Barn med vorter ! (Med bilder)

Her fikk jeg time på 14 dager når jeg hadde hudproblemmer. http://www.aleris.no/no/Norge/Sykehus-og-medisinske-sentre/ kosta rundt 700-800kr

Huff, stakkar! Får vondt av å se det...

Både jeg og søsteren min hadde akkurat samme. Jeg hadde heldigvis ikke ansiktet, men hendene var FULLE. Søsteren min hadde både i ansiktet og på hendene. Faren min hadde vist også når han var liten. Ingenting hjalp her heller. Jeg var ofte hos legen å frøs de, men de gikk ikke bort. Prøvde alle kjerringråd og alt, men det hjalp heller ikke. Tilslutt tok mamma meg med til en homopat (tror det er det det heter?), og hun sa de kom pga svikt i immunforsvaret eller noe. Da fikk jeg noen bittesmå tabletter jeg skulle ta hver dag, inneholdt noe blekksprutgreier eller noe. De var bittesmå og smakte godt, så var ingen problem å ta de. De skulle styrke immunforsvaret, og bare etter en kort stund var alle vortene borte! Det samme fikk søsteren min når hun ble plaget med det samme, og det hjalp på henne også! [:)]

Prøv å hør med homopat dere også? [:)]

De på hendene er vorter, men de som er i ansiktet hans er jo helt like mollusker synes jeg da.. Uff, så ikke noe særlig godt ut nei..

Hadde en del fotvorter når jeg var lita, fryste dei vekk mange ganger, men kom alltid tilbake.
Gikk til homopat pga eggallergi, og snakka litt om vortene der. Og ho sa at vortene var det første som kom til å ordne seg.. Og dei forsvant[;)][:)]

Det på hendene ser veldig ut som vorter ja, men det i ansiktet kan også være mollusker.
Jeg har et tips for begge deler, som jeg vet har virket for flere.

Mollusker:
Smør på en krem som heter "Marja Entricht Medical" morgen og kveld. Det er en liten tube som man får kjøpt i helsekostbutikker. Koster vel nærmere 300 kroner, men er verdt hvert øre!
Eldstesønnen vår hadde titalls mollusker over hele kroppen, og antallet økte kjapt. Vi hadde så vidt begynt å tenke på å operere de vekk (de begynte å bli plagsomme for ham) da vi fikk tips om denne kremen.
Den fungerte helt utmerket, og molluskene forsvant en etter en, og vi har ikke sett noe til dem igjen! [:D]

Vorter:
Det finnes et middel som heter "Remasan" (fås også i helsekost-butikker), som er kapsler man spiser. Kapslene kan løses opp, så små barn kan også ta det. [:)]
Jeg har jobbet i helsekost-butikk tidligere, og har hatt flere kunder som har fortalt at vortene på barna (og voksne også) har blitt helt borte!
Link til en side det står bittelitt om sistnevnte:
http://www.helseshoppen.no/produktdetaljer.cfm?prodid=106854

Ååå tusen takk jenter for mange kjempe gode råd. Det første vi gjør i morgen er å kjøpe remasan , prøver den først. Så går jeg videre ned på alt her. Vil helst unngå smertefulle behandlinger på sønnen min, så jeg prøver kremer og piller først.
Guri meg altså, nå ble jeg lettet [:)] Føler at det er hjelp å få før han starter i ny barnehage, og ikke vente til etter at han har begynt.
Tusen takk for alle gode råd / svar [:)]

HUff...stakker gutten. [&o]hadde selv sikkert 100 vorter tilsammen  på hendene min.Jeg satt i lys med hendene. Hadde brille på øynene husker jeg,og satt i lysbehandling.Det hjalp[:)]Jeg ble masse mobbet i 1 klasse pga de. Ingen ville holde meg i hånden eller noe sånt.Var ikke noe gøy nei

ORIGINAL: Nozy Rosie

Det på hendene ser veldig ut som vorter ja, men det i ansiktet kan også være mollusker.
Jeg har et tips for begge deler, som jeg vet har virket for flere.

Mollusker:
Smør på en krem som heter "Marja Entricht Medical" morgen og kveld. Det er en liten tube som man får kjøpt i helsekostbutikker. Koster vel nærmere 300 kroner, men er verdt hvert øre!
Eldstesønnen vår hadde titalls mollusker over hele kroppen, og antallet økte kjapt. Vi hadde så vidt begynt å tenke på å operere de vekk (de begynte å bli plagsomme for ham) da vi fikk tips om denne kremen.
Den fungerte helt utmerket, og molluskene forsvant en etter en, og vi har ikke sett noe til dem igjen! [:D]

Vorter:
Det finnes et middel som heter "Remasan" (fås også i helsekost-butikker), som er kapsler man spiser. Kapslene kan løses opp, så små barn kan også ta det. [:)]
Jeg har jobbet i helsekost-butikk tidligere, og har hatt flere kunder som har fortalt at vortene på barna (og voksne også) har blitt helt borte!
Link til en side det står bittelitt om sistnevnte:
http://www.helseshoppen.no/produktdetaljer.cfm?prodid=106854

Tusen takk [:D]
Vi skal kjøpe begge to i morgen og teste det ut [:D]
Er så lettet nå at jeg kunne hoppet og gitt deg en klem !!! [:)] Er verdt ett forsøk iallefall .

