Barn i båt, nesten 1 år gammel

SkrulleLilly

Forelsket i forumet
Jeg lurer på om dere har noen tips til det å ha med baby/barn i båt?

Sånn sovemessig, reiseseng til båt? finns det liksom..tenker siden han reiser seg opp osv..

Vanlig båt, eller sånn type kielferga?

danskebåt= reiseseng
vanlig liten 14 fot= redningsvest[8D]
vognbagg og vognsele/gåsele

Vanlig båt, 21 fot..

Tenkte egentlig om det fantes noe reiseseng til båt..finns så mye liksom..

Vognbaggen hans er for liten og den bare klatrer han ut av alikevell..

Her er han 9 mnd. Vi har en 23 fots Skilsø, han klarer ikkje klatre ut av båten enda.

Han sover inne i køyene der, men vi passer på. Finner sånne høge sider man kan sette på sidene av køyene.

Han har bare sovet lur der, ikkje vært en natt liksom.

Vi har en sånn sofa/sovedel forrest i båten, men hun er ikke interresert i å sove når vi kjører båt (vi har ikke overnattet i båten med henne enda). Jeg ville ikke brukt sovepose eller spent fast ungen ihvertfall. Ville heller hatt henne på fanget eller tatt med en liten vognmadrass eller improvisert med no lurt no[:)].

Gjør som noen jeg kjenner. Ta med alle ungene ut i båt når de er 0-2 år. Ha på redningsvest mens båten står rolig ved land, men ta den av når dere er utpå sjøen og kjører. Også dokumenterer dere det på fb etterpå[:@]. 

Du bruker IKKE sele hverken i vogn el seng når du er i nærheten av barn  e jo ie sjans hvis at om at noe skulle skje!

Tro no du må belage deg på vanlig seng bare ja - reisesenger som kunne passa i båt blir vel for smått.. Men disse teltene de kan sove i anskje???

vi har en 24 fots snekke, jeg har med reisesengen jeg, så bare fjerner jeg putene inni båten og setter den der! går fint i vår båt ihvertfall!

Mye kreative løsninger, bare ikke ha dem "fastlenket" til noe, tenk om det skulle skje noe, og barnet ikke kommer seg vekk fra båten![&:]

Ja, har tenkt på de litt lavere og mindre reisesengene for de finns jo, og ville aldri finni på å spenne han fast..
Nei, skal vi overnatte, får vi ta med reiseseng så vi kan bruke den i teltet.. :)

Ordner seg nok uansett :) tenkte fortsatt bare om det fantes noe spess til båt siden det finns så mye annet..

ORIGINAL: My_

Gjør som noen jeg kjenner. Ta med alle ungene ut i båt når de er 0-2 år. Ha på redningsvest mens båten står rolig ved land, men ta den av når dere er utpå sjøen og kjører. Også dokumenterer dere det på fb etterpå[:@]. 

hva har det med soving å gjøre[8|]

Back
Topp