Barn med rennende nese

Apekatter

Elsker forumet
Hei! Femåringen her har rennende nese fra i dag. Sånn jeg leser reglene er rennende nese alene ikke grunn til å holde ham hjemme. Jeg skal selvfølgelig være obs på eventuelle andre symptomer i morgen og videre utover, men stemmer det fortsatt at han kan leve som «normalt» så lenge det er eneste symptom? Spør med tanke på Bhg på mandag og middag hos svigers i morgen. Kan ringe Bhg mandag morgen, for å dobbeltsjekke der :)

Lov med rennende nese her så lenge det er blank snørr :)

På gult nivå har vi fått beskjed om at bare snørr i seg selv går bra. Men man må være obs på evt hoste, endring av farge og konsistens på snørr og endret allmenntilstand.

På rødt nivå tolereres ikke noenting.

På gult nivå har vi fått beskjed om at bare snørr i seg selv går bra. Men man må være obs på evt hoste, endring av farge og konsistens på snørr og endret allmenntilstand.

På rødt nivå tolereres ikke noenting.
Det er gult her, ingenting annet enn det snørret, men jeg har ikke sjekket farge. Takk! :)

Vi ble ringt fra bhg ang å hente minsten på mandag pga snørr (samboer glemte å si at han hadde begynt fredag ettermiddag/kveld med blankt snørr). Han ble hjemme tirsdag, og fikk komme i bhg igjen på onsdag :)
Han var frisk og rask hele veien, kun nesa som rant :)

Vi ble ringt fra bhg ang å hente minsten på mandag pga snørr (samboer glemte å si at han hadde begynt fredag ettermiddag/kveld med blankt snørr). Han ble hjemme tirsdag, og fikk komme i bhg igjen på onsdag :)
Han var frisk og rask hele veien, kun nesa som rant :)
Er det rødt eller gult hos dere? Tror kanskje jeg ringer mandag morgen om han fortsatt er tett og ikke det er dukket opp noe annet.

Sjekk flowchart på FHI. I forhold til middagen, om han har rennende nese, kan det skyldes et helt vanlig uskyldig virus. Likevel er det jo kjedelig for de andre om han smitter de med det, slik at de må testes og være hjemme fra jobb.. Ville hørt hvordan de tenkte rundt det også :)

Her får de komme med blankt snørr uansett om det er gult eller rødt nivå. De fleste barn har rennende nese om dagen når de veksler mellom å være ute i kaldt vær og inne.

Her hadde det begynt å renne snørr i løpet av dagen pp torsdag i bhg. Fikk beskjed med henting at om det ikke dukka opp noe mer var han velkommen fredag. Gult nivå her. Pga jeg var litt tvil om formen fredag morra ble det hjemmedag.
Men venninne har fått beskjed om å hente når det rant snørr og bli hjemme i 47 timer. Samme kommune men annen bhg

Hei! Femåringen her har rennende nese fra i dag. Sånn jeg leser reglene er rennende nese alene ikke grunn til å holde ham hjemme. Jeg skal selvfølgelig være obs på eventuelle andre symptomer i morgen og videre utover, men stemmer det fortsatt at han kan leve som «normalt» så lenge det er eneste symptom? Spør med tanke på Bhg på mandag og middag hos svigers i morgen. Kan ringe Bhg mandag morgen, for å dobbeltsjekke der :)

Her går de i bhg selv med rennende nese. Har ikke alle barn det på denne tiden av året? Det har hvertfall min :p

Her hadde det begynt å renne snørr i løpet av dagen pp torsdag i bhg. Fikk beskjed med henting at om det ikke dukka opp noe mer var han velkommen fredag. Gult nivå her. Pga jeg var litt tvil om formen fredag morra ble det hjemmedag.
Men venninne har fått beskjed om å hente når det rant snørr og bli hjemme i 47 timer. Samme kommune men annen bhg
Kommer nok an på hvor mye snørr det er da tenker jeg

Her går de i bhg selv med rennende nese. Har ikke alle barn det på denne tiden av året? Det har hvertfall min :p
Yngstemann har hatt rennende nese i flere måneder, men eldste ble plutselig veldig tett i går, og siden det er nyoppstått var jeg litt usikker :) mange går og snørrer, da, og minstemann har vært i Bhg hele tiden uten problemer.

Han våknet med lett feber i dag tidlig, så vi har tatt koronatest og blir hjemme til han er bedre. Hadde ikke sjekket tempen engang om det ikke var for snørret og disse tidene vi lever i, siden formen er helt normal nå (bortsett fra litt vedvarende snørr). Håper på negativ test, vi har ikke sett folk utenom barnehagen siden jul.

Back
Topp