Barn ingen hindring

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
http://www.familieverden.no/Leserhi...eter-i-sommer-i-jakten-pa-a-bli-europamester/

Barn ingen hindring sier denne moren. Nei kanskje ikke. Men foreldre en hindring... Spenn fast ungene i stoler der de sitter passive flere timer daglig, i flere dager i strekk i ferien. For en sommerferie...ikke badeturer og løpe barbent i gress og klatre og leke i sandkasse osv. Foreldrenes behov for selvrealisering er viktigere enn barnas behov.

Og i tillegg i minst en av stolene som ikke er montert riktig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ser ikke helt problemet jeg da. Virker som både barna og foreldrene trives med dette, så hvorfor ikke? Jeg hadde ikke kunnet tenke meg å bytte med dem da...

Huff, det hadde jeg aldri gjort.. Får dårlig samvittighet av å kjøre i noen timer, selv om ungene mine også syns det er greit å kjøre bil, og dem ikke maser. Sier seg jo sjøl at det ikke er gøy!!

Nei, sånn bilkjøring er ikke akkurat det beste for unger.

Wow.. Ja det må jeg si. Jeg har stor tro på at rutiner i den alderen er superviktig, og å snu dagen om til natten og natten til dag, er vel ikke noe jeg tror er sunt. Flott for dem at barna kan bli med på drømmen til far, men enig i at det virker helt på hodet.

Jeg hadde ikke drasset med ungene på noe sånt, for å være ærlig. Ihvertfall ikke så små.

Jeg er forsåvidt enig i tankegangen når det gjelder at barn ikke nødvendigvis trenger å være en hindring i å gjøre det man har lyst til, men ikke for enhver pris. Flott (og viktig) å dyrke hobbyene sine til tross for at man får barn, imidlertid går det an å sette ting på vent noen år. Folk gjør som de vil, men personlig hadde jeg nok tilrettelagt mer etter barnas behov når de var så små, fremfor mine egne.

Wow. Nei, jeg er helt enig der. Syns det hadde vært mye bedre om han reiste alene eller om de alle tok fly sammen. Dyrere blir det kanskje, men mye mer barnevennlig. :S

Kan bare si meg helt enig med pin-up :-)

Jeg er forsåvidt enig i tankegangen når det gjelder at barn ikke nødvendigvis trenger å være en hindring i å gjøre det man har lyst til, men ikke for enhver pris. Flott (og viktig) å dyrke hobbyene sine til tross for at man får barn, imidlertid går det an å sette ting på vent noen år. Folk gjør som de vil, men personlig hadde jeg nok tilrettelagt mer etter barnas behov når de var så små, fremfor mine egne.

Godt sagt!

Sier meg enig i dette, men for all del. Barna blir sikkert utøvere etter hvert de og, og jeg går ut ifra at foreldrene dermed legger til rette for at de skal få konkurrere og, hvis talentet er tilstede. Det er jo positivt. :)

Hadde ikke orket å dra barna mine land og Strand rundt bare så jeg eller faren hadde fått dyrket hobbyene våre. Ser ikke hvordan det at barna tilbringer så mye tid i bil kan være til det beste for barna, og ikke noe jeg ville utsatt mine barn for.

Barn ingen hindring, nei helt greit det, men da må det jo være på barnas premisser og dette fremstår jo ikke på den måten?!?

Hadde aldri utsatt ungene mine for noe sånnt bare fordi jeg hadde en drøm jeg måtte leve ut!
Jeg trodde ærlig at en del av det å bli foreldre var å sette sine egne behov til side...

Tenker de bruker jo tid i sammen som familie, ja annerledes enn mange andre. Men mange foreldre bruker jo tv litt for aktivt også etter min mening da.

Jeg er enig!

Huff, det hadde jeg aldri gjort.. Får dårlig samvittighet av å kjøre i noen timer, selv om ungene mine også syns det er greit å kjøre bil, og dem ikke maser. Sier seg jo sjøl at det ikke er gøy!!
En ting er at det ikke er gøy - en annen ting er at det ropes høyt om at barn er passive foran tv og nettbrett, men dette er liksom greit. Værre spør du meg, da barna ikke har mulighet til å reise seg å gå når det kribler i en kropp som trenger aktivitet. De kjører i ett fordi de ikke har tid til å ta pauser underveis... Ja det er jo sunt for en liten kropp å ikke få strukket litt på bena innimellom engang

Back
Topp