Han kan jo prøve å sitte med hendene i vann med sitron i ? hørt at det ska hjelpe?
Det kan jo ikke skade hvertfall..

Er jo ikke så lurt å gjør så mye i annsikte uten å sammarbeide med leger, men syns frykelig synd til han[8|]

ORIGINAL: AnneEmilie

åkei, dette høre sikkert helt fjernt ut, men det er faktisk sant. Smør baconsvor på dem!
Er et gammelt kjerringråd at man skal smøre inn vortene med baconsvor hver dag i 1(eller var det 2?) uker, og så begrave eller kaste baconen i matavfallet. Når baconen råtne rvil vortene forsvinne.

Høres het rart ut, men jeg har prøvd selv. Hadde noen vorter under foten som ble forsøkt fjernet med liniment, frysing og skjæring. Vortene ble ikke borte selv etter å ha blitt skjært bort hos legen. Så bestemoren min fortalte meg om kjerringrådet, og det funka utrolig nok. vortene ble borte de!
Brødrene mine hadde noen også, og det funka hos dem også [:)]

verdt et forsøk da?[:)]

Ja så absolutt verdt ett forsøk.
Noe lignende ble gjort i  i finnmark. Han som tok bort vortene gjorde det med hyssing, så skulle vi surre det i noe som råtnet fort og når kjøttet råtnet skulle vortene forsvinne.. Men de er her ennå. Kanskje kjøttet ikke er råtna ennå [8|]
Men prøver gjerne bacon også.. Men er det ikke litt , eh... ekkelt å oppbevare en baconbit i 2 uker før man kaster den ? [8|][:)]

Ville kontaktet homeopat, jeg! [:)]

ORIGINAL: AnneEmilie
tror det må ha vært 1 uke, men fortsatt litt "ekkelt" å ha en vortete baconsvor i kjøleskapet [8D][:D] menmen, du får teste ut og se! ofte er det slik at det er en vorte"mor", altså den som er størst og vanskeligst å fjerne. Får man tatt knekken på den, forsvinner resten. Haha, tror bestemor var en liten vorteekspert, husker hun drev og snakka om dette[8D]

Adrian har en "vorte-dronning" , den er ond og alle rundt den er ond. (eller var , nå snakker de ikke til han lenger) Den ble forsøkt fjernet i Finnmark, men dronninga forsvant ikke men ble sint og produserte flere krigere [:'(][&:]
Jo har hørt mange slike historier hvor folk har tatt ibruk gammel kjerringråd, og det har fungert. Men jeg har liksom ikke gjort det igjen siden det ble gjort ett tappert forsøk i finnmark. Men skal prøve to ting, bananskall tapet fast + gni bacon på vortene. Jeg prøver alt frem til vi får beskjed om at vi kommer til hudlege tidligere [:)]

ORIGINAL: anncita

ORIGINAL: mo9ka

ORIGINAL: lille nupp

ett gammelt kjerringråd

ta ulltråd. lag en knute. (du må jo lage mange)
så grir man en og en tråd på hver hvorte (går sikkert og gni en på en vortesamling også)

så tar du med deg alle knutene og graver de ned i hagen

så skal de bli borte av seg selv..

husker jeg hadde en vorte som liten, og den ble borte.. og har aldri hatt noen siden heller[:)]

Prøvde noe det samme selv, men vi smurte på flesk og grav ned i hagen(jeg skulle ikke vite hvor det var), og når fleske var råtnet bort skal vortene være borte. Funket kjempebra her..ikke at jeg vet om flesket råtnet bort da men..borte ble iallefall vortene. Verd å prøve[;)]

Sorry, men lo litt nå[8D]
Hørtes ut som sånn heksekunst.
Hopp rundt i ring med en fot ut å klø deg på tåen 2 ganger[8D]
Kan dere forklare bedre hvorfor de forsvinner pga det?

Hehe, høres bare rart ut, så lov å le[8D] Aner ikke hvorfor det er sånn, men effektivt var det.

kan du ikke kontakte privat da?

Ett tips kan også være å ha på vanlig vortemiddel fra apoteket, smøre på vorta, ha gnagsårplaster rundt så det blir helt tett. Skift og smør ved behov. På hendene selvsagt [:)] For vortene/molluskene i ansiktet har jeg desverre ingen tips. Lykke til!

Back
Topp