barn og dyr

*yummymummy*

Gift med forumet
Har litt lyst å få tak i en katt eller en hund jeg.
Rampen er så giret på dyr, og spør daglig om vi ikke kan få en katt eller en hund.
Hva er fordeler med katt? hva er fordeler med hund?
Renraset av enten det ene eller det andre er uaktuelt, fordi det sier seg selv at å punge ut 10 000 kr for en hund blir for dyrt.
Hva pris ligger blandingshunder på?
Er det galskap med innekatt?
Skal heller ikke ha til utstillinger og sånn, men til kos og selskap og sånn.

blandingshund kan du få for 500kr og oppover.
Anbefaler å lese om de forskjellige hunderasene hvis det blir hund. Noen hunder trenger my mer trening/tur enn andre. Noen hunderaser er ikke egnet som familiehund.

MEN-veldig gøy med hund for ungene [:D]

Har selv en Border collie som egentlig er renraset, men fikk kjøpt den billig da det ikke er stamtavle på den. kikk på finn når du har lest hvilken hund som passer for dere [;)]

er hund jeg heller mot, selv om jeg vet det er en del mer arbeid, enn katt. Og den er mye mindre "selvstendig" enn katt. (ikke at katt er selvstendig heller altså, men i større grad enn en hund).
Spiller ikke noen rolle om rase egentlig, men vil ikke at den skal være for stor, men ikke sånn liten håndveske hund heller[8D]
Og en som gjerne ikke er avhengig av 2 timers turer daglig.
Takk for tips[:)]

som 1.gangs dyr ville jeg begynt med katt. den kan du også være borte fra over natta. den klarer seg selv, bare enn setter ut mat,vann og en plass å gjøre fra seg:)

Husk på å skaffe deg dyr fordi DU vil det, og ikke barnet ditt!
Vi har katt og synes det er kjempestas[:)] Hun går ut og inn som hun vil da, synes ikke noe om innekatter jeg. Katter er jo mer selvstendige enn hunder, hunder krever litt mer i forhold til morsjon og sånt. Du må nesten tenke på hva du har tid til rett og slett.

Skal du skaffe deg valp eller en voksen hund da? Vet ikke hvor mye du må betale for blandingsraser, men det kan jo være aktuelt å ta til seg en omplasseringshund?

vi har både ei rottweiler tispe,ei blandingstispe og 2 pusekatter..

vi holder nå på i skal omplassere våres hunder grunnet vi måtte flytte fra der vi bodde og vi får ikke lov å ha dem inne i det hele tatt,så nå er de i garde hele døgnet,og dette er noe som er utrolig vondt for både oss og dem..så da vil vi heller tenke på det beste for dem..
så derfor tok vi til oss 2 pusekatter for å dekke sorgen på en måte og så er det en del mus her om sommeren,hehe..

hvordan er barna dine ellers med dyr? tenker da på at katter tåler en god del,mens noen enkelte hunder kan bli litt sinte osv..
nå har heldigvis vi 2 stk som er utrolig snille med barn da,men de gir også beskjed når de får nok.. vi har hatt pusene i snart 1 uke og de har fått gjennomgått allerede..

ellers; hvor mye reiser dere til eventuelt der dere ikke kan ta med dyra? har dere eventuelt noen som kan passe dyret?
eier eller leier dere?
har dere råd til alt det et dyr koster?

canis.no har en fin rasevelger der man putter inn kriteriene sine, så kommer det opp raser som kan passe for deg [:)]

takk for svar alle sammen[:)]

For det første så skaffer man seg aldri dyr for ungene vill ha. Ungene går lei. Man skaffer seg dyr for at jeg vill ha. Og har tid og muligheter for å ha dyr.
Så det andre man ser på hva slags muligheter man har til å ta vare på ett dyr.
Enn katt kan leve i over 20 år og enn hund i 10-14 år.

Så kan man jo se på hva som lønner seg å hva som passer.
En hund må ut flere ganger om dagen, den kan ikke være mye alene, den blir som ene av familiemedlemmene.
Så har du katten den er mer selvstendig, men trenger mat og rent vann hver dag.
Men begge må du ha råd til dyre dyrlege regninger om det skal skje noe med de.
Katten bør jo kastereres og både hund og katt bør vaksineres hvert år.
Jeg har enn blandingsrase av enn hund, jeg betalte 4000 for ho.
En herlig labrador/setter blanding. Men hun er desverre syk, så hun går på medesiner for 10000 i året. Så har jeg to katter, de prøvde jeg på å ha som inne katter, men da de fylte ett år klikket det totalt for dem, de var for aktive til ¨å holdes inne.
Så jeg anbefaler ikke å prøve seg på inne katt, men iallefall ha de inne i 6-12 mnd[:D]

Lykke til. Jeg har aldri angret på at jeg skaffet meg dyr, Det er enormt mye selskap i de[:)]

hvis du vil ha en hund som ikke krever 2 timers tur hver dag så ville jeg ha skaffa meg en liten rase. Men ville også lest litt om de forskjellige rasene og sitt hva som passer best for dere.

blir det en blandingshund så er det viktig å se hva de er blaning av også,og blir det omplasseringshunder så dra dit hunden bor og vær der en god stund med ungene også før dere bestemmer dere,og feks "låne" den en helg for å se..

Kunne du tenke deg å få et barn til? Sånn er det nemlig i begynnelsen når en får seg hund [;)]

Back
Topp