Barn nr 2 og behov for ny vogn..

Snorkfrøken1982

Betatt av forumet
Hei,

Jeg er sånn i tvil om vi skal kjøpe ny vogn.. Har ei på 2,5 år (nå i feb), som blir storesøster.. Hun er fortsatt temmelig avhengig av vogna til og fra bhg (ca. 15 min gange). Pluss at hun jo fortsatt sover en 30 min dupp i vogna i bhg..
Hadde derfor tenkt å kjøpe en ny sportsdel (samme type som før), slik at vi bare kan bruke den gamle babybagen på det nye understellet og fortsatt ha den gamle vogna i bhg til største.. Men er dette unødvendig? Kanskje vi greier oss med bare en vogn..
Noen andre med samme problemstilling?

Hvis hun fortsatt sover i barnehagen trenger du det jo,men det er jo enda noen måneder til baby kommer og det kan jo være at hun har sluttet til den tid. Så kanskje du bare trenger å kjøpe et sånn ståbrett og Evt en trille med full liggestilling sånn hvis dere skal være ute en hel dag i sommer etc.

Hvis hun fortsatt sover i barnehagen trenger du det jo,men det er jo enda noen måneder til baby kommer og det kan jo være at hun har sluttet til den tid. Så kanskje du bare trenger å kjøpe et sånn ståbrett og Evt en trille med full liggestilling sånn hvis dere skal være ute en hel dag i sommer etc.
Tenker det samme... Min datter (også 2,5 nå i feb), sover fortsatt en liten lur midt på dagen, men 1-2 dager i uka hopper hun over. Så tror at kommer til å slutte helt innen lillesøster kommer.

Eneste jeg tenker er at det er et bra stykke fra og til bhg..
Funker det og be henne stå på ståbrettet når hun er dødssliten :/ Lærte jo med første at det er bedre å kjøpe etter behov, men litt lyst på ny vogn altså.. Hehe.
Noen gode triller å anbefale? Har lånt en, men synes den var skikkelig knøvlete med hjul som gikk alle veier..

Vi skal ha søskenvogn.
Men her blir mellomste da under 2 år når lillebror kommer, og hun er ikke stødig i gangen ennå.
I tillegg jobber sambo mye, så jeg må ofte trille alene. Vil ikke klare å trille to vogner.
Greit med søskenvogn på 17. mai osv. også. :-)

Men 2,5 år vet jeg ikke.
Kommer jo an på om barnet godtar ståbrett.
Og om soving i barnehagen.

Vi bestilte ekstra sportsdel til søskenvogn iallfall. Så om mellomste fortsatt trenger å sitte i vogn når baby går over til sittedel, så har vi sittedel til begge. Måtte bestille samtidig i tilfelle fargen i kolleksjonen endrer seg utover sommeren.

Vi skal kjøpe søskenvogn,men blir bare ca 1,5år mellom våre og jeg er en del alene så klarer jo ikke gå med to vogner som hun over også skriver:). Lurer litt på baby jogger city select jeg da for den kan jeg bruke som både singel og søskenvogn:).

Back
Topp