Barn 1,5-2 år

småtrollene

Elsker forumet
Småen min er litt småspist for tiden, har vært plaget med astma i lang tid før vi fant ut at det var det. Så jeg syns han er blitt så tynn[&o] Dog veier 13 kg og er 17 mndr[:)]
Så jeg lurer på dette:

Hvor mye spiser deres i løpet av en dag?

Hvor mye sover de, når legger de seg, når står de opp, når blunder de?

17 mnd og 13 kg høres ikke tynn ut for meg! Gutten min er veldig stor for alderen, han er 2 år og veier 14 kg! Så tror ikke du skal bekymre deg!

Gutten min på 22 mnd er også en småspiser, og har også astma.
Han spiser iløpet av en dag:

1-2 skive til frokost
1 skive pluss litt frukt til lunsj
middag, dette variere veldig, noen dager rører han ikke maten, andre dager spiser han mye.
1 skive til kvelds.

Han er veldig glad i frukt, så visshan ikke spiser noe til frokost, lunsj og kvelds byttes dette ut med frukt, innimellom yougurt.

han veier ca 14-15 kg, og er høy, så er ganske så tynn. Men frisk og fin for det[:)]

jenten min er 16 mnd. hun spiser havregrøt 2 ganger om dagen, frukt, en haug med brødskiver og middag. hun veier 9,5 kg.

hun sover en gang om dagen ca.11-1230 legger seg 1830 og blir vekt 0630 og er veldig aktiv når hun ikke sover

ORIGINAL: Siljemor_82

17 mnd og 13 kg høres ikke tynn ut for meg! Gutten min er veldig stor for alderen, han er 2 år og veier 14 kg! Så tror ikke du skal bekymre deg!

Gutten min har altid vært over gjennomsnittet, men når jeg tydelig ser at han halverer måltidene sine så begynner jeg å lure litt.
Så derfor lurer jeg på hva som er mest "vanlig" selv om jeg vet at det er store forskjeller på barn.

jenta mi er 20 mnd, spiser
1-2 skiver til frokost,
varm mat i bhg kl 11, spiser som regel en grei porsjon
frukt kl 2 + ei 1-2 skiver
Så spiser vi middag hjemme som regel kl 16, men da spiser ho lite(er jo bare 2 timer siden ho sist har spist)
kvelds 2-3 skiver

har som regel en youghurt også inni her en vei, ho veier 12.2kg..

Hun har også astma, men har ikke vært så ille i år som ho var i fjor på denne tida..

snuppa mi blir 2 år 14. mars og hun veier ikke 13 kg enda, ikke 12 heller tror jeg. så det hørtes ikke lite ut synes jeg da..

min er snart 17 mnd og tipper hun er ca 12 kg.. så synes ikke 13 kg er lite.. min er en liten bolle[8D]

Er jo ikke kiloene jeg er opptatt av, det er jo matinntaket!
Fra å ha en storspiser til å ha en som nesten ikke vil se maten sin så syns jeg at jeg får låv til å være litt beskymret, selv om jeg vet grunnen. Så derfor lurer jeg bare på hva andre barn på den alderen spiser i løpet av en dag[:)]

ORIGINAL: 1storog1imagen

Småen min er litt småspist for tiden, har vært plaget med astma i lang tid før vi fant ut at det var det. Så jeg syns han er blitt så tynn[&o] Dog veier 13 kg og er 17 mndr[:)]
Så jeg lurer på dette:
syns ikke det var lite mi er 2 år og 4mnd nå og veier 13kg[8|]å hun ser ikke for tynn ut.Hvor mye spiser deres i løpet av en dag?
en til to skiver til frokost,frukt melk,det samme til lunsj,så en youert til mellom og frukt.ikke så storspiste på middag vist vi ikke har pølse og potetstappe[:D]og en til to skiver til kvelds eller grøt vist jeg lager det.er fornøyd med det dem spiser.drikker godt igjennom hele dagen også[:)]
Hvor mye sover de, når legger de seg, når står de opp, når blunder de?
snuppa sover 19.30 -08 og hviler i to timer fra 12-14 på dagen[:D]

ORIGINAL: 1storog1imagen

Er jo ikke kiloene jeg er opptatt av, det er jo matinntaket!
Fra å ha en storspiser til å ha en som nesten ikke vil se maten sin så syns jeg at jeg får låv til å være litt beskymret, selv om jeg vet grunnen. Så derfor lurer jeg bare på hva andre barn på den alderen spiser i løpet av en dag[:)]

Typisk at folk skal henge seg opp i kilo, irriterer meg!! Er mer viktig at gutten faktisk nesten ikke spiser!!

Snuppa mi er  over 2 år, men spiser normalt 2 brødskiver, middag, yougurt og frukt på en dag sammen(fordelt utover da)....

Jenta mi på 25 mnd er veldig tynn, hun veier 10,5 kg, hun er en veldig aktiv unge!
Hun har alltid vært tynn så følger sin egen kurve.
Snuppa mi har også astma..

En vanlig dag:
Frokost en brødskive eller nesten 2, eller en bolle med havregryn.

I barnehagen sender jeg med henne 3-4 brødskiver, hun spiser som regel 3, men noen ganger alt sammen.
Sender også med yoghurt til tider eller oppskjærte gulerøtter, små tomater, agurk, rosiner osv.

Middag spiser hun en barnetallerken med mat, spørrs hva som lages.
Hun elsker grønnsaker og poteter, fisk, kjøttboller og pølse.

Kvelds spiser hun en brødskive eller havregryn og muligens frukt noen ganger.

Jenta mi legger seg som regel 1900-1930 og sover frem til 0700 dagen etter.

På dagtid sover hun 1 - 1 1/2 time på dagen fra kl:1100-1200.

Back
Topp