Barn med hjernerystelse

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Noen med barn som har hatt det?

Hvilke symptomer?
Dro dere på sykehus?
Hvordan var formen på barnet?
Hvordan gikk det dagene etterpå?

Håper noen kan svare. :)
Edit: vi har vært på sykehuset, altså! Men siden dette var en helt ny opplevelse for meg så vil jeg høre andres erfaringer også. :)

Last edited:
Hvis barnet ditt har slått hodet foreslår jeg å ringe til legevakta. De vil stille en del kontrollspørsmål som vil avgjøre om de ønsker at du kommer ned. Hvis jeg husker var det noe alla:
Er han kvalm?
Svimte han av?
Ble han trøtt etterpå?

Det avhenger av hvor liten barnet er. Vi fikk beskjed om å komme ned på kontroll da han ble trøtt rett etterpå og forsi han var så liten (1,5 år) at det var vanskelig å vurdere andre ting for oss. Nå fant de ingenting symptomer på hjernerystelse på han, men vi fikk fortsatt beskjed om å vekke hver 2 time på begynnelsen av natta og hver 3 time etterpå.

Håper alt er bra med barnet ditt.

Ved mistanke om hjernerystelse, kontakt lege for å utelukke mer alvorlige tilstander. Symptomer er kvalme/oppkast, trøtthet/sløvhet. Vekkes annenhver time om natta.

Hehe, bare for å oppklare: barnet mitt fikk hjernerystelse igår, vi dro på sykehuset og ble til idag, så han har vært til lege og blitt observert. :) Skal fikse hovedinnlegget. Ser nå at det kan misforstås. :P

Det går forresten veldig fint med gutten min nå :)

Han falt og slo bakhodet og knakk nesen i samme slengen, han var to år. Ble umiddelbart rolig, sluttet å gråte med engang, begynte å brekke seg. Etter 12 timers overvåkning på sykehuset fikk vi dra hjem heldigvis, bare en hjernerystelse. De overvåket han i frykt for kraniebrudd og hevelse på hjernen.
Han var egentlig i fin form bortsett fra at han var trøtt, men han fikk jo ikke tatt luren sin pga overvåkningen. I tillegg var han veldig desorientert og svimmel, men klarte ikke sitte stille :p
Dagene etterpå var han mer redusert, trøtt, ustødig, og jeg holdt han hjemme noen dager.

Back
Topp