Barn og brus

Hun liker det ikke, så det er veldig greit. Har ikke prøvd å få henne til å like heller, men hun har smug smakt av glassene våre! 

Jenta mi er snart 2,5 år og får ikke brus(liker det heller ikke). Tviler på at det blir noe brusdrikking før hun selv er gammel nok til å dra og kjøpe det selv for dette er et brusfritt hus[;)]

ORIGINAL: silsol

(appelsin)Juice er da minst like gale som brus det [8D] ( ikke ment for og krangle )

Det synes ikke jeg[:)]

Når det gjelder syre, er det nok juice og brus ca like ille
Og det er jo en del fruktsukker i juice, men jeg synes det er bedre med fruktsukker enn raffinert hvitt sukker.
I tillegg er det jo vitaminer i juice, og det er det ikke i brus.
Vi lager juicen selv, og da er den HELT naturlig, og ikke tilsatt masse tilsetningsstoffer sånn som brus er.

Så selv om det er syre og sukker i juice også, synes jeg det er en del bedre enn brus.

Vann er såklart det beste

Hun eldste skal få brus nå når hun blir 3 mot att hun hiver smokken i bosset[:D][:D]
Det er våres bytte avtale...
Men hun godtar det att jeg drikke brus og hun juce[:)][:)]

Benjamin fikk i julen.. [;)]

ORIGINAL: SelinesMam

ORIGINAL: lan77

er vel en del sukker i juice også.........

men det er jo en anna type sukker da[:)]

Ja, også kommer det vel litt ann på hva slags juice? Noen er jo nesten ikke sukker i[:)]

Min lige ikkje brus ennå.. han vil ha saft i stede de gangene.
Men nå e han såpass store at hadde han hatt lyst på de gangene eg har, så hadde han fått.

Fikk prøve når ho var 4, likte ikke i det hele tatt.

Hun fikk smake første gang som 3.5 åring.  Fikk da sitt eget glass med fanta.

Hun likte brus en stund, men det siste året vil hun heller ha juice (som vi blander halvt om halvt med vann), melk elelr vann. Er vi på restaurant vil hun helst ha eplejuice/eplemost.

I bursdager også, så spør hun helelr om juice elelr melk.

Jeg drikker ikke brus, har ikke gjordt det siden 1997..  Jeg drikker kun vann, elsker vann!!  :)

Snuppa på 3 har enda ikke fått brus. Smakte så vidt i sommer men hun likte det heldigvis ikke [:D] Så blir lenge til det blir brusdrikking på mine små. Vi drikker lite brus når de er i nærheten og da. De er superfornøyde med melk eller en sjelden gang juice [:)]

Hun liker ikke brus, hun vil heller ha vann eller saft om det blir tilbydt henne

For min sønn så heter brus "Æsj" han har fått smake litt når vi har vært i barnebursdag til litt eldre barn når det har blitt servert. Men han liker det overhodet ikke! Gir ikke appelsinjuice heller, da jeg ikke synes det er så bra å gi heller! Hender han får litt eplejuice eller en sånn juicekartong for barn. Ellers får han for det meste vann, og solbærsaft på lørdag eller når han skal kose seg litt!

Mine på 4 og 2 drikker ikke brus. Han største liker det rett og slett ikke. Gjør vondt på tunga sier han[:)] Og når han ikke drikker det, er det lett å holde hun minste unna også[:)]

Drikker ikke brus. vil ikke smake engang!

Hu er 3 år til mandag og fikk sin første brusflaske i går av onkelen, helt greit for meg (hu er nemlig syk og ville ikke ha noenting eller litt vann i ny og ne men når var oppi nesten 40 i feber så syntes jeg det var greit med litt ekstra veske). Hu får drikke brus om vi er på noe spesielt og de serverer det men hu spør som regel etter vann og av brus drikker hu sjelden mer enn et glass og så vil hu ikke ha mer.

Men hjemme har vi aldri brus omtrent fordi jeg liker det ikke, så da tar vi andre ting så en sjelden gang saft, juice, sjokolade/jorbær melk eller solrik. Hu spør aldri meg om brus heller fordi mamma ikke har slike ting[:D]

Men nå vet jeg jo ikke hvordan det er hos faren da..

Husker ikke helt..
Men på toårsdagen sin fikk han iallefall..

Nå får han brus en og annen gang.. Ikke hver uke, men noen ganger i mnd blir det nok.. I jula ble det en del, og sikkert i påska.. Da vi var i syden i sommer etc..

Sønnen min vil ikke ha brus [:D] Han skulle få i barneselskap, men han vil ikke.. Han prøvde en gang og det kom ut igjen.. 

Fikk sikkert når han var rundt 1 år. Husker ikke helt, men drikker kanskje 4-6 små glass brus i mnd, så er ikke så hysterisk på det. Er jo sukker i juice også, selv om det er fruktsukker så det ikke helt hellig det heller. Men men, han spiser nå faktisk litt lørdagsgodt av og til også [:D][:D]

Fikk sikkert når han var rundt 1 år. Husker ikke helt, men drikker kanskje 4-6 små glass brus i mnd, så er ikke så hysterisk på det. Er jo sukker i juice også, selv om det er fruktsukker så det ikke helt hellig det heller. Men men, han spiser nå faktisk litt lørdagsgodt av og til også

Det blir fort litt sånn her også. Hun fikk første gang da hun var 1 år og var i bursdag. Jeg fikk u ugangspunket litt sjokk at de hadde brus i bursdag til så små. (Bursdagsbarnet var også 1 år). Og pølser og gele og kake. Ikke at hun spiste så mye, men jeg følte nesten at jeg hadde forgiftet ungen min.

Men alt med måte, og om vi drikker brus før hun har lagt seg (ikke så ofte), så får hun smake litt, og litt godteri blir det innimellom.

Back
Topp