Barn med søvnproblem!

mamma til 2<3

Gift med forumet
Dere som har barn med søvnproblem/eller barn som har hatt søvnproblem:

Hva har vært problemet ? (tenker da på hva som har gjort at barnet ikke vil sove)
Hvordan løste dere det? ( tenker da på om dere trillet, vugget, kjørte bil osv for og få barnet til og sove)
Hvor lenge pågikk problemene?

Jeg spør KUN fordi jeg har en sønn som har soveproblem og fordi jeg er interesert i dette temaet[:)]
Ikke lag en krangletråd av dette da[:)]

Er vel ikke et problem helt enda, men ser ut til at det kanskje kan bli det[8D]
Snuppa sover fremdeles i sengen vår, spiser ofte på natten og legger seg samtidig med oss.
Hun klarer ikke å sovne av seg selv, trenger nærhet/kos/amming...
Så foreløpig gir jeg henne bare det hun vil ha. Men kan tenke meg at det kanskje blir litt vanskelig
å flytte over i egen seng, sove hele natten uten mat og på eget rom+forandre leggetidene...

Vi får se[8|][;)]

her e problemet å få ho t å legg sæ  å søv, bi hysterisk når ho ska legg sæ så ille ho spyr
starta m kolikk å kiss kidd nåkka som jore ho va totalt avhengi a å ligge på mage oppå magen min
blei litt bedre fra 5-6mnd alderen ho har logge i senga mi i litt over 1år (prøvd å fløtta ho over i egen seng på samme rom m jævne mellomrom
ho utvikla laktoseintoleranse som jør ho ofte slit m magen (samt en bakterieflora som må overvåkes)
vi har nu kommet så langt vi har fått ho inn på søstra sitt rom bruke alt fra 15min-3tima å legge ho å ho vokna fra 0-5gonga om natta (jippi[:D])
vi har prøvd d mæste, vugging, bæring, stryking, vogn inne, golvstående vugge, takjengene vugge, hengekøy, opp ned metoden, samtale m sovekarin(?), bilkjøring (kun når sambo har vært heime) prøvd å kutta ut div mat. tja kommer ikkje på nåkka meire akkurat nu men d e nok meire æ har prøvd
d som funke nu (ikkje d mæst rette men e man desperat så e man desperat)
etter kvelds så pusses tennern, nattdrakt kommer på, så e d ned i stua å så får ho ei flaske m varm velling (laga på soyamelk å 8mnd grøtpulver) så ligg ho enten v sia mæ i sofaen på ei pute eller sett/ligg på fanget mett t ho bi trøtt å slapp eller sovna. så e d opp på loftet lure ho opp i senga å sette på en krakk v sia ho å enten holde handa på magen eller hode hennes t ho snorke, så e d å luske sæ ut a rommet

slitsomt? ja men d funke så då jør æ s sånn
håpe vi klare å venne ho av detta, ja d e blitt bedre, før va d ett ennu værre hælvetta

å som du ser så e ho over 1,5år

Eldstemann hadde søvnproblemer pga KISS, lillemor har søvnproblemer pga glutenintoleranse (smerter har ført til at hun ikke har "lært seg" å sove godt- så det henger fortsatt litt igjen selv om hun har en glutenfri diett nå)..

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

ORIGINAL: Maelle

Eldstemann hadde søvnproblemer pga KISS, lillemor har søvnproblemer pga glutenintoleranse (smerter har ført til at hun ikke har "lært seg" å sove godt- så det henger fortsatt litt igjen selv om hun har en glutenfri diett nå)..

Kan jeg spørre hva slags symptomer hun hadde?

Her lurer vi på om det kan ha noe med det å gjøre nemlig. Vi prøver glutenfri kost nå, og hun sover mye bedre. Aner ikke om det er tilfeldig enda, skal snart prøve mat med gluten igjen for å se.

Hun hadde sjelden og hard avføring, var irritabel og urolig, sov lite pga tydelige magesmerter.. Vi trodde først det var melkeallergi, og fikk testet henne for det- men så viste det seg rett etterpå at det var gluten ho reagerte på..
Neste steg er å få henne testet for det, men da må hun få mat med gluten i to uker først for at antistoffene skal vises på blodprøven og for at tarmtottene skal reise seg igjen (de legger seg ned slik som våre når maten er tilpasset..).. Hun får så mye smerter at det er uaktuelt foreløbig..

ORIGINAL: nemi.marselia

her e problemet å få ho t å legg sæ  å søv, bi hysterisk når ho ska legg sæ så ille ho spyr
starta m kolikk å kiss kidd nåkka som jore ho va totalt avhengi a å ligge på mage oppå magen min
blei litt bedre fra 5-6mnd alderen ho har logge i senga mi i litt over 1år (prøvd å fløtta ho over i egen seng på samme rom m jævne mellomrom
ho utvikla laktoseintoleranse som jør ho ofte slit m magen (samt en bakterieflora som må overvåkes)
vi har nu kommet så langt vi har fått ho inn på søstra sitt rom bruke alt fra 15min-3tima å legge ho å ho vokna fra 0-5gonga om natta (jippi[:D])
vi har prøvd d mæste, vugging, bæring, stryking, vogn inne, golvstående vugge, takjengene vugge, hengekøy, opp ned metoden, samtale m sovekarin(?), bilkjøring (kun når sambo har vært heime) prøvd å kutta ut div mat. tja kommer ikkje på nåkka meire akkurat nu men d e nok meire æ har prøvd
d som funke nu (ikkje d mæst rette men e man desperat så e man desperat)
etter kvelds så pusses tennern, nattdrakt kommer på, så e d ned i stua å så får ho ei flaske m varm velling (laga på soyamelk å 8mnd grøtpulver) så ligg ho enten v sia mæ i sofaen på ei pute eller sett/ligg på fanget mett t ho bi trøtt å slapp eller sovna. så e d opp på loftet lure ho opp i senga å sette på en krakk v sia ho å enten holde handa på magen eller hode hennes t ho snorke, så e d å luske sæ ut a rommet

