Barn med ADHD.

Moira

Glad i forumet
Gutten min på snart 6 år har mest sannsynligvis ADHD. Har tatt en sånn test på han hos Neuropsykolog idag, og hun mente det. Ikke noen overraskelse akkurat - men bare deiilig å endelig ha et svar.

MEN - hva er neste skritt nå? Er det noen av dere med ADHD barn som har noen tips og/eller info som kan være nyttig for oss?[:)]

Er jo litt med blandete følelser at de mener at det er det han har, men jeg satser på at nå kommer ting til å bli enklere framover [:)]

Vet ikke. Men ettersom jeg leste i boka om Christoffer, så er det bare å pøse innpå med MASSE tabletter! [&:]

Nei, men seriøst. Greit å få en diagnose og forholde seg til da... fikk du ikke noe veiledning hos Neuropsykologen da?

Nå blir det vel utprøving av medisiner.. finne ut hva som passer best for han..

så bra at han får diagnosen såpass tidlig..

En gutt jeg kjenner beg på medisin i 4klasse, og han sa at det kjentes ut som hjertet hadde sluttet å slå, for før gikk det kjempefort og nå gikk det vanlig..[:)]

Husk, det er så myyyyye mer med ADHD enn alt det negative man leser i media.

Fordelen deres, om han har ADHD, er at man alt NÅ kan begynne å hjelpe ham med de utfordringene ADHD skaper. Nå har han deres hjelp, og vil ha mulighet til å lære å leve med denne diagnosen. Det er MYE vanskeligere å innfinne seg med at man er anderledes i voksen alder.

Ta kontakt med ADHD norge. LEt opp noe som kalles Likemenn, de er "trent" til å snakke med de som har ADHD, de som er i familie med en som har ADHD, eller de som er gifte med en med ADHD. Disse kan hjelpe deg å finne veien videre

http://adhdnorge.no/

ORIGINAL: Greven av gral

Går ut i fra han er inn under BUP, eller?

Neeeei.. Ikke bup. Ble hendvist dit, men på grunn av fristbrudd fra deres side, så blir han nå behandlet på en privat klinikk... Men PPT er inne i bildet ja - de og helsestasjon o.l. Har ansvars gruppe på han og det er gjort masse allerede :)

ORIGINAL: ladylovelylux

Vet ikke. Men ettersom jeg leste i boka om Christoffer, så er det bare å pøse innpå med MASSE tabletter! [&:]

Nei, men seriøst. Greit å få en diagnose og forholde seg til da... fikk du ikke noe veiledning hos Neuropsykologen da?

Neeeei hun sa liksom ikke så mye. Hun var innleid for å gjøre denne testen, så jeg vet liksom ikke så mye mer! Litt dumt da, for jeg vil jo vite hva som skjer nå..

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

Nå blir det vel utprøving av medisiner.. finne ut hva som passer best for han..

så bra at han får diagnosen såpass tidlig..

En gutt jeg kjenner beg på medisin i 4klasse, og han sa at det kjentes ut som hjertet hadde sluttet å slå, for før gikk det kjempefort og nå gikk det vanlig..[:)]

Huff[&o] Er det virkelig rett på medisiner? Vil jo helst unngå det da, men det er klart at om det er for det beste for han, så selvfølgelig, men håper vi slipper. Han er ikke noe ekstrem tilfelle heller - sliter endel med impulskontroll, konsentrasjon og sosiale ferdigheter.

ORIGINAL: Blippetiblippblopp

Husk, det er så myyyyye mer med ADHD enn alt det negative man leser i media.

Fordelen deres, om han har ADHD, er at man alt NÅ kan begynne å hjelpe ham med de utfordringene ADHD skaper. Nå har han deres hjelp, og vil ha mulighet til å lære å leve med denne diagnosen. Det er MYE vanskeligere å innfinne seg med at man er anderledes i voksen alder.

Ta kontakt med ADHD norge. LEt opp noe som kalles Likemenn, de er "trent" til å snakke med de som har ADHD, de som er i familie med en som har ADHD, eller de som er gifte med en med ADHD. Disse kan hjelpe deg å finne veien videre

http://adhdnorge.no/

Tusen takk!!!

Vi tenker på samme måte som dette - at vi er heldige som har fått gjort dette nå, sånn at han kan få hjelp før han begynner på skolen neste høst. Det er jo det som er det viktige for oss - at han skal være bedre rustet til skolestart :)

trenger ikke nødvendig vis og bety medesiner med en gang er en del tiltak og tilerete leging som kan kjøres først før medesiner..sikert ikke alle tilfeler det går i..men etter hva jeg vet så prøver di tilretelging å såne ting først..
har slev adhd og er veldig engasjert,,plus min dater er unnder ppt...og følges opp,ikke fått noen diagnose enda..men ho er i systeme.skolen ser nå det samme som mi ser her hjemme...og ppt har sakt at masse kan gjøres før man trenger å pute i ungene medesiner

ORIGINAL: cassie og leanna mam

trenger ikke nødvendig vis og bety medesiner med en gang er en del tiltak og tilerete leging som kan kjøres først før medesiner..sikert ikke alle tilfeler det går i..men etter hva jeg vet så prøver di tilretelging å såne ting først..
har slev adhd og er veldig engasjert,,plus min dater er unnder ppt...og følges opp,ikke fått noen diagnose enda..men ho er i systeme.skolen ser nå det samme som mi ser her hjemme...og ppt har sakt at masse kan gjøres før man trenger å pute i ungene medesiner

Supert!! Har ikke lyst å begynne med medisiner om det ikke er høyst nødvendig. Er i grunn veldig glad for at jeg har fått han utredet før han startet på skolen [:)]

Back
Topp