Barn nr 2

spispilladisjøl

Gift med forumet
Planen vår var å få barn med etpar års mellomrom, når man først har satt i gang kan man vel gjøre seg ferdig også, vi skal jo bare ha 2 ? men folk drar meg i alle ender med:

"ikke ta så tett, du ser hvordan jeg sitter"
"egoistiskt å få barn så tett"
"nyt den ene godt før du får en til"
"stakkars Jennie - skal hun få en søsken allerede?"

"pass deg nå"
"skal du ikke ha noe liv du da?"

Tiden flyr avsted, men planen var å starte på med prøving når hun er halvannet år, altså mot sommeren, men men men men,

Dere som har barn tett - eller litt tett:
hva er deres erfaring, og hvor mange år har du imellom?

Jeg vet selvsagt at ingen barn er like, ingen familier er like - men jeg vil veldig gjerne høre deres erfaringer.

Her er det 2år mellom mine to. 
Skal ikkje lyge å seie at det ikkje er slitsomt... Men eg skal ver heilt ærleg å seie at eg heller  ikkje angra på at eg fekk dei so "tett".. Det å sjå søskenkjærligheiten mellom dei to e so rørande, og dei har så stor glede av kverandre. 

Her så er de ikke tette , men min søster har 1,5 år  mellom nr 2 og 3. Hun taklet det veldig fint, men det hjalp at mannen fant det naturlig å være like involvert i ungene som min søster...Det går nok fint skal du se, bare bytt litt på å sove lenge på morgenen
det kommer alltid ann på hva man er innstilt på

Bedre å bli ferdig med småbarnsperioden kjapt sier nå jeg, og la de få mye glede av hverandre. Her blir det litt under 22 mnd imellom. Sånn generelt har jeg inntrykk av at det er "in" med tette barn. 

Hallo! Jeg vil ikke engang HA noe barn nr 2, men selv jeg klarer å se hvorfor folk ønsker seg 5 barn. Hvor tett dere vil ha barna er opp til DERE, hopp og drit i hva andre mener :)
Barna får sikkert STOR glede av hverandre, så hvis dere vil ha så tett så er det nok bare topp. kjør på!

har 18 månder mellom mine og det anbefales om man føler at man har litt overskudd med bare 1 :) hehe

nå er mine jenter 2 og 3.5 år og det er helt supert!!! men det er klart det er tøfft innimellom, men alt blir en vane;) er foresten aleine med mine

Har 16 mnd mellom mine to første.
Til tross for at lillesøster hadde kolikk så gikk det greit synest eg. Til tider var det stress viss vi skulle nå noe. Vi var veldig mye ute i vogna og dem sov på samme tid på dagen når storebror hadde kvilen sinn.
Så eg angrer ikkje,kunne gjerne gjort det igjen :)

Det er fantastisk for barna å være så jevnaldra.. selv har jeg lyst på ca 2år mellom barna mine... jeg har en gutt på 11mnd så da blir det vel prøving snart om vi skal ha 2år mellom... selv har jeg 5 søsken, altså vi er 6stk og det er 10år mellom eldste og yngste... vi har hatt veldig stor glede av hverandre under oppveksten fordi vi er så tett... (sier ikke at du burde få 6barn altså :p hehe... det er litt i det meste laget for meg og for å si det sånn, men ved å nevne dette ser du at det er liten aldersforskjell mellom alle)

Har 2 tette å vente nr 3 (så blir 3 tette)

mellom 1 og 2 e der 1år å 4mnd
mellom 2 og 3 blir d 1år å 6mnd
å mellom 1 og 3 blir d 2år og 11mnd

selvfølgelig e d litt slitsomt me 2 små på ein gang
å blir vell ikke mindre slitsomt me 3 tette
MEN eg ville ALDRI jort noe anderledes.
Eg kose meg me di små å di kose seg ilag.

2 år og 2 mnd mellom mine. Og det har ikke vært travelt :) Bare kos. Men skal jeg si en ting var det at eldste slutta å sove på dagen rett før han var 2.. Så fikk aldri den pausa når begge sov ;)

Har bare ett barn. Men vil bare si at jeg synes folk burde drite langt i andres familieplanlegging, det har de ikke en møkk med! Argh..irriterer meg skakk på hvordan folk legger seg opp i private ting, har fått høre en del meninger om det der uoppfordret. 

Vi har 18 mnd. mellom våre jenter! Syns det er helt perfekt <3 Har ikke opplevd sjalusi, heller omvendt - myye kos og oppmerksomhet fra storesøster :)

Nå er minste bare 6 uker da, men når jeg ser de sammen så angrer jeg ikke ett sekund på valget vi gjorde med å få to tette!
Svangerskapet var grusomt, så det var veldig slitsomt. Følte ikke jeg fikk nok kvalitetstid med storesøster fordi jeg hadde så mye vondt osv. DEILIG å ikke være gravid :P Hehe..

De første ukene var slitsomme, men det kommer seg nå! Når man får rutinene på plass, så går alt som smurt ;)

Lykke til med prøvingen! Og ikke hør på hva alle andre sier :)

Her har vi 22 mnd mellom, og det har gått over all forventning! :) men har ei kjempe rolig lillesøster, og en meget flink storebror :)

Viktig at søsken er tett mener jeg :)

Vi har 16 mnd'er mellom de to første, og de har alltid hatt god glede av hverandre.

Drøyt to år mellom våre. Det første året er det beste året eg har hatt i mitt liv (den delen av livet som eg kan hugse i alle fall). Babyen var harmonisk og sov mykje, eg hadde overskudd i bøttevis, til og med nok til å takle ein etter kvart svært krevande storebror.

Etter det første året vart det meir slitsomt pga sjukdom og små problem hos begge ungane, samt langvarig jernmangel hos meg sjølv. Då lillesøster blei to år begynte dei å krangle og dei har ikkje stoppa enno. Men det skal seiast - no KAN dei på ein god dag finne på å leike 15-20 minutt utan å krangle.

Sjalusi har det ikkje vore i det heile tatt. Storebror har aldri vore stygg med lillesøster, då ho var baby ville han kose og klemme ho av og til, ignorerte ho resten av tida. Men det var utruleg søtt her før helga då storebror tok lillesøster i handa og viste ho rundt på skulen og SFO. Så stolt over å vere skulegut, og så stolt over å få vise lillesøster skulen og over å vise fram lillesøster til dei andre...!

Angrar ikkje på at vi fekk barn med den aldersforskjellen, men ein eventuell nr 3 vil ikkje kome før nr 2 nærmar seg skulealder!

Jeg har prøvd begge deler. Er 6 år mellom 1 og 2 og 2 år og 1 mnd mellom 2 og 3. Vil si d er fordeler og bakdeler med begge deler også! Men to tette går utrolig bra. Klart d kan være litt hektisk på morran når jeg skal ordne 3 stk for å få eldste på skolen, men rutiner er alfa omega så d går så fint så. Tror nok døm to minst her får veldig glede av hverandre i lek. Eldste mann nå irriterer seg grønn over den teite lillebroren som stadig skal ta legoen hannes, hahaha.

Hdde nok ikke vært så stort hopp mellom 1 og 2 heller, men d passa seg lissom bara ikke sånn at nr 2 kom før

Back
Topp