Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Nozy Rosie
Det på hendene ser veldig ut som vorter ja, men det i ansiktet kan også være mollusker.
Jeg har et tips for begge deler, som jeg vet har virket for flere.
Mollusker:
Smør på en krem som heter "Marja Entricht Medical" morgen og kveld. Det er en liten tube som man får kjøpt i helsekostbutikker. Koster vel nærmere 300 kroner, men er verdt hvert øre!
Eldstesønnen vår hadde titalls mollusker over hele kroppen, og antallet økte kjapt. Vi hadde så vidt begynt å tenke på å operere de vekk (de begynte å bli plagsomme for ham) da vi fikk tips om denne kremen.
Den fungerte helt utmerket, og molluskene forsvant en etter en, og vi har ikke sett noe til dem igjen! [:D]
Vorter:
Det finnes et middel som heter "Remasan" (fås også i helsekost-butikker), som er kapsler man spiser. Kapslene kan løses opp, så små barn kan også ta det. [:)]
Jeg har jobbet i helsekost-butikk tidligere, og har hatt flere kunder som har fortalt at vortene på barna (og voksne også) har blitt helt borte!
Link til en side det står bittelitt om sistnevnte:
http://www.helseshoppen.no/produktdetaljer.cfm?prodid=106854
ORIGINAL: AnneEmilie
åkei, dette høre sikkert helt fjernt ut, men det er faktisk sant. Smør baconsvor på dem!
Er et gammelt kjerringråd at man skal smøre inn vortene med baconsvor hver dag i 1(eller var det 2?) uker, og så begrave eller kaste baconen i matavfallet. Når baconen råtne rvil vortene forsvinne.
Høres het rart ut, men jeg har prøvd selv. Hadde noen vorter under foten som ble forsøkt fjernet med liniment, frysing og skjæring. Vortene ble ikke borte selv etter å ha blitt skjært bort hos legen. Så bestemoren min fortalte meg om kjerringrådet, og det funka utrolig nok. vortene ble borte de!
Brødrene mine hadde noen også, og det funka hos dem også [:)]
verdt et forsøk da?[:)]
ORIGINAL: AnneEmilie
tror det må ha vært 1 uke, men fortsatt litt "ekkelt" å ha en vortete baconsvor i kjøleskapet [8D][:D] menmen, du får teste ut og se! ofte er det slik at det er en vorte"mor", altså den som er størst og vanskeligst å fjerne. Får man tatt knekken på den, forsvinner resten. Haha, tror bestemor var en liten vorteekspert, husker hun drev og snakka om dette[8D]
ORIGINAL: anncita
ORIGINAL: mo9ka
ORIGINAL: lille nupp
ett gammelt kjerringråd
ta ulltråd. lag en knute. (du må jo lage mange)
så grir man en og en tråd på hver hvorte (går sikkert og gni en på en vortesamling også)
så tar du med deg alle knutene og graver de ned i hagen
så skal de bli borte av seg selv..
husker jeg hadde en vorte som liten, og den ble borte.. og har aldri hatt noen siden heller[:)]
Prøvde noe det samme selv, men vi smurte på flesk og grav ned i hagen(jeg skulle ikke vite hvor det var), og når fleske var råtnet bort skal vortene være borte. Funket kjempebra her..ikke at jeg vet om flesket råtnet bort da men..borte ble iallefall vortene. Verd å prøve[;)]
Sorry, men lo litt nå[8D]
Hørtes ut som sånn heksekunst.
Hopp rundt i ring med en fot ut å klø deg på tåen 2 ganger[8D]
Kan dere forklare bedre hvorfor de forsvinner pga det?