Barn/dyrepass

haha, han bor nok ikke i stua, men han hadde vært veldig velkommen inn hvis han hadde fått plass :p

ånei, nå blir jeg emosjonell, den skjønne skapningen min blir ikke "enebarn" lenger! :O Min kjære, trofaste, fantastiske bestevenn.. :love7 Mini er velkommen altså :)
Skjønner deg godt!! Har sånt forhold til bikkja til mamma og pappa, han er min hårete baby. Alltid sammen med meg når jeg er hjemme, fotfølger meg :) Men tenk så gøy det blir for deg å dele hesteinteressen med mini :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Har 3 katter, derav 2 som syns det er kjekkast å ligge inne uansett, spesielt på vinterstid. Har kattekasse, og fyller på nokre ekstra skåler med mat, so klarer dei seg nok fint i eit par dagar :) I nødstilfelle har venninna min som bur rett borti hogget er nøkkel til huset :)

Skjønner deg godt!! Har sånt forhold til bikkja til mamma og pappa, han er min hårete baby. Alltid sammen med meg når jeg er hjemme, fotfølger meg :) Men tenk så gøy det blir for deg å dele hesteinteressen med mini :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det blir en trivelig sommer hvis mini liker frisk luft og vogna :D

Har to katter - de klarer seg fint med litt ekstra mat og vann. Så er det ikke sikekrt min sambo får overnatte på sykehuset, så da er jo han hjemme på kvelden/natten å ser til pusekattene.

Er veldig spent på hvordan pusekattene kommer til å ta imot lillegutt. De er jo så utrolig snille og gode - kanskje litt for gode ;)

Min hårete baby vil være hos bestmol (mamma) når jeg er på sykehus. Og hun vil bo hos dem sammen med meg og babyen etterpå frem til vi har litt mer kontroll :) regner med at fødselen min ikke blir 'plutselig' siden jeg er førstegangs. Men å ha pakket og klart er en selvfølge ;)

Min hårete baby vil være hos bestmol (mamma) når jeg er på sykehus. Og hun vil bo hos dem sammen med meg og babyen etterpå frem til vi har litt mer kontroll :) regner med at fødselen min ikke blir 'plutselig' siden jeg er førstegangs. Men å ha pakket og klart er en selvfølge ;)
Nå måtte jeg lese mange ganger. Syns liksom ikke det var no pent å kalle bebisen din for hårete og så var du førstegangsfødende i tilegg. ha ha. Tok litt tid å skjønne;)

Skal ikke samboeren din bo med deg på sykehuset?

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Nei, hvorfor skal han det lurer jeg på? :P Det er jo ikke vanlig praksis i norske sykehus.
Her er det dobbeltrom med andre nybakte mødre, og besøkstid for far mellom kl 10-14 og 16-21 (akkurat dette er de ikke så strikse på).
Det finnes familierom, men sjansen for at man faktisk FÅR det, er jo liten. Belager meg på at jeg må ligge på vanlig rom (dobbeltrom).

Dessuten bor vi jo bare 10 minutter unna, så han kan jo komme og gå hele døgnet.
Hadde vi feks bodd 2 timer unna så hadde han måtte ta inn på sykehushotellet.

Men skal dere ikke være no på sykehuset etter fødsel? Eller drar mannen hjem? Min man kommer ikke til å få lov å forlate meg, så må finne en som kan passe hunden:p

Hvilket sykehus skal du føde på?
Du MÅ faktisk være forberedt på at pappaen ikke kan være der hele tiden. De fleste sykehus har begrenset med familierom, og da er det flaksen som avgjør om man får et slikt rom. Får man ikke det, så havner man kanskje på dobbeltrom, og da kan ikke samboeren din være der hele tiden mtp den du deler barselrom med.

Tror det er greit at du vet dette på forhånd slik at du ikke får sjokk. Den alenetiden du evt får med babyen uten faren tilstede er også verdifull og viktig.

Nei, hvorfor skal han det lurer jeg på? :P Det er jo ikke vanlig praksis i norske sykehus.
Her er det dobbeltrom med andre nybakte mødre, og besøkstid for far mellom kl 10-14 og 16-21 (akkurat dette er de ikke så strikse på).
Det finnes familierom, men sjansen for at man faktisk FÅR det, er jo liten. Belager meg på at jeg må ligge på vanlig rom (dobbeltrom).

Dessuten bor vi jo bare 10 minutter unna, så han kan jo komme og gå hele døgnet.
Hadde vi feks bodd 2 timer unna så hadde han måtte ta inn på sykehushotellet.

Så greit å bo nærme sykehuset da:) jeg er ikke no glad i sykehus, så derfor har jeg absolutt ikke lyst til å være der alene:p så de der jeg skal føde sa at vi helt fint kunne ordne at mannen min var der med meg, heldigvis:)

Ved forrige fødsel så fikk sambo kun en stol selv om jeg hadde enerom og en traumatisk fødsel. Vi bor ca 40 min unna sykehuset. Vi fant ut at han hadde behov for sin egen seng på natta pluss at han fikk forberede hunden vår på vårt nye familiemedlem ved å ta med seg bodyen hennes hjem. Viktig å la hunden få snuse :-) han tok i tillegg 14 dager perm fra fødsel, han får heldigvis betalt permisjon. Det er jeg så glad for at vi gjorde for jeg var totalt utslitt og stappfull av hormoner så han fløy rundt som ett piska skinn og oppvarta oss. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hvilket sykehus skal du føde på?
Du MÅ faktisk være forberedt på at pappaen ikke kan være der hele tiden. De fleste sykehus har begrenset med familierom, og da er det flaksen som avgjør om man får et slikt rom. Får man ikke det, så havner man kanskje på dobbeltrom, og da kan ikke samboeren din være der hele tiden mtp den du deler barselrom med.