slitsomt? ja men d funke så då jør æ s sånn
håpe vi klare å venne ho av detta, ja d e blitt bedre, før va d ett ennu værre hælvetta

å som du ser så e ho over 1,5år

Tusen takk for svar![:)] vi har prøvd mye av de samme metodene som dere på størstegutten vår, så jeg skjønner litt hvordan du har det![:)] syns du har vært kjempeflink jeg, og det er sant det du skriver: er man desperat så er man det. Man vil jo at barnet skal få den søvnen hun/han trenger, og da gjør man det kan man[:)]
Så lenge det dere gjør funker for dere, er det bare og fortsette![:)]

Ønsker dere masse lykke til og håper det går seg til etterhvert![:D] tusen takk for svar igjen![:)]

ORIGINAL: LeahOgKianSinMamma

Vi har ei jente med enorme søvnproblemer. Har prøvd alt, ingenting hjelper. Hjalp i begynnelsen å sove ved siden av henne i senga, men nå nekter hun, kan ligge der i fem timer uten at hun sovner. Så må innrømme at hun faktisk sovner på stua om kvelden og ligger i senga vår og sover.

Uff så slitsomt dere har sikkert vært hos lege?
At hun sovner på stua og sover i deres seng, er det jo ikke noe galt med! fins jo værre metoder ønsker også dere lykke til og håper det ordner seg!

Yngstejenta er 3,5 år og har slitt med søvnen hele tiden..
Problemet har vært at hun ikke har funnet roen til å sovne av seg selv. Da hun var baby var det enklere, da ammet jeg bare henne i søvn, men likevel våknet hun flere ganger i løpet av natten. Hun har hatt masse eksem så har sovet dårlig pga dette også, hun sov aldri i sprinkelsenga si - hun ble helt hysterisk når vi la henne der. Hun roet seg i vår seng sammen med oss. Likevel tok det opp til to timer før hun sovnet.

Hun har pratet tidlig og fortalte da om en mann som sto ved sprinkelsenga hennes, og han var skummel. Vi kasta ut den senga og hun sovnet tidligere enn før, gjerne i reisesenga. Så kasta vi ut en gammel sjenk - og kjøpte henne ny seng. Hun ble en helt annen - sovnet på fem minutter og til og med uten at vi var på rommet i lag med henne!

Fortsatt våkner hun i løpet av kvelden og vil i vår seng. Hun sover urolig natta igjennom og er ofte våken flere ganger. Hun har jo den eksemen da, men virker i tillegg utrygg i sin seng. Kan jo være hun ser noe vi ikke ser..Vet ikke, men er slitsomt i allefall.. Så har vel sovet natta igjennom noen få ganger på alle disse årene..

(Har prøvd å la henne gråte i minutter og timer,men har bare kasta opp av det. Og så er jeg ikke noe fan av å gråte seg i søvn, når hun tydelig er redd..)

ORIGINAL: LilleBølla

Yngstejenta er 3,5 år og har slitt med søvnen hele tiden..
Problemet har vært at hun ikke har funnet roen til å sovne av seg selv. Da hun var baby var det enklere, da ammet jeg bare henne i søvn, men likevel våknet hun flere ganger i løpet av natten. Hun har hatt masse eksem så har sovet dårlig pga dette også, hun sov aldri i sprinkelsenga si - hun ble helt hysterisk når vi la henne der. Hun roet seg i vår seng sammen med oss. Likevel tok det opp til to timer før hun sovnet.

Hun har pratet tidlig og fortalte da om en mann som sto ved sprinkelsenga hennes, og han var skummel. Vi kasta ut den senga og hun sovnet tidligere enn før, gjerne i reisesenga. Så kasta vi ut en gammel sjenk - og kjøpte henne ny seng. Hun ble en helt annen - sovnet på fem minutter og til og med uten at vi var på rommet i lag med henne!

Fortsatt våkner hun i løpet av kvelden og vil i vår seng. Hun sover urolig natta igjennom og er ofte våken flere ganger. Hun har jo den eksemen da, men virker i tillegg utrygg i sin seng. Kan jo være hun ser noe vi ikke ser..Vet ikke, men er slitsomt i allefall.. Så har vel sovet natta igjennom noen få ganger på alle disse årene..

(Har prøvd å la henne gråte i minutter og timer,men har bare kasta opp av det. Og så er jeg ikke noe fan av å gråte seg i søvn, når hun tydelig er redd..)

Åj,dere har virkelig fått prøvd dere ja![&:] mulig hun ser noe dere ikke ser ja,virker jo slik...
Er heller ikke noe fan av at de skal skrike seg i søvn, så det har alrdi og blir heller aldri praktisert her.

Back
Topp