Barn med vorter ! (Med bilder)

Happy*Body 2010

Glad i forumet
.

Min stebror hadde også mye vorter på den alderen, å han måtte ta solarium![:)]
de forsvant etter noen uker og kom aldri tilbake!

ORIGINAL: ~Heijdii~

Putte min 5åring i solarium ? [8|] Eller ventet han til han ble eldre ?

ORIGINAL: Happy*Body 2010

Putte min 5åring i solarium ? [8|] Eller ventet han til han ble eldre ?

Han var 5 år når de gjorde det, dette var jo selfølgelig igjennom hudlege..
men strålene i solarium bryter ned vortene.. [:)]
han kan jo også sitte i solariumlys..

Han var 5 år når de gjorde det, dette var jo selfølgelig igjennom hudlege..
men strålene i solarium bryter ned vortene.. [:)]
han kan jo også sitte i solariumlys..

Åhh kanskje det er håp for min sønn også [:)] Men han sier også at han syns det er forferdelig lenge å vente, fordi han vil ha de bort NÅ liksom..
Vi får vel smøre oss med tålmodighet og bare vente da . Tusen takk for svar [:)]

det er vorter? Eller mollusker? Husker jeg så på det programmet som gikk på nrk3, pinlige sykdommer. Der var det ei jente som hadde ekstremt (og det var ekstremt) mye vorter på foten. Hele fotsålen var dekt. Da viste det seg at hun hadde en meget sjelden feil med immunforsvaret, og skulle bli utredet videre pga det...
Kan jo være verdt å snakke med legen om det, selv om det sikkert ikke er noe galt :-)

ORIGINAL: tuppamaara

det er vorter? Eller mollusker? Husker jeg så på det programmet som gikk på nrk3, pinlige sykdommer. Der var det ei jente som hadde ekstremt (og det var ekstremt) mye vorter på foten. Hele fotsålen var dekt. Da viste det seg at hun hadde en meget sjelden feil med immunforsvaret, og skulle bli utredet videre pga det...
Kan jo være verdt å snakke med legen om det, selv om det sikkert ikke er noe galt :-)

Legen mente det var vorter, men selvfølgelig kan det ha vært noe annet også. Er nok derfor vi fikk videre henvisning til hudspesialist..
Jeg har sett på programmet du nevner, og såå ille er det ikke. Dette ser ut som masse hvite kviser, men de blir større og større.
De på hendene har begynt å vokse sammen.. Nesten litt alien aktig [&:] 

Huff... stakkars lille. Må være ekkelt å ha det slik...Den på fingerleddet ser jo slikkelig vond ut. Håper hudspesialisten finner en behandling som hjelper og at han blir kvitt vortene raskt :-)

ORIGINAL: tuppamaara

Huff... stakkars lille. Må være ekkelt å ha det slik...Den på fingerleddet ser jo slikkelig vond ut. Håper hudspesialisten finner en behandling som hjelper og at han blir kvitt vortene raskt :-)

Han sier at de ikke er vonde, men en periode hvor folk snakket mye om vortene hans så fortalte han at vortene snakket til han når han skulle til barnehagen.
Snakket med ped.led på barnehagen og vi kom frem til at det kanskje var slik fordi han følte han ville ufarliggjøre vortene, og at han derfor ble venn med dem slik at det ikke var så vanskelig å ha dem.

Nå er den delen forsvunnet, heldigvis. Og jeg tror det har mye med at barna på barnehagen ikke lenger snakker til han om vortene hans. Vi har prøvd å snakke med barn som nevner dem og fortalt at noen får vorter mens andre ikke. Og at de ikke er farlige, men at han ikke synes det er no stas å ha dem. Og plutselig endret oppførselen til mange av ungene seg , de godtok liksom den forklaringen og han var liksom igjen bare Adrian og ikke Adrian med vortene.

ORIGINAL: småsmurf

Etterhvert så blir han nok immun mot det, er jo ett virus.

Har en nevø som hadde mye på hendene,mer enn din, i sikkert ett års tid når han var ca 7, så plutselig forsvant dem.
Men skjønner jo veldig godt att gutten din vil ha dem vekk fort, går jo ann å ringe til hudspesialisten, og høre om du kan stå på vente/ringe liste, om noen skulle avbestille[;)]

Det har vi faktisk ikke tenkt på, tror jeg skal ringe hudspesialisten på tirsdag og spørre om det er mulig å stå på "vent" i tilfelle noen skulle melde avbud. Vi kan ta en dag fri og kjøre til spesialisten om det skulle dukke opp ett avbud [:)]

Stakkars liten [:(]
Fikk helt vond i meg jeg nå.
Må da være mulighet for at han kan få hjelp før!

ORIGINAL: *SmulenOgSkalken*

Stakkars liten [:(]
Fikk helt vond i meg jeg nå.
Må da være mulighet for at han kan få hjelp før!

