Barn med maskingeværleker på 17.mai...

Bkno4183652

Andre møte med forumet
Idag så vi et lite barn,ca 4 år, som gikk å lekte med et lite maskingevær og siktet på folk. Dette midt på 17.mai og han siktet blant annet på vår sønn og oss. Vi prata jo selvfølgelig oss voksne imellom at vi syns nok dette var en mindre bra leke å gå rundt med. Og mannen min tok faktisk å sa dette til denne guttens mamma at han syns der var stygt å se et lite barn gå rundt å sikte på folk! Hun forsvarte seg med at det var nordmenn som solgte,og hva skulle hun si til gutten da som ville ha et maskingevær.... Hva med NEI sa mannen min da....
Syns dere det er greit at mannen min sa fra eller er det å anse som en frekk ting å Gjøre? Eller er det greit at 4 åringer går rundt å sikter på folk?

En ting er at de får lov til å ha det, men det burde absolutt læres til at man ikke skal sikte på andre uansett tenker jeg da.
Hadde nok sagt fra selv og.

Helt greit at han sa ifra. Kanskje mora fikk litt å tenke på.

Hadde ikke brydd meg, her leker de med gevær, men ikke på 17.mai (!!) men jeg oppdrar mine, så får resten ta sine barn.. Men pent er det ikke å se små barn sikte på folk, og i allefall ikke på 17 mai....

Jeg syns det var helt greit å si ifra. Veldig upassende med maskingevær på 17. mai!

Er det noen forskjell på om de bruker flaggene som pistoler da? Spesielt gutter vil jo leke skyteleker uansett.

Helt greit at han sa ifra! Guttungen her har både børser og sverd, men har fått beskjed om å ikke sikte/skyte/slå folk med det for da hiver vi det.

Jeg forstår ikke helt hva skytevåpen har med nasjonaldagen å gjøre, og at det gis beskjed om at man ikke vil bli siktet på av hva det måtte være synes jeg er helt kurant. Det høres ut som om mannen din ga beskjed på en grei måte. Hun spurte jo tross alt hva han mente hun burde svart :)

Er ikke noe å ta med seg ut blant folk og hvertfall ikke på 17. Mai! Syns det er helt greit at mannen din sa ifra.

Helt greit å si ifra. Slikt egner seg ikke, 17mai eller ei

men at andre har pistoler/gevær kan men vel ikke reagere på? Folk er forskjellige.

Helt innafor å reagere!

Syns det er supert at mannen din sa ifra, jeg syns ikke noe om slike leker, så kjempeflott :)

Hadde aldri latt egne barn leke med sånne type lekevåpen, men hva andre gjør syns jeg de må få passe på selv, sålenge det ikke går utover oss. ( og at noen sikter med et lekevåpen er vel ærlig talt ikke noen krise )

Back
Topp