Barn av rusmisbrukere

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Jeg vil gjerne "reklamere" litt for organisjonen "Barn av rusmisbrukere"
Her er web siden deres: http://www.barweb.no/

Jeg og mine søsken har hatt en oppvekst med en forelder som ruset seg og var psykisk syk. Vi snakket sjeldent me noen om det og tok ansvarsrollen ovenfor henne. Er ikke før i voksen alder at vi forstår at vi burde skaffet mer hjelp og vært ærlige med folk rundt oss.
Er så mange barn som lever med foreldre som ruser seg og ikke forteller det til noen, og det er så viktig at vi fanger opp dette. Ingen barn bør oppleve å komme hjem til en mor eller far som ligger døddrunken eller totalruset på gulvet hjemme med fullt av rot og møkk rundt seg og ikkenoe mat i kjøleskapet.
Og det er ikke bare de som fortsatt er barn som sliter, det å være barn av en rusmisbruker er også grusomt selv om man selv er blitt voksen. Det er vanskelig å vite hva man bør gjøre, hvem man skal ta kontat med ++

Denne organisasjonen er ganske ny og vil nå jobbe for disse barna! HEr kan man få hjelp til det meste, og også de som vet om barn som bor i hjem der det er rus kan her få hjelp til å vite hva man kan gjøre og hvem man kan si ifra til. Et barn tar gjerne foreldren sin i forsvar uansett hva, så er viktig å tilnærme seg på riktig måte.

Jeg har en fantastisk søster som er blitt med i styret til denne voksende organisasjonen og vil gjøre mitt for at flest mulig vet om den og vet om hvor man kan ta kontakt:)

Så har dere noe på hjerte om dere selv, barna deres, barna til andre eller lignende så ta kontakt med dem enten via mail eller som anonym via barsnakk.

Det står også en del interessante artikler om alkohol og rus i hjemmet, spes det som gjerne snakkes om her... løssluppen drikkekultur i familier.

Takk for at dere leste!!

Flott at dere vil jobbe for disse barna! Har selv en fostersøster som er barn av en heroin misbruker, som misbrukte heroin hele svangerskapet, og kjenner en som har en datter på 3 år, som har henne annenhver helg, og han ruser seg hver dag. Han er meldt til barnevernet flere ganger, uten at det skjer noe..

Back
Topp