Barn med ADHD?

x1xMom to 4

Glad i forumet
Har noen av dere barn med adhd? hvor gammel var barnet når det ble oppdaget? og hvordan oppdaget dere det?

Jeg har. Starta utredning når han var 2 år gammel. Han var ekstremt aktiv og veldig ukonsentrert.

Har fått bemerkninger om at flere sier min sønn har symptomer på det, spesielt etter at han har spist søtt

ja, men nå har ikke AD/HD noe med sukker å gjøre(sånn sett), han reagerer vel bare ekstra på sukker. Da burde du kanskje heller tenke på å passe på sukkerinntaket og ikke bekymre deg for AD/HD. Noen barn er ekstra sensitiv på sukker, og blir lett "hyper" av det. AD/HD går og mye på konsentrasjon, ikke bare hyperaktivitet......

Han spiser ikke mye sukker, men er mye urolig og hyper aktitv. Det er ikke jeg som bekymrer meg, men får mye bemerkninger nettopp and det, så jeg bare lurte[;)]

Hvis du er usikker, så ta det opp med fastlegen din, men noen barn er jo veldig aktive og urolige uten at de har AD/HD. Tenk litt over hvordan det er med konsentrasjonen, kan han sitte å pusle med noe over lengre tid, har han evnen til å konsentrere seg om noe.....Det er du som kjenner han best, og er du i tvil så spør noen som kan:)

Noen ting du kan tenke på er om han lett mister tålmodigheten. Reagerer han voldsomt når ting går han i mot?
Jeg har adhd og kan lett sitte å pusle med noe i lang tid så lenge det er noe jeg mestrer og er glad i å drive med. [:)]
Det å bare være hyper og rastløs er ikke det samme som adhd, da må det være flere andre symptomer tilstede også.
Kan han å vente på tur? Det er litt typisk adhd å ikke klare å vente på tur og avbryte folk konstant.

Back
Topp