Barn midt i studiene?

123abc

Forelsket i forumet
Får man vanlig stipend og sånt hvis man tar perm i ett år etter at man har fått barn midt i studiene?

jeg fikk iallfall det! noen får mere også.... noen tusen mer i mnd.. men det går på eventuelt samboer sin inntekt eller noe.. [:)]

Oki[:D] Da håper vi på at dette går bra![;)]

Venter mitt andre barn i løpet av studietiden, og har fått engangstønad begge gangene. I tillegg får jeg fødselsstipend av lånekassen som er på 8000. Forsørgerstipend får jeg ikke da mannen tjener over det som er tillatt for denne ordningen.

Her må du bare søke og dokumentere for inntekten. Du får stønad i 44 uker, mener jeg..så ca 10 måneder [;)]

Piaff: får du 8000 kr i måneden? Det vil si mer enn om du hadde studert? Da får man jo ca 6700 i måneden..

Både jeg og sambo er studenter, så har funnet ut at vi blir å få 10 000 i fødselsstipend?

Jeg har ikke tenkt å ta ut permisjon da babyen kommer (bortsett fra mine seks uker), skal prøve å forsette på skolen, så det blir pappaen som tar ut permisjon her i huset[:)] hvordan blir det med lånekassen da? har jeg rett på fødselstipend og/eller forsørger stipend? eller gjelder det bare viss jeg tar ut permisjon?

Kanskje litt off topic dette, men blir veldig takknemlig viss det er noen som vet[:)]

Ja, eg har lest om det på lånekassen og nav sine sider! Hvis man studerer ( begge foreldrer) Og tjener under en viss grense, så får man ca 10 000 kr i mnd i 44 uker etter fødselsen! Utenom det så får du
39 000?? i fødselsstipend noen mnd før fødsel. 930 i barnebidrag! Om eg ikkje husker feil så får man også 1400 ca i mnd av NAV! www.nav.no www.laanekassen.no

[;)][:D][:)]

Back
Topp