Barn og flyreise

ønskebarnet 81

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hvor gammel var deres barn når dere tok fly med babyen deres første gangen?Vi venter en liten en i august og har så lyst til og reise til Dublin om ett års tid.Går det bra,eller blir det for langt ?Babyn nærmer seg 1 år når vi tenker og reise...:rolleyes::confused:

Last edited:
Hvor gammel var deres barn når dere tok fly med babyen deres første gangen?Vi venter en liten en i august og har så lyst til og reise til Dublin om ett års tid.Går det bra,eller blir det for langt ?Babyn nærmer seg 1 år når vi tenker og reise...:rolleyes::confused:
Det går nok veldig bra! Vi reiser med babyen vår når hun er 8 mnd til syden. Vet om flere som reiser med babyer i permisjonstiden; så ingen problem.

Er vår første så er så usikker på hva som er rett pg galt:pSå synes det er bedre og spørre for mye enn for lite :D

Var på flyreise med jr når han var 3 mnd, gikk veldig fint, planlegg for ulike scenarioer, så kommer det til å gå bra! :)

Vår var 8 måneder da vi reiste til Hellas. Gikk helt fint! Sov mye av flyturen.

2mnd første gangen, gikk veldig bra, ammet han i søvn på vei opp og ammet når vi landet også for å slippe trykk i ørene. (Smokk, flaske ol funker og)

Mer styr å fly med litt eldre unge gjerne, må gjerne ha ungen på fanget med mindre dere kjøper egen barnebillett og har med en flygodkjent bilstol. Men når dere er to kan dere jo bytte på å holde. Bæresele er greit å ha med så dere har armene fri inn og ut av flyet og på flyplassene

vår første var ti uker når vi reiste til Alicante. måtte først en times flytur for å komme til Oslo og så derfra til alicante. jeg ammet ikke, men hun fikk flaske på vei opp og ned på første flyet og opp på andre. Ned sov hun som en stein :P VI mistet kolikken på flyturene, så var veeeldig fornøyde med det :)

Da første var 5 mndr reiste vi til Florida.
Nr to var 1 år da vi reiste til California. Intet problem:)

Dro til Tallin når hun var 13mnd og til Kroatia når hun var 22mnd. Begge flyreisene (1,5t og 3t) gikk veldig bra. Ta med noe å drive med :)

Hun var 1 mnd. 0 stress og sov hele veien på 4 timer. En drøm. Verre når de var 5 mnd og oppover hehe

10mnd. 3t flytur. Hadde med spennende snacks og noen nye leker. Veien til sov hun 1t, lekte, spiste og sjarmerte de rundt oss resten av tiden. Veien hjem sov hun så og si hele veien, litt sutring når vi skulle lande og jeg måtte sette hun i fanget mitt.

5 mnd. Helt uproblematisk :)

5.5mnd lengste strekk på 11.5 time.
Total reisetid 25 timer.

Forslag. Svakeste saltvannsdråper i nesen dagen før avreise også en dusj med svakeste otrivin type 30 min før avgang.

Neste reise hadde vi 4 mnd etterpå. Også denne gangen interkontinell dvs 24-26 timers reise hver vei. Vi reiste slik hvert 1/2 år så lillejenten på 3.5år har allerede hatt 13 enveisreiser mellom europa og asia.

10 mnd og 8 timers flytur. Gikk veldig fint, hadde eget sete til henne og leide flyebaby fra barnombord.

5 uker, tror hun hadde nærmere 50 flyreiser før hun ble 1 år.

Jeg dro til Asia når mini var tre mnd, vil anbefale å reise før baby er et år om det er mulig pga da får du mulighet til seng på de lange flyturene til baby, og mindre mobilt og ønske om å bevege seg og sover mer og du får se mer på film og spise i fred. Merker etterhvert han ble et år og et år pluss så plukker han på alt og rører alt og vil ut og bevege seg, så de beste lange reisene var de første...

Vi reiste til New york for en mnd siden, da var frøkna 10 mnd. Det gikk over all forventning :)

8 timers flyreise, sov hele veien i mine armen da flyebay'n vi hadde kjøpt var for liten :p

Det går nok kjempefint. Eit tips som alltid har vore populært her, er å pakke inn små gaver til flyturen med feks ei lita bok, duplo, ein liten bil, lommelykt osv.
Her var førstemann 3 mnd første gang, 11 mnd andre gang og 18 mnd da me reiste til California, som tok 17 timar. Yngste var vel 6 mnd første gang. Bortsett fra ein lang flytur med omgangssjuke, har alle flyturar gått fint:)

Sist gang var eldste jenta 1 og brødrene 2 og 4 mens jeg var gravid. Det gikk supert. Vi var heldig da de hadde ipad hver men når yngste ble søvnig slet hun litt med å sovne så litt gråt ble det, men det regner nok de fleste med på komersielle fly.

Reiste førstegang når hun var 6 mnd. Tur-retur Trondheim/Bergen.
Når hun var 1 år så reiste vi til Hellas. Gikk knallfint :)

Back
Topp