Barn og godterier

Piril

Glad i forumet
Vi voksne pleier kanskje å kose oss "litt ofte" noen ganger med det vi har lyst på...
Er det mange av dere som spiser godterier foran barna, og som nekter de godteri hvis de også vil ha?

Eller har dere voksne også strenge instrukser på dette, og legger det KUN til "godtedagen" da barnet også kan få?
( Eller tar det evt når barnet har lagt seg)

Hvis han ikke skal ha så spiser ikke jeg heller.
Da venter jeg til han har lagt seg, ellers smugspiser jeg hvis jeg har skikkelig trang[X(][8D]

Spiser selvfølgelig ikke godteri selv om ikke ungene får. Det er ikke annet enn tåpelig.

ORIGINAL: _Nanne_

Da venter jeg til han har lagt seg, ellers smugspiser jeg hvis jeg har skikkelig trang[X(][8D]

samme her[:D]

Lillegutt har aldri smakt godteri, og jeg spiser selvfølgelig heller ikke snop foran han. Ikke at det hadde gjort noe sånn egentlig, for han vet ikke hva det er. Men det føles liksom feil uansett[8D][:)]

Venter til helgen, eller til de har lagt seg.

Kan ikke sitte å spiser godter forran noen som ikke skal smake vel? Det er i såfall drittdårlig gjort!!
(Tenk om mannen din sitter å spiser din yndlingssjokolade rett forran øynene dine - uten at du får en smakebit - enda du er premenstruell og sjokoladesyk???[>:])

Her i huset spiser vi aldri godteri forran snuppen uten at han får. Så vi holder det kunn til lørdager og etter han har lagt seg på hverdager

ORIGINAL: rodstilk

Spiser selvfølgelig ikke godteri selv om ikke ungene får. Det er ikke annet enn tåpelig.

Smugspiser eller tar det etter de har lagt seg[:)]

ORIGINAL: munter

samme her[:D]

samme her....Man går da ikke foran som et godt eksempel hvis man sier nei til ungene og knasker videre selv.....

ORIGINAL: *Solskinnsbolla*

Lillegutt har aldri smakt godteri, og jeg spiser selvfølgelig heller ikke snop foran han. Ikke at det hadde gjort noe sånn egentlig, for han vet ikke hva det er. Men det føles liksom feil uansett[8D][:)]

To år og aldri smakt godteri? Godteri er ikke farlig vettu. Barn fortjener en bitteliten melkesjokolade å kose seg med en gang i blant.

Hva med feks hvis det er mange selskaper/bursdager etter hverandre en helg...lar dere barnet spise kaker og godteri alle de dagene, eller får det kun på 1 av de dagene?

ORIGINAL: STJERNE*

To år og aldri smakt godteri? Godteri er ikke farlig vettu. Barn fortjener en bitteliten melkesjokolade å kose seg med en gang i blant.

Hvorfor trenger en to-åring å kose seg med godteri når han er kjempeglad når han får en skål med frukt, grønnsaker med dip o.l?

sign

jeg spiser ikke godis foran ungene mine... spiser som regel bare i helgene eller etter at ungene har lagt seg...

ORIGINAL: Piril

Hva med feks hvis det er mange selskaper/bursdager etter hverandre en helg...lar dere barnet spise kaker og godteri alle de dagene, eller får det kun på 1 av de dagene?

ja jeg lar han spise.. kan jo ikke sitte og se på at de andre spiser godt og ikke han

Vår gutt på to har heller aldri smakt godteri.

Fortjener å kose seg med sjokolade? Mulig det, men så lenge de ikke vet hva det er, så er det mye annet de kan kose seg med.

Selv spiser vi bare godteri hver søndag

Ungene får ikke noe fast. De er 3 og 1,5 år gamle.

ORIGINAL: Piril

da får de begge dagene

ellers så prøver vi å holde det til helg, spiser aldri foran ungene å nekter, så her så blir det evt tatt fram når de er lagt.Men er svært sjeldent vi har goderier i huset

Back
Topp