Barn med kolikk

*englefjes*

Forumet er livet
Dere som har hatt barn med kolikk.
Når begynte det og når gav det seg? Merket dere fra starten at banet var urolig?

Nei, det kom som et stort sjokk da hun var to uker på dagen. Før det hadde hun vært et usedvanlig rolig barn. Gav seg... Tja.. Det verste gav seg da hun var seks uker. Magesmerter slet hun med til hun var 8-9 mnd.

Nå var hun min første.. men merket allerede på sykehuset at det var høy skrikefaktor!
Nektet å ta puppen.. samt var utrøstelig når hun satte i gang!

De skrev faktisk mulig kolikk inn i papirene mine som ble sendt til min lege den dagen vi reiste hjem..( er jo sjelden de sier dette
før det er gått 2 uker)
Hadde kolikk til hun var 4 mnd, da ble det brått slutt:)

Håper jeg slipper dette med nr 2 som kommer nå i mai!

Hun gråt og var urolig fra hun var født. Etter ca. fem-syv dager så vi et mønster og vi måtte bare innse at det var kolikk. Hun gråt hver kveld fra ca. kl. 18.00-24.00. På dagtid var det ikke så galt.

Det var tøffe tider. Vi prøvde mye forskjellig av kiropraktor, minifom, fennikel-te, kutte melkeprodukter osv. osv. Men ingenting hjalp. Vi kunne bare trøste henne så godt vi kunne. Heldigvis var vi to om det.

Da hun ble tre måneder var det som å skru av en bryter. Da stoppet kolikken helt av seg selv.

Her startet det slik: Jeg skrøt av at babyen min var verdens snilleste og sov natten igjennom. Så kom svogern min og håpet at hun ble en kolikkunge, for han syntes vi hadde det for lett [8|]
Da var hun to uker gammel, og dagen etter at svogern min hadde sagt det der så kom kolikken. Fy fader så forbanna jeg var [8D]

Det ga seg når hun ble 3mnd, og godt var det! For da var a mor utslitt..

Fra en uke til 8 mnder. Hadde kiss/kidd og låsninger i hele kroppen, redningen for oss blei kinesolog. Prøvde kiropraktor og manuell terapeut, men funka ikke noe særlig!

Flere erfaringer?

Her sov han til han var 3 uker, og da satte det i gang for fullt[&:] Og er på vei til å gi seg nå, merker det er lenger og lenger mellom hver kveld med utrøstelig skriking. Han er 9 måneder gammel.

[:)]

Back
Topp