Barn med spesielle behov

•Ellibelli•

Gift med forumet
Litt interessert - er det noen flere her som har barn fra før av med ulike spesielle behov? :) Har de noen søsken, og hvordan har de evnt takla graviditet og søsken?

Dytter litt for deg :)

Jeg kan jo forøvrig også fortelle at vi fortalte storebror det på lørdag (fordi jeg er så dårlig at nå begynner vi å gå tom for unnskyldninger :p )..
Han tok det veldig bra, ble ganske i ekstase, og ble veldig opptatt av å passe på meg, passe på magen og passe på så ingenting skulle skje med babyen <3 :)
Jeg ba han om det jeg på forhånd bestemte meg for å ikke gjøre, nemlig å holde det hemmelig... :p så får vi se hvordan reaksjonen hans blir fremover, om han rett og slett skal få si det til de han vil :)

Jeg kan jo forøvrig også fortelle at vi fortalte storebror det på lørdag (fordi jeg er så dårlig at nå begynner vi å gå tom for unnskyldninger :p )..
Han tok det veldig bra, ble ganske i ekstase, og ble veldig opptatt av å passe på meg, passe på magen og passe på så ingenting skulle skje med babyen <3 :)
Jeg ba han om det jeg på forhånd bestemte meg for å ikke gjøre, nemlig å holde det hemmelig... :p så får vi se hvordan reaksjonen hans blir fremover, om han rett og slett skal få si det til de han vil :)
Så kos at han ble så glad! Høres ut som at han blir en god storebror :)

Så kos at han ble så glad! Høres ut som at han blir en god storebror :)
Han har jo ønska seg det lenge nå, men tror han blir en veldig god storebror <3
Det er jo det fine med disse "superbarna", de har så mye glede og omsorg <3

Guri, nå ble jeg rørt! Haha :D Høres ut som en herlig gutt :)
Gleden ved å være gravid - ekstra følelser? :D
Ja, en fantastisk gutt <3 De utfordringene vi har i hverdagen blir nesten glemt hver gang han sjarmerer både oss og de rundt med komplimenter, omsorg, ekte glede, ekte latter og omtanke for de rundt seg <3

Gleden ved å være gravid - ekstra følelser? :D
Ja, en fantastisk gutt <3 De utfordringene vi har i hverdagen blir nesten glemt hver gang han sjarmerer både oss og de rundt med komplimenter, omsorg, ekte glede, ekte latter og omtanke for de rundt seg <3
Nydelig ❤️

Har ei lita frøken på snart 15 mnd som er under utredning pga forsinket motorisk kognetivt og psykomotorisk. Venter på svar på gentest men ble gravid før vi fikk svar, men når det er sagt så vet vi at vi vil ha fler, og at vi har verdens nydeligste jente fra før :) Hun er for lita og "lite med" til å få med seg noe ang graviditeten, så vi får se når lille kommer. :) Skal få eget rom i god tid før lille kommer:)

Har ei lita frøken på snart 15 mnd som er under utredning pga forsinket motorisk kognetivt og psykomotorisk. Venter på svar på gentest men ble gravid før vi fikk svar, men når det er sagt så vet vi at vi vil ha fler, og at vi har verdens nydeligste jente fra før :) Hun er for lita og "lite med" til å få med seg noe ang graviditeten, så vi får se når lille kommer. :) Skal få eget rom i god tid før lille kommer:)
Hva tenker de at det kan være? :)
Herlig da <3 man blir jo vant til hverdagen med disse skjønne barna, så det blir kanskje lettere med nr 2..?

Har en sønn på 14 år som er alvorlig psykisk utviklingshemmet, med epilepsi og har kke noe språk. En krevende og utfordrende hverdag, så er veldig spent på hvordan dette blir.

Jeg har fortalt han at han skal bli storebror, og da ler han og klapper :hello2
Det tror jeg på! Hva slags utviklingshemming har han, om jeg får spørre? :)
Og er han noe særlig utagerende da?
Blir en spennende hverdag for dere alle da! :)

Sønnen min er en herlig tourettes-gutt.. Han er ganske hardt ramma, så han fikk diagnose fryktelig tidlig (gjennomsnittsalder for å få den diagnosen er 9 år, han fikk diagnose som 4-åring).. Han er tidvis utagerende, men lar det gå mest utover seg sjøl..
Veldig spent på hvordan det blir for han å bli storebror, men han er så omsorgsfull at jeg tror det kommer til å gå bra allikevel <3 :)

Det tror jeg på! Hva slags utviklingshemming har han, om jeg får spørre? :)
Og er han noe særlig utagerende da?
Blir en spennende hverdag for dere alle da! :)

Det kan du spørre om vettu ;)
Han har Angelman syndrom, det er registrert ca 115 stk i Norge med samme syndrom. Vil ikke si han er utagerende, selv om han slår litt, lugger og klyper, men det er hans måte og si i fra på i og med at han ikke har språk. Vi jobber tett på han i forhold til kommunikasjon, og han begynner å bli veldig god på bilder. Skolen er helt fantastisk og gull verdt for både han og oss :)

Sønnen min er en herlig tourettes-gutt.. Han er ganske hardt ramma, så han fikk diagnose fryktelig tidlig (gjennomsnittsalder for å få den diagnosen er 9 år, han fikk diagnose som 4-åring).. Han er tidvis utagerende, men lar det gå mest utover seg sjøl..
Veldig spent på hvordan det blir for han å bli storebror, men han er så omsorgsfull at jeg tror det kommer til å gå bra allikevel <3 :)
Jeg kjenner en professor med samme diagnose!

Det kan du spørre om vettu ;)
Han har Angelman syndrom, det er registrert ca 115 stk i Norge med samme syndrom. Vil ikke si han er utagerende, selv om han slår litt, lugger og klyper, men det er hans måte og si i fra på i og med at han ikke har språk. Vi jobber tett på han i forhold til kommunikasjon, og han begynner å bli veldig god på bilder. Skolen er helt fantastisk og gull verdt for både han og oss :)
Oi! Fra et faglig perspektiv - så spennende!
Så bra at dere får god hjelp, støtte og oppfølging via skolen! :D det er jo egentlig alfa omega uansett hva slags utfordringer barna våre har :)

Hva tenker de at det kan være? :)
Herlig da <3 man blir jo vant til hverdagen med disse skjønne barna, så det blir kanskje lettere med nr 2..?

Siden hun er bare 15 mnd så er det vanskelig for de å spisse inn mot spesielle syndrom /sykdommer. Symptomer passer til så mye. Alt fra auteisme til små kromosom avvik som jeg har forstått det men det er lettere for de etter testen og ettersom hun blir større. Så vi vet ingenting, kun at hun er lagt unna jevnaldrende. Fantastisk nydelig å blid jente :) mer utfordringer og bekymringer men enorm lykke å se frk meste nye ting å se hvor stolt hun er :)

Back
Topp