Barn med vannkopper

Råsa Muffin

Gift med forumet
Flere som har hatt barn med vannkopper, som ikke har hatt feber osv?
Snuppa her har vannkopper, men hun har ikke feber, og er ikke i dårlig form i det hele tatt.. Synd det er sååå smittsomt for det blir jo SÅ kjedelig for henne å være hjemme og "frisk" [:-] (Selvom vi er glade for at hun ikke er dårlig i form da selvfølgelig) [;)]

Mine barn har ikke hatt vannkopper enda, men det er flere som ikke har feber og er i storform ellers ja.

Pernille hadde vannkopper uten å være syk (1 år,3 mnd), det var i påskeferien så vi skulle uansett være hjemme [:D]

Men de må nok være hjemme til de har sluttet å væske, selv om de aller fleste vil gjerne ha vannkopper på
barna sine, men de som har hatt det er utsatt for brennkopper. Så jeg ser helst at
vannkoppunger holder seg hjemme [8D]

Min var ikke syk da han hadde vannkopper sist sommer.
Det var forresten ikke jeg heller, jeg fikk det ca 3 uker etter han, så man trenger ikke bli syk av det som voksen heller nei. [:)]

Min gutt var også helt fin i formen da han hadde vannkoppene[:D]

ORIGINAL: Lena Levegg

Pernille hadde vannkopper uten å være syk (1 år,3 mnd), det var i påskeferien så vi skulle uansett være hjemme [:D]

Men de må nok være hjemme til de har sluttet å væske, selv om de aller fleste vil gjerne ha vannkopper på
barna sine, men de som har hatt det er utsatt for brennkopper. Så jeg ser helst at

brennkopper kommer visst ikke fra vannkoppesmitte ble jeg fortalt av legen da prinsen fikk det! Selvom mange tror det!

ORIGINAL: okt2008 og juli2011

brennkopper kommer visst ikke fra vannkoppesmitte ble jeg fortalt av legen da prinsen fikk det! Selvom mange tror det!

På www.lommelegen.no står det at man kan få brennkopper av vannkopper da...

her var mini fin i formen, men du trenger jo ikke holde deg hjemme. vi var ute på tur og på lekeplassen (når det ikke var andre barn). Så lenge du holder deg vekke fra plasser der du kan smitte andre er det jo ingen grunn for å holde seg inne :)

ORIGINAL: @ngel

ORIGINAL: okt2008 og juli2011

www.lommelegen.no står det at man kan få brennkopper av vannkopper da...

vet det. Var slik jeg kom på å spørre legen da jeg var det med snuppen! Men hun mente visst at slik var det ikke! Hehe! Da er vel konklusjonen at man ikke kan stole på leger da!

ORIGINAL: Kaja mamma

her var mini fin i formen, men du trenger jo ikke holde deg hjemme. vi var ute på tur og på lekeplassen (når det ikke var andre barn). Så lenge du holder deg vekke fra plasser der du kan smitte andre er det jo ingen grunn for å holde seg inne :)

Men når det smitter gjennom luft også, så er vel ikke det noe særlig heller vil jeg tro.. Selvom det sikkert er liten sjans for det, men tar ikke sjansen jeg [:)]

Sto faktisk dette på lommelegen : Må barnet holdes innendørs?

Svar: Så lenge barnet er smittsomt, er det vanlig praksis i de fleste skoler og barnehager å holde barna hjemme. Så lenge barnet selv er i fin form, er det ingenting i veien for at det kan leke utendørs. Men: følg de gode rådene! (Se dette)

Men jeg vet uansett om kun lekeplasser midt i byen her [:-]

Jenta mi hadde kun prikker, og var i storform ellers[:)]

hr ikke hatt det på mine enda hvertfall , men du skal være veldig glad for at hun er frisk er de som blir alvorlig syke. jeg ble veldig syk og lå med over 40 feber når jeg var liten, håper ikke mine blir så dårlig selv om jeg ble det.
håper uansett at hun blir snart bra så hun kan være ute å leke og kose seg:-)

Back
Topp