Barn og hundeallergi

mrsmama

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Vi har fått påvist hundeallergi (flass) hos gutten vår.
Ingen luftveisplager, det kommer som utslett primært i ansiktet. Han har også litt andre steder på kroppen.
Har behandlet med mildison da vi ikke har visst at dette trolig er pga hundeallergi før vi nylig fikk svaret på nye prøver.
Vi har to hunder.

Har fått allergimedisin vi kan gi, men har ikke veldig lyst da han bare er et år.

Tanken på omplassering skjærer i hjertet - de to eldste barna hadde blitt knust de også.

Noen som har vært i samme situasjon?
Hva gjorde dere?
 
Ikke vært i samme situasjon, vi har hund og det går fortsatt fint med 4 åringen og hun på 1,5år. Hørt om andre som har vært i samme situasjon hvor allergimedisin har fungert bra :)
 
allergimedisin er det mest ufarlige vi har av medisiner, så jeg ville ikke vært redd for å bruke det for å lette symptomene. Og at allergiprøven slår ut på hund trenger ikke å bety at man faktisk er allergisk mot hund. Det gir en sannsynlighet for en overfølsomhetsreaksjon, men er ingen fasit. Det betyr at det kan være masse mulig annet også som gir eksemet, enten det er noe han spiser eller noe som sirkulerer i lufta. I perioder får jeg utslett av bjørkepollen. Da jeg var spedbarn fikk jeg utslett av "alt", enten det var tomat, sitrus, eller andre ting som jeg bare ville smake på. Skriv en dagbok der du noterer ned alle symptomer og reaksjoner, og også aktiviteter og hva som er spist den dagen. Kanskje vil ett annet mønster tre frem?

Dersom det bare er utslett, så ville jeg prøvd lengst mulig med alt annet, f.eks. allergimedisin, vaske hunden ofte, støvsuge ofte og lufte godt (som uansett er bra med astma, allergi og eksem)
 
Back
Topp