Barn med hoste

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Har en gutt på 2,5 som hoster veldig masse. Han har hostet til han spydde, han gråter ofte når han hoster pga smerter, han har nå våknet av hoste 9 ganger de 3 timene siden leggetid, han har veldig dårlig ånde.
(Han ble syk fredag, med over 40 i feber. Har vært bedre siden men hoster som sagt mye og har nå feber igjen. )

Hva tenker dere, ringe lege imorra eller se an lenger? Han har legetime onsdag pga noe annet.

Syns du skal ringe legekontoret i morgen å høre hva de sier om saken.
Masse god bedring til gutten din :)

Ja ville ringt legen. Men vi har hatt det sånn med hu på 1.5 år i 3 uker nå. Da har vi fått beskjed om at forkjølelsen i år er entra hard og at influensa sesongen er i gang. Men nå ringer jeg snart igjen. Er syk selv men ble det senere og er ikke på langt nær så dårlig som hu er. Dessuten begynner jeg å bli bedre og hu fortsetter i det samme. Hu hadde feber de 2 første dagene hu var syk så gikk det over. Så de vil nesten ikke se på hu siden hu ikke har feber.

Eg ville kontakta lege om han fikk høg feber igjen, viss ikkje ville eg venta ein dag eller to til.
Me har gått til legen "for tidlig" nokre ganger, og det einaste dei seier da er sjå det an eit par dager til, og så har dei som regel kommet seg.
Stiger feberen igjen no er det jo naturlig å tenke halsbetennelse pga den dårlige ånden, og at han har vondt når han hostar, så derfor ville eg da ha ringt.

Masse god bedring, har to stykker som hostar for tiden, så du har all min sympati:)

Takk for svar dere :)

Ringte legen ja, og det var streptokokker i halsen :( fikk med flytende medisin som han skal ta. Men han nekter jo og spytter det ut igjen. Vi var 2 til å holde og gi han, og han hylte og vrei seg :( 10 dager med dette.. Huff..

Takk for svar dere :)

Ringte legen ja, og det var streptokokker i halsen :( fikk med flytende medisin som han skal ta. Men han nekter jo og spytter det ut igjen. Vi var 2 til å holde og gi han, og han hylte og vrei seg :( 10 dager med dette.. Huff..
Føler med deg! Been there... Hvis han nå husker den kjipe situasjonen med å bli holdt og tvunget inn medisinen, minn han på det ved neste dose. Spør om han heller vil ha på skje og ta "frivillig". Funket hos oss, men må hver gang minne om sprøyta, så går skjea ned i stedet uten kamp og tårer. Vår gutt har også fått en nonstop eller liknende som premie i etterkant for ekstra "motivasjon". Lykke til! ;-)

Viss du må gi med sprøyte igjen, så er mitt beste tips å sprøyte det langt bak i halsen, og holde for nasen til barnet slik at han må svelge. Høyres brutalt ut, men det var det beste tipset me fekk på sjukehuset da me var innlagt med minste i fjor. Han måtte ta to forskjellige antibiotika tre ganger i døgnet i ti dagar, og til slutt vart det ein vane:) Når du sprøyter det langt bak så kjennes ikkje smaken like godt. Reknar med du har fått apocillin, den smakar brutalt dårlig:(
God bedring, og lykke til med medisineringen.

Takk dere :)

Det går ikke noe bedre, heller verre og verre. Isted gikk ene dosa i gulvet. Visste virkelig ikke før idag hvor sterk han faktisk er..
Men nå sitter jeg med legevakten selv etter å ha blitt smittet så skal høre om vi kan få noe annet.

Det er en rød medisin som heter noe på W..

Back
Topp