God bedringHer gikk det fra ikke noe snørr til betydelige mengder på kanskje 30 min, men i dag våknet han med lett feber så vi skal ikke ut med det første uansett![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
God bedringHer gikk det fra ikke noe snørr til betydelige mengder på kanskje 30 min, men i dag våknet han med lett feber så vi skal ikke ut med det første uansett![]()
Takk!God bedring
Her går det visst i antall tørkHva er mye snørr? Måler man det i milliliter per minutt? Antall ganger man må tørke? Eller noe helt annet?
Om det er konstant 11 tall utfra nesen så er det mye snørrHva er mye snørr? Måler man det i milliliter per minutt? Antall ganger man må tørke? Eller noe helt annet?
Om det er konstant 11 tall utfra nesen så er det mye snørr
Her går det visst i antall tørk![]()
Jeg jobber ikke i bhg, det var bare beskjeden jeg fikk da vi måtte hente minsten på mandag (etter at han også hadde snørret hele helga)Hvor mange tørk? Er det totalt eller per tidsenhet?Og hva kvalifiserer til tørkebehov?
Denne «vitenskapen» vil jeg gjerne vite mer om
(Er ikke kritikk til verken deg eller Kengu, skjønner at det er bhg regler og ikke deres personlige meninger),
Hva er mye snørr? Måler man det i milliliter per minutt? Antall ganger man må tørke? Eller noe helt annet?

Så mye at det er plagsomt for barnet, har jeg tenkt, han sier han er tett og har vondt i nesa og klarer ikke blåse ut. Mange barn snørrer gjennom hele vinterhalvåret, uten at det gjør dem noe, men her var det mer. Ikke nok til at han ikke vil ut og leke og sånt, men nok til at det er plagsomtHva er mye snørr? Måler man det i milliliter per minutt? Antall ganger man må tørke? Eller noe helt annet?
Samme tenker jeg. Hvis barnet konstant tørker snørr med hendene og det overføres til leker og andres hender, klær osv. Må tenke litt på andre barn og voksne også i disse tider. Blir det mange ansatte på en avdeling syke, så må man jo stenge, for kan ikke drifte en avdeling på bare vikarer heller...Vi sender hjem barn som snørrer så mye at det er stor smittefare for andre barn og voksne, altså at snørret havner over alt. F.eks. sendte vi hjem et barn som kun krabber og etterlot seg omtrent sneglespor hvor enn hun krøp![]()
Grønt snørr står i veilederen som grunn , så Ingen som lager egne regler der.Står retningslinjer på FHI, er de dere og barnehage skal følge.
Der står det at snørr alene er ingen grunn til å holde hjemme, men obs på andre symptomene. Akutt oppstått luftveisinfeksjon skal holde seg hjemme, men bare litt snørr etter en forkjølelse er greit.
Legger ved fra FHI
Barn i barneskole- og barnehagealder som kun har rennende nese og ellers er i godform behøver ikke å holde seg hjemme.
https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/hvis-barn-har-akutt-luftveisinfeksjon/
Synes det er dumt om barnehage eller barneskole lager sine egne retningslinjer som er strengere enn anbefalningene.
Noen barn kan være snørrete lenge, uten at det er smittsomt eller farlig for noen. Det er en unødvendig kostnadsbelastning for mange firmaer om foreldre må være hjemme når det ikke er strengt nødvendig.
Men snørr i seg selv skal ikke være nok til å måtte holde hjemme (jeg har full forståelse for at det er vanskelig å vurdere, bare så det er sagt), men vi måtte jo holde hjemme minsten pga snørr. Og det var heller ikke nyoppståttGrønt snørr står i veilederen som grunn , så Ingen som lager egne regler der.
Jo grønt snørr er grunn nok. Restsnørr er noe annet.Men snørr i seg selv skal ikke være nok til å måtte holde hjemme (jeg har full forståelse for at det er vanskelig å vurdere, bare så det er sagt), men vi måtte jo holde hjemme minsten pga snørr. Og det var heller ikke nyoppstått![]()
Dette er reglene vår kommune går etter, så opprinnelig skulle ikke vår ha måtte holdes hjemme pga snørr som han allerede hadde hatt fra fredag kveld (dette er hva koronateamet sendte meg siden jeg selv ble så usikker på hva "reglene" i bhg var og skulle være)Jo grønt snørr er grunn nok. Restsnørr er noe annet.
De visste vel ikke at det var fra fredag da, set må du nesten ta opp med de.Dette er reglene vår kommune går etter, så opprinnelig skulle ikke vår ha måtte holdes hjemme pga snørr som han allerede hadde hatt fra fredag kveld (dette er hva koronateamet sendte meg siden jeg selv ble så usikker på hva "reglene" i bhg var og skulle være)
Det står ingenting om farge på snørr. Hva da når ungen har hatt snørr på tredje dagen, ingen anfre symptomer og allmenntilstand er som den pleier? Hva gjør dere da?
Jeg forklarte det da de ringte (for jepp, samboet hadde glemt å si det ved leveringDe visste vel ikke at det var fra fredag da, set må du nesten ta opp med de.
Nyoppstått er nyoppstått , mye løses med kommunikasjon