Tror det er greit at du vet dette på forhånd slik at du ikke får sjokk. Den alenetiden du evt får med babyen uten faren tilstede er også verdifull og viktig.

Jeg var på møte på fødeavdelingen der jeg skal føde, på kongsvinger, og hvis vi betaler for et familierom så sa hun jordmoren at det ikke var no problem å ha med mannen. Det var det det var beregnet til. Det er en bitte liten fødeavdeling, så hun sa at det pleide å være ledig og hvis det ikke skulle være det når jeg kommer så skulle de finne en løsning for oss, evt få opp en seng til til han. Så regner med at det skal gå bra:)

Ved forrige fødsel så fikk sambo kun en stol selv om jeg hadde enerom og en traumatisk fødsel. Vi bor ca 40 min unna sykehuset. Vi fant ut at han hadde behov for sin egen seng på natta pluss at han fikk forberede hunden vår på vårt nye familiemedlem ved å ta med seg bodyen hennes hjem. Viktig å la hunden få snuse :-) han tok i tillegg 14 dager perm fra fødsel, han får heldigvis betalt permisjon. Det er jeg så glad for at vi gjorde for jeg var totalt utslitt og stappfull av hormoner så han fløy rundt som ett piska skinn og oppvarta oss. :-)

Det er så kos å se dyr og bebiser være venner:) gleder meg til mini får møte hunden vår!!:)
Kan tenke meg at det er deilig at mannen får permisjon i starten med oss, da er jo alt nytt og vi fulle av hormoner og sikkert utslitt. Gikk du over termin? Tok han "spontant" ut permisjonen når fødselen startet eller fra termin?:)

Ja det var stas å komme hjem med nytt familiemedlen, hunden vår tok i mot henne med en gang :-)

Han tok "spontan" permisjon når jeg havnet på sykehuset. Snuppa kom 14 dager før termin. Vannet gikk og svangerskapsforgiftning i full blomst så det tok tre døgn før snuppa kom. Jeg var så utslitt at det var gull verdt for meg at sambo var hjemme med oss. Jeg syns at den første tiden burde alle menn få betalt perm for å være hjemme. Jeg var i alle fall helt på felgen og langt i fra mammalykke så behovet for at han var der var veldig stort. Heldigvis får han betalt perm i fjorten dager. Det er det dessverre ikke alle som får.
Men masse lykke til :-) dette blir så fint for dere! Og lille hunden da ;-)

Ja det var stas å komme hjem med nytt familiemedlen, hunden vår tok i mot henne med en gang :-)

Han tok "spontan" permisjon når jeg havnet på sykehuset. Snuppa kom 14 dager før termin. Vannet gikk og svangerskapsforgiftning i full blomst så det tok tre døgn før snuppa kom. Jeg var så utslitt at det var gull verdt for meg at sambo var hjemme med oss. Jeg syns at den første tiden burde alle menn få betalt perm for å være hjemme. Jeg var i alle fall helt på felgen og langt i fra mammalykke så behovet for at han var der var veldig stort. Heldigvis får han betalt perm i fjorten dager. Det er det dessverre ikke alle som får.
Men masse lykke til :-) dette blir så fint for dere! Og lille hunden da ;-)

Åja! Bra det endte godt da:) mannen min får også 14 dager betalt permisjon, trodde alle fikk det jeg:p
Takk takk:) vi gleder oss:) lykke til til deg også:)

Vi har tre hunder som må passes på når vi skal inn på sykehuset :) søstern min har fått husnøkkel så hun skal hente de når det skjer noe :)

Sendt fra iphone via bv forums app

Vi har innekatt som kan overfores i det riene starter. Regner med mannen stikker hjem en tur før jeg skrives ut fra sykehuset også. Hvis stedatter er her når det setter igang så får hun bare stikke til mor. Veldig greit. :)
Mannen får 2 uker permisjon fra den dagen Knøtten blir født, tror jeg.

Min kjære skal være hjemme med guttungen og katta mens jeg er på sykehuset, så trenger kun pass under fødselen. Da blir det nok ett vennepar av oss som tar sønnen min. Katta blir hjemme. Om vi er heldig så er farmor ledig og på besøk når fødsel starter. Men hun bor fem timer unna så litt vanskelig å planlegge, hehe.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nå har vi fått avtalt med foreldrene mine om å komme opp å hente hunden vår når vi drar til sykehuset:) det blir bra:)
Er det noen som vet hva som er vanlig ang de 14 dagene mannen får permisjon etter fødsel? Setter man en dato eller tar det spontant? Det kan jo hende ungen kommer både før og etter termin..

Vanlig at pappa tar fri fra den dagen baby er født.

Er jo frivillig fri etter fødsel. blir ikke regnet som permisjon :) Eller det kommer vel an på den bedriften han jobber i.

Back
Topp