Barn nr 3? GRAVID

13+2 :talk017
IMG_5925.jpeg

To dager forsinket, men med god grunn! I dag var jeg nemlig på ordinær tidlig ultralyd :hello2 Var faktisk overraskende rolig til tross for at dette var første ultralyd dette svangerskapet.. men det kan ha noe med å gjøre at jeg har funnet hjertelyden hjemme 3 ganger nå, senest i går kveld:Heartred Alt stå bra til med lille.. Det var så mye liv i magen at jordmor slet med å få tatt alt av mål. Hun fikk det til til slutt men både jeg og gubben nøt de ekstra minuttene vi fikk se på lille :angelic: Morkaken så fin ut og lå på bakre vegg mot ryggen. Så det er faktisk fullt mulig at de små bevegelsene jeg tror jeg har kjent faktisk har vært lille! Jeg er jo tross alt tredjegangs men blir faktisk like forvirret likevel! Alle målinger tilsvarte termin 12.september så ble veldig glad når jeg fikk beholde samme termin som mensterminen! Med de to andre guttene ble jeg satt tilbake 5 og 7 dager! Men hadde da veldig lange sykluser men den eggløsning :smiley-ashamed004
IMG_5920.jpeg

IMG_5924.jpeg

Se på lille da! :angel13

Ellers har jeg begynt å jobbe 20% denne uken. Etter å ha vært sykemeldt 100% siden 5.januar var det litt godt å komme litt tilbake. Pga stress, arbeidsoppgavene, belastning, tidligere tap og litt andre faktorer ble det også dette svangerskapet søkt om svangerskapspenger. Jordmor skrev søknaden når jeg rundet 12+1 og arbeidsgiver signerte uproblematisk så nå er det i orden! Antar nav godkjenner da de gjorde det forrige gang. Jeg får jo da ikke fungert i sjefsstillingen min med så liten prosent og samtidig bli skjermet for stress, så min fantastiske assisterende har midlertidig steppet opp og vi har fått inn en 100% vikar for hennes stilling igjen! Jeg tror det blir knall! Så vil jeg bli gående ved siden av og tar meg av admin oppgaver og opplæring av de nye uten å måtte stresse det grann! Dette vil da gjelde frem til termin og mens jeg er i permisjon :Heartred Så går det tilbake til normalt igjen når jeg er tilbake :happy093

Vi annonserte også i dag på sosiale medier at vi venter nr 3! Det var veldig koselig og gjorde dagen enda mer spesiell! Tok bilde av de kommende storebrødrene som holdt remsa med ultralydbilder. Klarer ikke slutte å se på bildene siden jeg blir så stolt og rørt av familien min :arghh::angelic:

VEKT
Veide meg 13+0, og har gått opp 1,3 kg denne uken. Er nå 4,3 kg ned fra opprinnelig vekt (vekt før svangerskap).

SYMPTOMER
- Ligamentstrekk (kan ikke nyse eller snu meg uten at disse skriker)
- Veldig ømme pupper, ikke hatt ømme pupper siden uke 3/4 men nå har de tydelig vokst og er vonde
- Luft i magen (promper mye)
- Forstoppet
- Fått skikkelig mage.. den poppet veldig 9+3/4 og blir bare større å større. Mye er luft men ikke alt
- Trøtt 24/7 (sover lenge om dagen, må jeg opp tidlig blir det en lang nap, eller flere kortere midt på dagen)
- Matlysten er tilbake så fort jeg kom meg opp på full dose Xonvea igjen og den rakk å virke noen dager
- Veldig kvalm hvis jeg drøyer kveldtablettene (Xonvea) for lenge
- Murringer i ryggen

CRAVINGS
- Appelsin! Spiser fortsatt ca 2 om dagen
- Klementiner! Får eksem av å skrelle de men de er så gode så ofrer det likevel! 2 og 4-åringen har også dilla
- Tørket mango (ikke like sunt men veldig godt)
- Vann og Farris/Taffel/Bonaqua Sitron