Ja vi skal ringe på tirsdag og se om vi ikke kan stå klar og at de ringer oss ved avbestilling.
Vi vil jo så gjerne at han skal få begynne i ny barnehage uten spørsmål om de vortene om igjen. Det sliter veldig på han merker jeg. Nå er barna på hans barnehage vant til dem og de snakker ikke lenger om dem, men tenk deg da en ny barnehage med masse nye barn ? [&o] Huff, håper de forsvinner før den tid, men tviler sterkt[&o]

Er det ikke ganske vanlig at barn har slike vorter?
Jeg husker søsteren min hadde masse vorter rundt ene øyet som barn..og noen flere steder.. lurer på om hun smittet seg selv flere steder... Men De bare forsvant etterhvert..
Jeg hadde4-5 vorter på hendene som barn, og de bare falt av etterhvert..
Vet ikke om det er noe som kan gjøres jeg.. Spm er vel heller om du vil utsette barnet for ubehageligheter ved å få de bort, eller om en bare skal vente til de forvinner av seg selv..

ORIGINAL: Oceania

Er det ikke ganske vanlig at barn har slike vorter?
Jeg husker søsteren min hadde masse vorter rundt ene øyet som barn..og noen flere steder.. lurer på om hun smittet seg selv flere steder... Men De bare forsvant etterhvert..
Jeg hadde4-5 vorter på hendene som barn, og de bare falt av etterhvert..
Vet ikke om det er noe som kan gjøres jeg.. Spm er vel heller om du vil utsette barnet for ubehageligheter ved å få de bort, eller om en bare skal vente til de forvinner av seg selv..

Aner ikke,  min eldste sønn hadde noen få på henda og de bare forsvant.. Tror han hadde dem i noen mnd bare.
Mens han her fikk sin første vorte for litt over ett år siden, og siden da har de bare blitt flere og flere, og større og større.
Det verste er jo at han har fått dem inn i munnen også og de er vonde av og til når han spiser. Jeg vet ikke hva jeg vil, men en ting er sikkert og det er at han ikke skal gå igjennom frysing en gang til. Det var ufattelig smertefullt for han, og jeg har lovet han at det skal han aldri mer trenge å gå igjennom.
Men om det finnes behandlinger som ikke er smertefulle og som hjelper er vi villig til å prøve alt..

Husker søstra mi plagdes med vorter når hu var lita, de prøvde alt, men det som tilslutt fikk de bort var plaster med en bit bananskall under, de "råtnet" bort tilslutt, verd å prøve da[;)]

Så litt i sykepleiebøkene mine, om barnesykdommer..
Står at de oftest forsvinner i løpet av et halvt år til to år.. Og at det er veldig smittsomt.. En måte å gjøre de mindre smittsomme er å ha på blank neglelakk..
Men det ser ikke ut som det er så mye som kan hjelpe.. Reseptfrie vortemiddel, etsende midler (hos lege) eller frysning.. Er jo ikke veldig ideelt for et barn..

Huff.. håper de forsvinner snart.. kan jo ikke være noe særlig å ha de i munnen! Stakkars liten.. Får håpe spesialistene har noen kloke råd eller vet noe om hvordan de kan fjernes på en skånsom måte..

Lykke til

ORIGINAL: lille nupp

ett gammelt kjerringråd

ta ulltråd. lag en knute. (du må jo lage mange)
så grir man en og en tråd på hver hvorte (går sikkert og gni en på en vortesamling også)

så tar du med deg alle knutene og graver de ned i hagen

så skal de bli borte av seg selv..

husker jeg hadde en vorte som liten, og den ble borte.. og har aldri hatt noen siden heller[:)]

Prøvde noe det samme selv, men vi smurte på flesk og grav ned i hagen(jeg skulle ikke vite hvor det var), og når fleske var råtnet bort skal vortene være borte. Funket kjempebra her..ikke at jeg vet om flesket råtnet bort da men..borte ble iallefall vortene. Verd å prøve[;)]

ORIGINAL: mo9ka

ORIGINAL: lille nupp

ett gammelt kjerringråd

ta ulltråd. lag en knute. (du må jo lage mange)
så grir man en og en tråd på hver hvorte (går sikkert og gni en på en vortesamling også)

så tar du med deg alle knutene og graver de ned i hagen

så skal de bli borte av seg selv..

husker jeg hadde en vorte som liten, og den ble borte.. og har aldri hatt noen siden heller[:)]

Prøvde noe det samme selv, men vi smurte på flesk og grav ned i hagen(jeg skulle ikke vite hvor det var), og når fleske var råtnet bort skal vortene være borte. Funket kjempebra her..ikke at jeg vet om flesket råtnet bort da men..borte ble iallefall vortene. Verd å prøve[;)]

Sorry, men lo litt nå[8D]
Hørtes ut som sånn heksekunst.
Hopp rundt i ring med en fot ut å klø deg på tåen 2 ganger[8D]
Kan dere forklare bedre hvorfor de forsvinner pga det?

Jeg hadde helt klart bedt fastlegen sende et purrebrev til spesialist, og si at det hastet. Det er klart dette plager din sønn, og barn kan være stygge med hverandre, så om det var min sønn hadde jeg gjort mye for at dette ble behandlet før start i ny barnehage. Spesielt siden de er så fremtredende og dette ser ut til å bli værre, fremfor bedre med tiden. Eller så finnes det mange private hudleger som du kan betale for time hos.

Håper han blir bra igjen snart!

Back
Topp