Barn i hybel

ssilje

Betatt av forumet
Jeg vet ikke om dette passer inn her, men jeg prøver. Jeg er gravid, men tenker på når baby har kommet..
Jeg bor i en hybelleilighet med stue, kjøkken, bad og et soverom. Plass til meg, men den blir jo ikke så stor med et barn også.. Eller er det noen som har erfaring med dette?

En baby tar ikke nødvendigvis så stor plass. Du kan ha babyen i senga di om soverommet er så lite at det ikke er plass til en sprinkelseng. Plass til å stelle og bade på badet er lurt, greit å gjøre der det er vann og litt varm temperatur. Og plass til oppbevaring av vogn. Og litt leker i stua. Det går fint til de er noen år. Men det blir fort litt utstyr etterhvert som sykkel, ski osv

En baby tar ikke nødvendigvis så stor plass. Du kan ha babyen i senga di om soverommet er så lite at det ikke er plass til en sprinkelseng. Plass til å stelle og bade på badet er lurt, greit å gjøre der det er vann og litt varm temperatur. Og plass til oppbevaring av vogn. Og litt leker i stua. Det går fint til de er noen år. Men det blir fort litt utstyr etterhvert som sykkel, ski osv

Sant.. Takk for svar :)

Så lenge det er grei plass til deg + da en seng til babyen så går det nok fint 2-3 år vil jeg tro :) Med mindre vi flytter blir jeg og samboer boende sånn en stund også med baby.

Baby tar som de andre sier ikke så stor plass. En plass å sove. En plass å stelle. Og en plass å oppbevare vogna.

Når de blir eldre tar de litt mer plasd

Om du er alene i tillegg med den lille så er det jo økpnomi oppi det hele å slippe å flytte med der første. Er jo fullt mulig etterhvert om du må bo der mange år å skifte sofaen ut med en god sovesofa så kan den lille etterhvert få eget rom. Er vanlig i mange land å sove i stuen, er bare oss her i norge som er så heisne kravstore når det gjelder plass. Og har man liten plass vil man og være mer bevisst på hva man drar hjem og hvor mye rot man tåler.

Jeg vet ikke om dette passer inn her, men jeg prøver. Jeg er gravid, men tenker på når baby har kommet..
Jeg bor i en hybelleilighet med stue, kjøkken, bad og et soverom. Plass til meg, men den blir jo ikke så stor med et barn også.. Eller er det noen som har erfaring med dette?

Er student og studerer utenbys. vi bor 3 i en 40 kvadrat liten leilighet. Det går for en stund :)

Back
Topp