Barn og godterier

nå er han såpass stor at hvis vi spiser noe godt så får han også. men vi har aldri godteri i ukedagene, og på lørdager så får han litt også venter vi voksne med å spise mer til han har lagt seg [:)]

Spise aldri foran han så ikkje han kan få.
Minstå derimot.. hu får ingenting.

Spise snob på lørdager.

Min er ganske så glad i "mokomade" og "pippapåpp" og får det innimellom.Men han blir også kjempeglad for frukt og gulrot! [:D]

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: *Solskinnsbolla*

ORIGINAL: STJERNE*

Lillegutt har aldri smakt godteri, og jeg spiser selvfølgelig heller ikke snop foran han. Ikke at det hadde gjort noe sånn egentlig, for han vet ikke hva det er. Men det føles liksom feil uansett[8D][:)]

To år og aldri smakt godteri? Godteri er ikke farlig vettu. Barn fortjener en bitteliten melkesjokolade å kose seg med en gang i blant.

Hvorfor trenger en to-åring å kose seg med godteri når han er kjempeglad når han får en skål med frukt, grønnsaker med dip o.l?

Lurer jeg også fælt på[8|] frukt er ikke farlig det heller,og hos min sønn er det faktisk å foretrekke.

Nei, det er klart at det er vel det beste.. De kommer nok hvertfall til å takke dere for en sunn start på livet når de blir eldre;)
Men får ikke besteforeldre osv. lov til å gi barnet litt snop når det først er der? Er dere strenge på det? For da skjønner jeg ikke poenget..

ORIGINAL: reidis

ORIGINAL: Piril

Hva med feks hvis det er mange selskaper/bursdager etter hverandre en helg...lar dere barnet spise kaker og godteri alle de dagene, eller får det kun på 1 av de dagene?

ja jeg lar han spise.. kan jo ikke sitte og se på at de andre spiser godt og ikke han
ja, da får hun alle dagene. men begrenser jo inntaket da.

spiser ikke foran han, og nekter han nei!! tar det etter han har lagt seg hvis vi må ha.

Jeg er skikelig gla i sjokolade må ha de hver dag men passer på at jeg venter til jeg har lagt datteren vår så gomler jeg i meg sjokoladen da, så når lørdagen kommer kjøper vi lørdagsgodt som hun får velge selv [:D]
jenta vår er veldi gla i frukt da så det hender at vi lager fruktcoctail men en liten klatt med vaniljesaus om suge blir for stort så får hun de også:)

Nei, det er klart at det er vel det beste.. De kommer nok hvertfall til å takke dere for en sunn start på livet når de blir eldre;)
Men får ikke besteforeldre osv. lov til å gi barnet litt snop når det først er der? Er dere strenge på det? For da skjønner jeg ikke poenget..

Vi har ikke introdusert mini for godteri, så SELVSAGT så får han ikke det hos besteforeldrene heller.

Men om du eller andre skjønner poenget med det, det er for meg revnende likegyldig. Besteforeldrene skjønner det veldig godt.

ORIGINAL: rodstilk

Spiser selvfølgelig ikke godteri selv om ikke ungene får. Det er ikke annet enn tåpelig.

ORIGINAL: merete_80

Vi har ikke introdusert mini for godteri, så SELVSAGT så får han ikke det hos besteforeldrene heller.

Men om du eller andre skjønner poenget med det, det er for meg revnende likegyldig. Besteforeldrene skjønner det veldig godt.

Forstår at du ikke bryr deg, men jeg kan ikke dy meg.
Så besteforeldrene tar ikke frem kake eller lar det stå en godteribolle på bordet? Aldri?
Syns det skjer hver eneste gang vi er på besøk hos beste/oldeforeldre, så da må vi bare si nei noen ganger.

Nei barna trenger ikke sitte og se på at noen av oss spiser godis.
Dem får på lørdager (hvis vi husker det), og da spiser vi godis sammen med dem.

Sånn ellers så spiser vi veldig lite godis, men kan hende at vi har noe godis etter dem har lagt seg hvis vi skal se film.
Samme med brus, eventuelt etter barna har lagt seg, men ikke ellers for synes det blir feil at dem skal sitte og se på at vi får når ikke dem får.

ORIGINAL: merete_80

Forstår at du ikke bryr deg, men jeg kan ikke dy meg.
Så besteforeldrene tar ikke frem kake eller lar det stå en godteribolle på bordet? Aldri?
Syns det skjer hver eneste gang vi er på besøk hos beste/oldeforeldre, så da må vi bare si nei noen ganger.

