Barn hos kiropraktor

Selveste Kråka

Elsker forumet
Har du erfaring med det?
Hva var grunnen til at du valgte å ta barnet til kiropraktor?
Virket det?

Vi tok jenta vår med til kiropraktor idag, pga at jeg hadde hørt at det kunne hjelpe mot nattesøvnen, og kanskje få henne tørr på natta. (Hun er 4) 
Hun sover sjelden en hel natt, er som regel våken 1-2 ganger, men legger seg heldivis fint ned og sover igjen. Men hun er jo våken før fuglene fiser på morgenen, og blir dertil trøtt og grinete på ettermiddagene. Ond sirkel det der

Kiropraktoren fant ikke noe låsning i ryggen der det kunne være mtp sengevæting, men han fant låsninger i nakken og oppe i ryggen. Han "knakk henne på plass" og mente at hun nok kom til å sove godt om natta nå.
JEG ER SPENT!!! [:)]

(Hun var en "bananbaby", og fikk behandling hos fysioterapaut før hun var 1 år, så kiropraktoren mente hun kunne ha en mild grad av kiss-kid)

Jeg håper vi merker bedring iallefall, hadde vært deilig med en unge som sov hele natta. [:)]

ORIGINAL: Auliana

Minstemann var en såkalt "banan" baby, fysioterapi var helt bortkastet. Så vi tok selv kontakt med kiropraktor da han var 4,5 mnd gammel, og han hadde en kraftig låsning i nakken. Han fikk 13 - 14 behandlinger over en periode på 2 mnd før han ble "friskmeldt".

Var ikke så hardt angrepet av banan-syndromet som din gutt tydeligvis var, så her hjalp fysioterapi, hadde det vel fra hun var 3-4 mnd og til ca 10-11 mnd.
Ganske intensiv behandling han fikk da, gutten din. Godt det hjalp,og at han ble bra!
[:)]

Var med størsta først pga endeløs gråt, så pga forstoppelse. Funka som bare det mot forstoppelsen! [:)]

ORIGINAL: rodstilk

Var med størsta først pga endeløs gråt, så pga forstoppelse. Funka som bare det mot forstoppelsen! [:)]

Godt det virket. Jeg føler meg optimistisk! [:D][:D]

Har ingen god erfaring med kiropraktor, men har hatt to barn med Kiss som manuell-terapeut har fått skikk på etter bare en behandling.. [:)]

Vi var til kiropraktor med lillegutt da han var 2mnd oga kiss...

Vert med begge to [:)]

Eldstemann gråt og var veldig stiv i kroppen på kveldstid. Han ble forløst med sugekopp så han hadde låsning i nakken, mellom skulderblader, korsrygg og bekken stakkars... Etter 3 behandlinger var han god som ny =)

Den kiropraktoren sa at alle nyfødte bør få seg en sjekk etter fødsel pga påkjenningen på skjelettet iløpet av en fødsel. Det kan forhindre sen motorisk utvikling og bl.a sengevæting faktisk..

Men minsten gikk vi bare for en sjekk. Han hadde en liten låsning i ryggsøylen, så han fikk en behandling og har ingen plager =)

ORIGINAL: [Malin]

Vert med begge to [:)]

Eldstemann gråt og var veldig stiv i kroppen på kveldstid. Han ble forløst med sugekopp så han hadde låsning i nakken, mellom skulderblader, korsrygg og bekken stakkars... Etter 3 behandlinger var han god som ny =)

Den kiropraktoren sa at alle nyfødte bør få seg en sjekk etter fødsel pga påkjenningen på skjelettet iløpet av en fødsel. Det kan forhindre sen motorisk utvikling og bl.a sengevæting faktisk..

Men minsten gikk vi bare for en sjekk. Han hadde en liten låsning i ryggsøylen, så han fikk en behandling og har ingen plager =)

Så godt å høre at behandlingen har virket. [:)]
Vi skal se henne an til mandag, er det noe forbedring så skal vi tilbake, er det ikke noe endring er det ingen vits i å komme tilbake, fikk vi beskjed om.

Men da prøver vi muligens manuellterapi [;)]

Dytter litt, jeg [:)]

Vi tok jenta vår til kiropraktor da hun var 3 mnd for vi mistenkte KISS - noe som viste seg å stemme. 5-6 behandlinger og hun var friskmeldt[:)]

Vi var til kiropraktor, ho var bananbaby og søvnlaus.
Desverre gjorde det berre alt verre, og etter 5 behandliger gav eg opp (kiropraktoren sa ho var frisk, men det var ho laaaaaangt i fra).

Manuellterapeut og osteopat gjorde susen her.

Og faktisk, så kan nakkelåsninger gå utover fordøyelse og sengevæting... Før eine manuellterapeut behandlinga her hadde lissja
iallefall 6 avføringer i døgnet. Dagen etter behandling, var det blitt til 1.
VI fikk forklart at der er virvler i nakken, som kan påvirke heile fordøyelsen, og vi oppdaga at det stemte.

