Barn og brus

SelinesMam

Glad i forumet
Når fikk barna deres drikke brus?
Da mener jeg ikke smake en slurk av glasset ditt, men drikke sitt eget glass med brus liksom.

Gutten min er snart 4, og drikker ikke brus.
(Men jeg er sikkert hysterisk...[8D])

Får som regel melk eller juice i vinglass (fra Ikea), og er stråååålende fornøyd med det[:)]

2år ca, har pleid å få brus i helgene, men no etter jul har vi ikke hatt brus, da mor er på slankeren [;)]

ORIGINAL: Oline V2

Får som regel melk eller juice i vinglass (fra Ikea), og er stråååålende fornøyd med det[:)]

Godtar han det når dere andre f.eks en lørdagskveld sitter og drikker brus? Eller lar dere også vær å drikke brus?

ORIGINAL: SelinesMam

Godtar han det når dere andre f.eks en lørdagskveld sitter og drikker brus? Eller lar dere også vær å drikke brus?

Han godtar det[:)]
Han er ikke vant med å drikke brus, så han synes det er for sterkt (for mye kullsyre)
Av og til får han Eplemost (egen flaske)
Eller så finner vi på noe annet spennende å drikke
- smotihe
- hva som helst fra vinglass
- lager isbiter med feks blåbær eller bringebær oppi, og har i vann
- vann med appelsinskiver eller agurk el

Når det er sagt, så gjør vi det meste av brusdrikking etter leggetid

ORIGINAL: SelinesMam

Han godtar det[:)]
Han er ikke vant med å drikke brus, så han synes det er for sterkt (for mye kullsyre)
Av og til får han Eplemost (egen flaske)
Eller så finner vi på noe annet spennende å drikke
- smotihe
- hva som helst fra vinglass
- lager isbiter med feks blåbær eller bringebær oppi, og har i vann
- vann med appelsinskiver eller agurk el

Når det er sagt, så gjør vi det meste av brusdrikking etter leggetid

Drikker sjelden brus selv, men noen kvelder som lørdager så skal absolutt snuppa på snart to år også ha brus.
Syns det er tidlig jeg da, aner ikke hvor ho har det fra at ho skjønner hva det er, men er vel at ho vil ha det samme som jeg har.

Her prøvde far i huset å gi Daniel brus da han var rundt 1 1,5 år, men uten min tillatelse da...... men det har ikke så mye å si egentlig..... nå er han 6,5 år og vil fremdeles ikke ha brus. Kun vann, saft eller juice....

ORIGINAL: CogJ

Sånn som idag når amalie har hatt kraftig diare har hun fått cola.. Jeg vet hun drikker det.. siste utvei når hun ikke vil ha vann, saft eller juice..  Er jo ikke noe hun får jevlig[:)]

Ikke spiser hun heller idag, så da har hun fått seg to snopeting og chips[;)] Bedre enn ingenting syns jeg da..

Ja helt klart!

Ikke for han selv spør etter brus, og da blir jeg å prøve og tilby han noe annet før jeg gir han brus.

Han får brus noen få ganger, f.eks hvis vi er ute og spiser, er i selskap der det serveres osv. Han fikk en del i jula, men det er jo ikke til vanlig. Ofte får han en flaske med appelsin eller eple juice, han merker jo ikke forskjellen[8D]

Hun er snart 2 år og får ikke brus. Har smakt et par ganger av glasset vårt, men det er det! Hun er like glad i eplejuice, vann og melk. Så ser ingen grunn til a hun skal få det da[:)]

(appelsin)Juice er da minst like gale som brus det [8D] ( ikke ment for og krangle )

ORIGINAL: brownie*

ORIGINAL: silsol

(appelsin)Juice er da minst like gale som brus det [8D] ( ikke ment for og krangle )

Ja jeg spurte tannlegen sist jeg var der om hva som var verst å gi, og da kom brus og juice ganske likt ut mente hun!

Det tenker jeg nok [&:] Appelsin juice er nærmest syre for tennene, men godt er det! [:)]

Hun har ikke fått enda....ikke får hun på en stund heller[:D] En gang iblandt får hun bringebær biola,det er noe av det beste hun vet..enn så lenge[:D]

quote:

ORIGINAL: brownie*

quote:

ORIGINAL: silsol

(appelsin)Juice er da minst like gale som brus det ( ikke ment for og krangle )

Ja jeg spurte tannlegen sist jeg var der om hva som var verst å gi, og da kom brus og juice ganske likt ut mente hun!

Det tenker jeg nok Appelsin juice er nærmest syre for tennene, men godt er det!

Men sånn ellers er det vel ikke helt det samme? Om man ser bort ifra tennene mener jeg og selvfølgelig i begrensede mengder.

Mi fikk smake en slurk da hu var 1,5 år ca, men hu likte det ikke. Og nå er hu 4 år og liker enda ikke brus. Kun vann her i hus. Hu bryr seg ikke om andre drikker brus, for hu vet hu ikke liker det [:D]

ORIGINAL: lan77

er vel en del sukker i juice også.........

men det er jo en anna type sukker da[:)]

Det har enda ikke skjedd

min 2 åringen får tilbud om å smake brus foreløbig, når vi drikker brus... men han vil ikke ha.. synes det er alt alt for sterkt... HELT greit for meg det![:D]

Back
Topp