AVERSJONER
- Mannens kremet pasta (blir så kvalm av tanken på sausen)
- Smågodt blir jeg skikkelig kvalm av (smakte et par biter og angrer bittert)
- Ting som lukter mye.. og kjøleskapet er døden!
- Lukten og det å måtte steke rå kyllingkjøttdeig eller filet
- Brus (Alt bortsett fra Farris/Taffel/Bonaqua med bobler)

MILEPÆLER
-
Komme forbi 12+0
- Vært på ultralyd (OTUL) 6.mars
- Se bankende hjerte
- Finne hjertelyd doppler
- Komme over i 2.trimester
- Gjennomføre OUL
- Få vite hvilket kjønn det blir
- Komme over i 3.trimester
- Fødsel

Ny oppdatering neste uke!

15+0
IMG_5973.jpeg

Da var brått 2 uker passert..! Det ble dessverre ikke noe oppdatering forrige uke da jeg glemte det helt bort.. kom på det i går men da var det liksom noen få timer til ny uke var i gang :smiley-ashamed004

Det har ikke skjedd så voldsomt mye spennende de siste ukene egentlig. Det eneste store er vel at jeg som til vanlig er så bortskjemt med at gubben bidrar i stor til størst grad med både barn og i heimen, jeg må nå klare meg selv i en hel uke.. det vil si han kommer hjem på mandag etter en uke borte med jobb! :crybaby2Vi skal nok klare oss men det er tøft for en sliten mamma som plutselig får smake på ansvar totalt alene og for to små gutter som aldri har vært borte så lenge fra pappaen sin.. hver morgen spør minsten (2år) etter pappaen sin og eldste (4år) spør hvor mange dager det er igjen til pappa kommer hjem igjen.. Trygt å si han er høyt elsket hvertfall!

VEKT
Veide meg sist 13+0, og har ikke fått veid meg siden pga batteriet er dødt. Har ikke somlet meg til å kjøpe nytt enda. Så siste oppdatering her var 4,3 kg ned fra opprinnelig vekt (vekt før svangerskap). Tipper jeg har gått opp nå da matlysten er en helt annen enn i første trimester.

SYMPTOMER
- Ligamentstrekk (kan ikke nyse eller snu meg uten at disse skriker)
- Veldig ømme pupper
- Luft i magen (promper mye)
- Forstoppet (hadde 1 uke med løs mage før det gikk tilbake til forstoppet igjen
- Tett i nesa 24/7
- Fått skikkelig mage.. den poppet veldig 9+3/4 og blir bare større å større.
- Matlysten er tilbake så fort jeg kom meg opp på full dose Xonvea igjen og den rakk å virke noen dager
- Veldig kvalm hvis jeg drøyer kveldtablettene (Xonvea) for lenge
- Murringer i ryggen

CRAVINGS
- Klementiner! Får eksem av å skrelle de men de er så gode så ofrer det likevel! 2 og 4-åringen har også dilla
- Lakris.. spiser svært små mengder men kunne spist vesentlig mye mer hvis ikke det var fyfy
- Vann og Farris/Taffel/Bonaqua Sitron

AVERSJONER
- Mannens kremet pasta (blir så kvalm av tanken på sausen)
- Smågodt blir jeg skikkelig kvalm av
- Lukten og det å måtte steke rå kyllingkjøttdeig eller filet
- Brus (Alt bortsett fra Farris/Taffel/Bonaqua med bobler)
- Hvis jeg spiser for mye blir jeg kvalm og kaster opp

MILEPÆLER
- Komme forbi 12+0
- Vært på ultralyd (OTUL) 6.mars
- Se bankende hjerte
- Finne hjertelyd doppler
- Komme over i 2.trimester
- Gjennomføre OUL
- Få vite hvilket kjønn det blir
- Komme over i 3.trimester
- Fødsel

Ny oppdatering neste uke!