pinnekjøtt, lutefisk. melk og brus kommer ikke ned i magen på han.

Han er veldig glad i frukt da... det går ned på høykant..[:D] og han drikker en del vann

jenta mi er sær fordi hun spiser ALT - hun er ikke to år engang og allikevel gaflet hun i seg både svineribbe og pinnekjøtt på julaften, hun elsker fisk og grønnsaker og alt går ned rett og slett...

UTENOM risgrøt og lasagne, ikke spør meg hvorfor[:D]

Jenta mi på 6 har kommet i "liker-ikke-alderen"!!! [:@]

Her er noen eksempler:

*Liker rå champignon fra boks, men liker den ikke når den er i maten [>:]
*Liker ikke ørret, men elsker laks. Men hun kjenner ikke forskjell på de [>:]
*Liker ikke lett melk, men elsker ekstra lett melk... men hun kjenner ikke forskjell på det heller [>:]

Lille snuppa mi elsker kjøttpålegg og kjøtt middager[:)] ho vil heller ha skive med skinke en nugatti f.eks[;)] ho spiser en god del grønnsaker men er mye mer glad i frukt[:)]

snuppa mi er tre år og hun vil ha sushi til morgen middag kvelds....

og feta ost rett fra glasset...

og rett som det er, så finner jeg tannmerker i gulosten i kjøleskapet

kom på en ting til:

mini liker å spise sjampinjong når jeg står og steker den.
men når han får det i maten rett etterpå, nei da er det ekkelt.

og så klarer han galant å sile ut hva han har i munnen,og spytte ut grønn salat og løk....

Back
Topp