Barn nr 2 og bil

x1xForskrudd hønemor

Forumet er livet
Hvordan plasserer man barna da?
Hvis man har et barn som fremdeles sitter bakovervendt og man får en liten en til. Hvor plasserer man best disse barna? Er høyre/ venstre bedre for stor/liten? Midten er vel kanskje best, men da ville det blitt trangt i bilen vår iallefall!

Hvordan gjør dere det?

Vi har tenkt å ha nr1 på høyre bak
nr2 i midten bak.

Dette fordi da har vi plass til å ha med et menneske ekstra om nødvendig.. Blir ikke det samme når den ekstra passasjeren må inn fremme og kave seg bak mellom 2 bilstoler..

Vi har Nr. 1 på passasjersiden og nr.2 på førersiden - bak selvfølgelig ( En veit jo aldri om noen kunne mistolke det mener jeg)

Det ble løsningen for oss, da storesøster ikke klarte å la lillebror være da han var plassert i midten. Og om man er smal nok, får man kvisa stumpen nedi mellom setene[8D]

Vi koblet ut airbagen foran og flyttet storesøster dit (bakovervendt). Lillesøster sitter bak henne.

vi har bare dører forran så kan ikke ha noen i midten for da må vi ta ut det andre setet hver gang størstemann skal inn.
vi har nr 1 bak passasjersiden og nr 2 bak fører. er ikke plass til nr 1 i bakovervendt bilstol bak sambo så han må sitte bak meg og jeg sitter trangt [:)]

Vi har eldstamann bakovervendt bak passasjeren, og yngstemann i "babystolen" bak sjåføren.

Snart skal eldstemann over i beltestol, og da vil den bli satt inn bak sjåføren (der babystolen er nå), og minstemann blir satt i den bakovervendte som allerede står bak passasjersetet.

De har hatt plass på hver sin side hele tiden, men når nummer 3 kommer nå er jeg litt usikker, letteste er vel å ha nummer 3 med base nærmest døra så da må nok storebror sitte i midten, han blir ikke sjalu eller krangler med lillebror og han får på seg belte selv[:D]

Back
Topp