Barn nr 3 og ny bil..

tresmåskjønne

Flørter med forumet
Jeg må ha ny bil nå, og vurderer da mondeo. Hatt den tidligere og var veldig fornøyd. Har en renault laguna nå, men blir for trangt med 3 barneseter i den. Har to barn fra før, på 3 år og 1,5 år. Denne var overhodet ikke planlagt og ble tatt veldig på senga. Men gjør det beste ut av det :) Dere med 3 tette, hvilken bil har dere?

Har ikke 3 ennå, men forhåpentligvis i august:) Gutta mine er 3 og snart 5. Har en wv Passat nå, men tror den blir for liten. Stor forskjell på bredden på barnesetene, har to britax multitech nå. Har med andre ord ikke noe svar, men følger med her;)

Jeg har en chrysler. Har nå 3 små på 1,5 år, 3 år og 5. Så ville vi ha muligheten til både å dra påbtur, eller ha med ekstra folk om nødvendig. Blir ganske låst om dere er 5 i familien og kunn 5 seter i bilen. Så vi fant ut at en 7 seter bare var svaret. Ikke angret et sekund.... :-)

Nå venter vi bare nr 2...men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok stemt for en 7-seter jeg også...! Med tre barn må man jo ha med litt ekstra bagasje også...! Og som nevnt, setene til barn i din aldersgruppe tar stor plass...! ;)

Jeg har hatt 3 barneseter i baksetet i vår volvo v70 og mercedes e-klasse ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Ford S-Max har super plass i baksetet ;)
Vi har 7-seter og er kjempefornøyd :)
Nå er ikke våre barn så tette, men jeg hadde en gammel 97-mod Modeo da jentene var små. Da hadde jeg 3 barneseter i bilen så jeg hadde plass til litla jeg var dagmamma for også :)
Kan trygt si at S-Max'en har bedre plass enn min gamle mondeo.

Det må vi også finne ut av. Har ei 4-åring og en 2-åring, og med baby på vei må vi finne en bil som har plass til 3 barneseter...

Jeg anbefaler på det sterkeste en 7 seter. Hvis dere førsk må invistere i ny bil, hvorfor nøye seg med akkurat nok plass???

Vi må også ha ny bil, men vi ser etter en WW Caravelle/transporter/Multivan lang modell 8-9 seter en ca 2005-modell

I høst har vi om allt går bra en baby, en på 15 måneder, en på fire og av og til stedattra min på 12.

Nå har vi en passat og der er det allerede trangt så ser ikke lyst på å ha tre barnstoler bak. De stjeler mye plass fra fremstolene også.....

(Edit. Glemte jo en unge, treåringen som blir fire neste høst....)

snike litt jeg. Vi har 3 tette. å vi var vel å såg å prøvekjørte alt mulig. vi endte til slutt opp med ford s-max, å aldri angret!!! vi prøvde å putte bilstoler inni de stasjonsvognene som ble sagt kunne ha 3 barnestoler i bredden. men til våres bilstoler var det ingen av de vi kunne ha.. s-maxen har og kommet best ut i de fleste tester!

Vi må også ha ny bil. Vi har trangt baksete, og 13åringen skal få slippe å få gnagsår på hoftene ved å trykkes ned mellom to barneseter. Barneseter tar mye plass, men det gjør jammen tenåringer og!

Back
Topp