Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lissyjane
ORIGINAL: *Solskinnsbolla*
ORIGINAL: STJERNE*
Lillegutt har aldri smakt godteri, og jeg spiser selvfølgelig heller ikke snop foran han. Ikke at det hadde gjort noe sånn egentlig, for han vet ikke hva det er. Men det føles liksom feil uansett[8D][:)]
To år og aldri smakt godteri? Godteri er ikke farlig vettu. Barn fortjener en bitteliten melkesjokolade å kose seg med en gang i blant.
Hvorfor trenger en to-åring å kose seg med godteri når han er kjempeglad når han får en skål med frukt, grønnsaker med dip o.l?
Lurer jeg også fælt på[8|] frukt er ikke farlig det heller,og hos min sønn er det faktisk å foretrekke.
ORIGINAL: reidisja, da får hun alle dagene. men begrenser jo inntaket da.
ORIGINAL: Piril
Hva med feks hvis det er mange selskaper/bursdager etter hverandre en helg...lar dere barnet spise kaker og godteri alle de dagene, eller får det kun på 1 av de dagene?
ja jeg lar han spise.. kan jo ikke sitte og se på at de andre spiser godt og ikke han
Nei, det er klart at det er vel det beste.. De kommer nok hvertfall til å takke dere for en sunn start på livet når de blir eldre;)
Men får ikke besteforeldre osv. lov til å gi barnet litt snop når det først er der? Er dere strenge på det? For da skjønner jeg ikke poenget..
ORIGINAL: rodstilk
Spiser selvfølgelig ikke godteri selv om ikke ungene får. Det er ikke annet enn tåpelig.
ORIGINAL: merete_80
Nei, det er klart at det er vel det beste.. De kommer nok hvertfall til å takke dere for en sunn start på livet når de blir eldre;)
Men får ikke besteforeldre osv. lov til å gi barnet litt snop når det først er der? Er dere strenge på det? For da skjønner jeg ikke poenget..
Vi har ikke introdusert mini for godteri, så SELVSAGT så får han ikke det hos besteforeldrene heller.
Men om du eller andre skjønner poenget med det, det er for meg revnende likegyldig. Besteforeldrene skjønner det veldig godt.
ORIGINAL: merete_80
Vi har ikke introdusert mini for godteri, så SELVSAGT så får han ikke det hos besteforeldrene heller.
Men om du eller andre skjønner poenget med det, det er for meg revnende likegyldig. Besteforeldrene skjønner det veldig godt.
Forstår at du ikke bryr deg, men jeg kan ikke dy meg.
Så besteforeldrene tar ikke frem kake eller lar det stå en godteribolle på bordet? Aldri?
Syns det skjer hver eneste gang vi er på besøk hos beste/oldeforeldre, så da må vi bare si nei noen ganger.
Lillegutt har aldri smakt godteri, og jeg spiser selvfølgelig heller ikke snop foran han. Ikke at det hadde gjort noe sånn egentlig, for han vet ikke hva det er. Men det føles liksom feil uansett[8D][:)]
To år og aldri smakt godteri? Godteri er ikke farlig vettu. Barn fortjener en bitteliten melkesjokolade å kose seg med en gang i blant.
Hvorfor trenger en to-åring å kose seg med godteri når han er kjempeglad når han får en skål med frukt, grønnsaker med dip o.l?
Lurer jeg også fælt på[8|] frukt er ikke farlig det heller,og hos min sønn er det faktisk å foretrekke.
Jeg ser ikke vitsen med å introdusere han til noe han ikke vet hva er. Når han spør,så skal han få. Mine foreldre gir han heller ikke snop,for de har samme syn som meg. Samme med barnefaren. Men morfaren har nå stukket til han noen kjeks. Helt greit det. Men kjøper ikke lørdagsgodt til han. Min far er avhegig av paprikachips,og her om dage så satt de på kjøkkenet og delte[8D] Chips kan du bare glemme å spise foran han, men ellers så har han et ganske sunt kosthold. Men mye av det fordi at jeg ikke er noen godtegris. Men saft får han nesten aldri. For da drikker han bare det.