Nå bor begge sett besteforeldre 5 min unna så er jo folk han ser ukentlig, og ingen av dem pleier å ha godteri/kaker mm fremme. Så problemet har vi aldri hatt.

Nå får vår prins lov til å spise kaker - men er ingen av besteforeldrene som pleier å servere han det likevel. Tror nesten de er strengere enn oss - for fikk rare blikk første gangen de så at vi ga mini juice.

Min bestemor har en idé om at hun kan gi han hva hun vil - og da er vi ekstra påpasselige. Vi gir mini ting vi syns er greit - og da har han ikke brydd seg om skåla med twist.

Lillegutt har aldri smakt godteri, og jeg spiser selvfølgelig heller ikke snop foran han. Ikke at det hadde gjort noe sånn egentlig, for han vet ikke hva det er. Men det føles liksom feil uansett[8D][:)]

To år og aldri smakt godteri? Godteri er ikke farlig vettu. Barn fortjener en bitteliten melkesjokolade å kose seg med en gang i blant.

Hvorfor trenger en to-åring å kose seg med godteri når han er kjempeglad når han får en skål med frukt, grønnsaker med dip o.l?

Lurer jeg også fælt på[8|] frukt er ikke farlig det heller,og hos min sønn er det faktisk å foretrekke.

Jeg ser ikke vitsen med å introdusere han til noe han ikke vet hva er. Når han spør,så skal han få. Mine foreldre gir han heller ikke snop,for de har samme syn som meg. Samme med barnefaren. Men morfaren har nå stukket til han noen kjeks. Helt greit det. Men kjøper ikke lørdagsgodt til han. Min far er avhegig av paprikachips,og her om dage så satt de på kjøkkenet og delte[8D] Chips kan du bare glemme å spise foran han, men ellers så har han et ganske sunt kosthold. Men mye av det fordi at jeg ikke er noen godtegris. Men saft får han nesten aldri. For da drikker han bare det.

Søren heller.. her vet han godt hva som er snop. Men vi har ikke begynt å gi han lørdagsgodt enda, bare en kjeks eller sjokolade i ny og ne. Han blir hoppende glad. Dessuten får jeg 10 minutters fritid[:D]

Jeg spiser aldri godteri sammen med ham untatt i helgene, siden han kun får godteri i helgene. Sånn bortsett fra bursdager osv.
Ikke er han gla i brus heller, så tar jeg meg brus, vil han ha saft.

Hvis vi har godteri, så får han noe godteri han liker altså smoothies, riskaker, bokstavkjeks. Men han har fått smake det meste vi spiser. Men hvis jeg legger fram melon, så kaster han sjokoladen og gyver løs på melonen.. [;)] Tror faktisk han hadde kasta sjokkisen for en brokkoli jeg.. [8D] Men han får smake, som regel så er det nok for han. [:)]

Besteforeldrene er informert for lenge siden om at vi ikke ønsker å introdusere godteri før han spør etter det selv, og dette har de selvsagt respektert. Mange andre måter for besteforeldre å gi oppmerksomhet på en gjennom snop, lillegutt her setter iallefall umåtelig stor pris på når f.eks bestemor lager smoothie eller når han får en liten skål med cheerios, litt rosiner og oppkuttet eple f.eks.

Jeg er heeeelt sikker på at også vår lille gutt kommer til å få dosen sin (og vel så det desverre, som oss andre) med godterier opp igjennom årene, derfor velger vi å utsette det så lenge som mulig mens han enda ikke vet hva det er.

Hvis vi spiser noe, så skal hun også ha... Så hun får det vi tar.. Så derfor er det kun etter hun er lagt at vi spiser is/godteri osv.
Det hender vi har dessert her hjemme, da får hun, ellers i bursdager og andre "store"dager... Vi bruker ikke å gi lørdager enda heller, men hender hun får litt ekstra smoothies eller noe[:)]

ORIGINAL: _Nanne_

Hvis han ikke skal ha så spiser ikke jeg heller.
Da venter jeg til han har lagt seg, ellers smugspiser jeg hvis jeg har skikkelig trang[X(][8D]

Samme her[8D]

Nicholas får kun godis av meg noen lørdager, og det er heller ikke fast.

Men hos besteforeldrene er de litt slakkere, men det får de stå for. Han var gnaske stor før han smakte godis i hele tatt.

Og jeg koser meg med godis når han sover ja.......... eller på dagtid nå som jeg er hjemme og han i bhg[&:]

Back
Topp