barn deler rom

Prox

Gift med forumet
Vi er usikre og trenger deres råd!!

Største er 2,5 år og har fram til nå styra veldig på kveldene i timesvis før han sovner.. Men de siste to ukene har han blitt veldig flink og kommer bare opp noen ganger - og det er veldig lite gråt.

Minste er 8,5mnd og våkner flere ganger etter han er lagt, ofte trenger han bare smokk men det kommer litt an på om han er forskjølet eller ikke osv.. vi driver å slutter helt med nattmating og det går veldig bra!

Hadde dere villet satt disse to på samme rom??
Vi ønsker rommet vårt for oss selv!!!

Vi tenker jo at det blir mye styr om en av de slår seg vrang og vekker den andre og lignende.. men en gang må vi jo flytte dem sammen.. Like så greit å bare hive seg ut i det, eller?

Ingen erfaring da vi la de to store sammen så minsten fikk eget rom slik at de to minste ikke skulle forstyrre men når jeg drev å lurte på dette for litt over 1 år siden fikk jeg råd om å "hoppe i det" men kanskje vurdere hvordan det fungerer etter en ukes tid. De første 2-3 dagene kan bli tumlete til de blir vant til hverandres lyder.

Vår to deler rom, men de var eldre, vi flytter dem ikke ut av vårt rom så tidlig. Siden vi flyttet og det hele ble litt sånn snudd om på var yngste 1,5 når de flyttet sammen. Nå er hun fire, og i løpet an våren får de hvert sitt

Har en på 2,5 år og baby på 9,5 mnd, de har delt rom I noen uker nå. Minste bråket veldig, må ha mat om natta og sliter mye med forkjølelse og pusten. De vekker veldig sjeldent hverandre, og han eldste tuller ikke så mye under legging da vi har sagt at han må være stille. Går over all forventning her :)

Jeg hadde ikke orket det, blir jo mer mas og stress dersom de vekker hverandre, man må stå opp og gå å et annet rom osv. Hva som gjør at dere ønsker eget rom da, yngste er bare 8,5 mnd?

Jeg ble satt på rom med lillesøsteren min da hun var 2 år, det gikk helt fint. Men mamma og pappa ventet til da pga grunnene jeg skrev her :)

Jeg hadde ikke hatt de på samme rom enda.
Våre gutter delte rom en periode, fra yngste var 1,5 år til nå, nesten ett år etterpå. Eldste er 6 år nå.
Det gikk greit, men kun fordi 6-åringen sover godt, tungt og hele natten. Minstemann har vært litt urolig på natt hele veien. Fordelen da de delte rom var at det stod en familiekøye der inne, slik at jeg kunne legge meg i underkøya med minste når han våknet (vår form for samsoving da mannen ikke sover godt med en sprellende unge i sengen). Men nå har de fått hvert sitt rom, fordi eldste også trenger litt privatliv.

Jeg ville gitt det et forsøk! Angrer litt på at vi ikke lot våre to dele rom tidligere. De sover mye bedre begge to etter at de flyttet sammen, kan godt hende de hadde sovet natten igjennom tidligere om vi hadde latt de prøve. Er jo ikke verre enn å droppe det om det ikke fungerer.

Sikkert verdt et forsøk, men personlig ville jeg hatt minsten på mitt rom til h*n var eldre :)

Her var minste bare 6 måneder da vi flyttet hun inn til storesøster på 2 år. Funket helt supert!! Begge 2 var litt urolig på nattestid, men det ble faktisk bedre når de var på samme rom. Ingen våknet av den andre :)

Jeg hadde ikke orket det, blir jo mer mas og stress dersom de vekker hverandre, man må stå opp og gå å et annet rom osv. Hva som gjør at dere ønsker eget rom da, yngste er bare 8,5 mnd?

Jeg ble satt på rom med lillesøsteren min da hun var 2 år, det gikk helt fint. Men mamma og pappa ventet til da pga grunnene jeg skrev her :)
Fordi han våkner så ofte på natta når han ligger med oss (han minste).
Men i helga har han vært på hytta på eget rom og kun trengt smokken noen få ganger :o

Vi gjorde det da minste var året. Jeg må fremdeles opp en til to ganger om natta og hun nærmer seg 3.. Eldste sover gjennom såfremt det ikke blir bæljing. Men det har likevel vært positivt for deres del, så får jeg vel sove en hel natt før skolestart forhåpentligvis :p

Hvorfor ville du venta? :)

For det første pga nattamming og at jeg alltid skal være i nærheten dersom hun trenger meg. Og delvis pga plassmangel, hehe :)

Jeg ville ventet til de begge stort sett sov natten igjennom.

Jeg orker ikke å ha han minste inn til oss i evigheten :o storebroren kan godt våkne iblant enda :p jeg vil ha tilbake rommet mitt! Så vi prøver nå :)
Jaja da har du jo bestemt deg ;) jeg synes ikke 8 mnd er en evighet men vi er forskjellige

Jaja da har du jo bestemt deg ;) jeg synes ikke 8 mnd er en evighet men vi er forskjellige
Nei tenkte på at om vi skulle ventet til de sover natta gjennom kan vi bli ventende til minste er 2 år :o og det er en liten evighet det :p

Back
Topp