ORIGINAL: Villemoen

Desverre gjorde det berre alt verre, og etter 5 behandliger gav eg opp (kiropraktoren sa ho var frisk, men det var ho laaaaaangt i fra).

Og faktisk, så kan nakkelåsninger gå utover fordøyelse og sengevæting... Før eine manuellterapeut behandlinga her hadde lissja
VI fikk forklart at der er virvler i nakken, som kan påvirke heile fordøyelsen, og vi oppdaga at det stemte.

Var det manuellterapeuten som sa det med nakken??? Isåfall må jeg snakke med han jeg går til [;)]
Men hun er nok arvelig belastet også, sengevæting ligger i familien... MEN jeg er villig til å prøve alt [;)]

eldste var vel 3uker. var veldig plaget med vond mage. så var han det de kallte en c-baby sikkert et anna ord på bananbaby.. han låg i en cform på en måte, aldri helt rett. så han ble mye bedre, å er helt fin i dag, fått oppfølging av både fysio å kiropraktor. å ja det virket etter første behandling

lille jenta våres var vel noen mnd. ho ville aldri legge se å sove, hverken i vogn eller senga. bilsete var det bare å glemme å sette ho i! så ho sov litt å litt bedre for hver behandling=) sovnet selv etter første behandling. men ho hadde jo problem med å spise fast føde. skjønte ikke kordan ho skulle gape for å få skeia inn i munnen. hadde da strevd i snart to mnd da vi var første gang hos kiro. siden det va ganske tili vi var der skulle ho få grøt i etterkant. (ikke for å se, men for ej hadde ikke hatt tid å gi, å det var ca da ho skulle ha). vel fikset grøten å forventa at det lille som kom inn kom ut igjen. men neida, ho gapa over hele skeia å slukte hele skålen me grøt på null komma niks. da va ej imponert. har visst noe med den øverste nakkevirvelen å gjøre, evt i området der oppe.

Jeg har en jente på 4,5 år som ennå bruker bleie på natten, tisser seg ut hver natt....Jeg Tror hun er sengevæter da det er arvelig og jeg og flere i familien har vært det....jeg var sengevæter til jeg var 14 år[:o]

Men altså kan det hjelpe og gå til kiro med det???

Har nemlig ikke tenkt på det....har heller ikke vært hos lege med henne ennå ang dette siden jeg har hørt at dem ikke utredes for dette før dem er 5 år.

ORIGINAL: Selveste Kråka

ORIGINAL: Villemoen

Var det manuellterapeuten som sa det med nakken??? Isåfall må jeg snakke med han jeg går til [;)]
Men hun er nok arvelig belastet også, sengevæting ligger i familien... MEN jeg er villig til å prøve alt [;)]

Ja, det var det. Han var manuellterapeut med videreutdanning innenfor Kiss barn, i tillegg er han osteopat.

Jenta vår slutta å sove på dagen etter vi var til kiropraktor, men håper det hjelper for dere.

ORIGINAL: Insolita

Jeg har en jente på 4,5 år som ennå bruker bleie på natten, tisser seg ut hver natt....Jeg Tror hun er sengevæter da det er arvelig og jeg og flere i familien har vært det....jeg var sengevæter til jeg var 14 år[:o]

Men altså kan det hjelpe og gå til kiro med det???

Har nemlig ikke tenkt på det....har heller ikke vært hos lege med henne ennå ang dette siden jeg har hørt at dem ikke utredes for dette før dem er 5 år.

På helsestasjonen mente de at det var altfor tidlig å tenke på dette som et problem, men siden jeg selv var sengevæter til jeg var 12, så vil jeg prøve alt jeg kan for å hjelpe jenta mi, så tidlig som mulig.[:)]

Ja, sengevæting kan skyldes en låsning i nedre del av ryggen, så jeg kommer nok til å prøve det som prøves kan på den fronten etterhvert, om ikke dette hjelper.
Kiropraktor, manuellterapi, osteopat, akupunktur, homeopat etc.  Healer??? [;)]
her skal intet være uprøvd [:D]

Gå inn her og sjekk om du finner en behandler nær deg!

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Datteren min har hatt kiss. Brukt mye manuellterapeut, fysio og ostopat

Vi har vært hos kiropraktor med Sander fordi han fikk favorittside og jeg lurte på om han kanskje kunne ha en låsning i nakken eller noe. Siden han også IKKE ville ligge på magen eller på venstre side..

Kirpraktoren fant en kraftig låsning øverst i nakken og mellom skulderbladene. Etter første time der ble han en helt annen, kunne ligge på magen og løfte hodet og myyyye sterkere!

Vært der 4 ganger og han er kjempe fin i nakken og alt!![:D]

Back
Topp