Føler absolutt jeg gjør så godt jeg kan ja, far kunne nok vært litt bedre på å tilby et mer variert måltid (han er god på brødskive til frokost, formiddag, lunsj og kvelds liksomJa, ikke sant. Det høres ut som dere legger til rette for han og mer kan man faktisk ikke gjøre. Jeg er også spent på hva de sier. Vår er jo ikke tung av vekt heller (12 kg kanskje nå 3,5 år), men jeg stresser ikke med vekta siden han spiser svært godt, det er liksom ikke noe å hente der. Både jeg og far var tynn som barn og vi er fremdeles slank, så vektmessig har vi ikke mye å hente uansett tipper jeg. Høyden som skremmer oss egentlig.. kommer jo aldri noen vekstspurtDet skal jo ikke skje at den åpnes og ikke blir fulgt opp nei..
). Og så er jo gutten selv som sagt «god» på å si han er mett selv om det egentlig er andre ting som gjør at han ikke vil spise mer, og siden vekta er så lav så er jeg litt bekymret, for det skal VELDIG lite til før kurven hans stuper 
Jeg tok en kjapp titt, og min veide 12,3 når han var 3,5 år
Det skal jo ikke skje at den åpnes og ikke blir fulgt opp nei..
Det blir nok kjekt å få med seg noen verktøy videre, og sikkert fint for han selv høre helsepersonell snakke om det, kanskje han får sett det fra en annen vinkling

) om du har skrevet noe om det tidligere, men hvor høy er din?
problemet er jo at hvis han får slikt før mat vil jo ikke han ha plass til noe annet etterpå.. han selv har heldigvis forståelse for at dessert er dessert og at det er noe vi spiser etter ordentlig mat. Men som sagt er jeg redd for å fremstå som en som ikke lar ungen min få ting osv... Så kjenner jeg meg veldig igjen i det du sier altså, vanskelig dette med mat. Aldri hatt det vanskelig med mat selv, heldigvis, men jeg er livredd for at mini skal bli påvirket. Det var også litt av grunnen til at vi nå satt ned foten på helsestasjon ang. alle disse vekstkontrollene.. nå skjønner han jo mer sjøl 
Fått anbefaling fra to ulike ernæringsfysiologer nå, som samboer har snakket med gjennom jobb, å ha frislipp på det han vil ha av sjokolade og kalorier, at det er det de anbefaler selv om det ikke er sunt. Har valgt å ha frislipp i den forstand at vi oftere enn tidligere tilbyr dessert etter mat og til flere måltider (kan få dessert etter både lunsj og middag ikke bare etter middag innimellom). Og timen på sykehuset var en skuffelse, legen hadde ikke tid til en seriøs samtale om saken, så eneste vi fikk ut av det var: 1 ikke stress, gi gutten tid til å «hente inn» jevnaldrende og 2 her har dere resept på næringsdrikk fra apoteket, dere får den mest sannsynlig på blå resept. Nedtur