Lengemessig eller vektmessig?Vår baby er SGA. Kan jeg spørre hvordan deres vokste i starten? Vår har lagt på seg mye raskt, men kjenner jeg er bekymret for langtidsvirkningene. Ikke fått noe informasjon på verken sykehus eller helsestasjon om at dette er noe som kan vedvare (altså at han kan forbli liten), og generelt fått dårlig informasjon rundt hva SGA betyr. Ikke fått beskjed om ekstra oppfølging heller.
Vektmessig gjekk det veldig sakte her i starten. Måtte ha tillegg og fast føde ved fire mnd (dvs, to mnd korrigert) for å legge på seg godt nok. Kom seg først inn på kurven ved sju mnd, låg då på 3%. No har ho lagt stabilt på 20% sida 1årsalder.
Visst han legger fort på seg vil eg tru det ikkje vil vere noko langtidsvirkning.
Så rart med ulik praksis! Vi ble som sagt henvist videre, men ikke hørt noe etter det. Det er jo ikke noe som haster som sådan, men. Ser henvisningen hvertfall er mottatt så får vi se videre hva de tenker. Han følger jo også sin egen kurve, det er bare den vekstspurten som aldri har kommet.. Fikk du snakket noe med HS om det når du var der?

men jeg vil jo forsikre meg om at han får det han trenger, hvis du skjønner. Etter samtalen med HS føler jeg litt på at vi ble «prakket» på masse kontroller når han var liten når vi ikke trengte det noe særlig, mens nå som han er større og vi opplever et behov for noe så blir det blåst litt bort. En av kommentarene hennes var nemlig at han så jo tynn og liten ut, men frisk og aktiv og fulgte jo kurven sin (som hadde stupt de siste 10 mnd, men vi foreldre tok grep og jeg var streng i bhg (IGJEN
Følte også jeg fikk noen gode råd med tanke på måltider, så VELDIG glad for at vi fikk time hos legen! Så nå bare håper jeg vi kommer til rett person på sykehuset også 

og at den som hadde sett henvisningen ikke hadde tatt seg bryet med å sende den til riktig sted i systemet 
Det skal jo ikke skje at den åpnes og ikke blir fulgt opp nei..