Bareforsikring

Status
Stengt for ytterligere svar.

Babylito

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Hei,

Er det mange av dere som har/skal skaffe barneforsikring?
Hvorfor/Hvorfor ikke?

Vi har sett på barneforsikringen (toppforsikringen) til Storebrand, og den dekker så og si alt av sykdom og uhell. I tillegg til både fysioterapi/kiropraktor/psykolog osv. Koster rundt 300 per mnd, men er det ikke verdt det dersom det skulle skje noe med barnet?

Ha absolutt forsikring! Det er det beste du kan gjøre for barnet ditt omtrent.
Det vet jeg av bitter erfaring, for mine foreldre avsluttet forsikringen min på dagen jeg fylte 18 år. Så her sitter ejg da, uføretrygdet og jeg kunne fått ganske mange penger som kunne hjulpet meg mye, dersom de ikke hadde avsluttet den..

Vi har Frende. :)

Nei sparer heller i fond :) så lenge en setter av litt hver mnd til barnet så gjlr det samme nytte:) da går alle pengene til henne og ikke rett i kassen til forsikringsselskapene. Er ofte strenge krav for å få penger fra forsikringsselskapene så sjansen for å få støtte er minimal..

Vi skal ha forsikring fra han blir født. Vet hvordan det er å ikke ha forsikring. Sitter med en sykdom som kan gjøre meg ufør, men har ikke uføreforsikring fordi jeg som ung tenkte at jeg ikke trengte det. Nå får jeg ikke tegnet for uansett hva slags sykdom. Takke meg til at jeg var så smart og tegnet personforsikring da jeg kjøpte min første leilighet. Tegnet den pga at foreldrene mine var kausjonister, men det er meg det gagnet. Jeg ble 400.000kr rikere i fjor pga sykdom. De står på konto og er min uføreforsikring.
Fint å spare til barnet også, men dersom det skjer noe mens barnet er lite så har man jo ikke rukket å spare så mye. Da er forsikringspenger gode å ha.

Nei sparer heller i fond :) så lenge en setter av litt hver mnd til barnet så gjlr det samme nytte:) da går alle pengene til henne og ikke rett i kassen til forsikringsselskapene. Er ofte strenge krav for å få penger fra forsikringsselskapene så sjansen for å få støtte er minimal..
Samme her :happy:

Ja, her skal det forsikres. Sparer på sparekonto i tillegg.

Har hatt både nyfødtforsikring og no har begge forsikring med både ufør og ulykke. Me sparar jo i tillegg, men sidan me ikkje har masse oppsparte penger om det skulle skje noko no, så treng me forsikring i tillegg:)

Vi har selvsagt forsikring. Utvidet barneforsikringen i Landbruksforsikring.

Fælt å tenke på at flere forsikrer dyra enn barna sine, syns jeg.

Vi har selvsagt forsikring. Utvidet barneforsikringen i Landbruksforsikring.

Fælt å tenke på at flere forsikrer dyra enn barna sine, syns jeg.
Dyr og barn kan ikke sammenlignes! Hvis hunden brekker foten så må du fort ut med 20 000 uten forsikring. For et barn er all helsehjelp gratis. Hvis en skal forsikre et barn så er det mest med tanke på ufør, og da er det ikke alltid de utbetaler, det er strenge krav og det utbetales kun ved visse diagnoser.

Forsikring.png

Her er en oversikt over hva du har krav på dersom du ikke har forsikring.. Da spørs det jo bare hvor "heldige" man er, og hvor god økonomi man har om det skulle skje noe. Det går jo forholdsvis greit når man er hjemme i permisjon, men kan ikke tenke meg at det er spesielt kjekt å gå på jobb dersom barnet ditt på 1,5 år ligger på sykehuset med f.eks. kreft (som er dekt via forsikring), men skal man være sykemeldt i 1 år eller lengre så går man betraktelig ned i lønn, og da kan det bli trange kår..

Og når det kommer til barneforsikring vs. dyreforsikring: 20 000,- er evt et engangsbeløp, mens barneforsikring dekker tapt inntekt om barnet ditt(!) skulle bli alvorlig syk. Regner med man taper mer enn 20 000,- i.l.a. ett år..

Og jeg vet ikke med dere andre, men jeg har ikke råd til å sette av flere 1000,- i mnd til sparekonto i permisjonstiden min, har jo allerede 80% lønn. Og hva om barnet skal bli syk i løpet av kort tid? Hvor mye har man rukket å spare opp til da?

Vis vedlegget 102396

Her er en oversikt over hva du har krav på dersom du ikke har forsikring.. Da spørs det jo bare hvor "heldige" man er, og hvor god økonomi man har om det skulle skje noe. Det går jo forholdsvis greit når man er hjemme i permisjon, men kan ikke tenke meg at det er spesielt kjekt å gå på jobb dersom barnet ditt på 1,5 år ligger på sykehuset med f.eks. kreft (som er dekt via forsikring), men skal man være sykemeldt i 1 år eller lengre så går man betraktelig ned i lønn, og da kan det bli trange kår..

Og når det kommer til barneforsikring vs. dyreforsikring: 20 000,- er evt et engangsbeløp, mens barneforsikring dekker tapt inntekt om barnet ditt(!) skulle bli alvorlig syk. Regner med man taper mer enn 20 000,- i.l.a. ett år..

Og jeg vet ikke med dere andre, men jeg har ikke råd til å sette av flere 1000,- i mnd til sparekonto i permisjonstiden min, har jo allerede 80% lønn. Og hva om barnet skal bli syk i løpet av kort tid? Hvor mye har man rukket å spare opp til da?
Folk har forskjellig økonomi da;) noen klarer seg om det skulle skje noe, mens andre må ta opp lån fordi vaskemaskinen ryker.

Folk har forskjellig økonomi da;) noen klarer seg om det skulle skje noe, mens andre må ta opp lån fordi vaskemaskinen ryker.

Altså.. Både jeg og samboer har 2-3 mnd lønner hver på sparekonto, har alt klart og ikke noe problemer med økonomien. Men her er det snakk om tapt arbeidsinntekt over en lengre periode. Det er mye som ikke blir dekket av staten, og på forsikringen vi har valgt så dekkes t.o.m. private sykehus, fysioterapaut, kiropraktor, psykolog osv. fram til barnet er 26 år..
Det har med å gi barnet og familien en sikkerhet.
Er jo samme som å si at du ikke trenger å forsikre bilen fordi 200 000,- er jo lett å spare opp i stedet for å betale forsikringsselskapene..

Altså.. Både jeg og samboer har 2-3 mnd lønner hver på sparekonto, har alt klart og ikke noe problemer med økonomien. Men her er det snakk om tapt arbeidsinntekt over en lengre periode. Det er mye som ikke blir dekket av staten, og på forsikringen vi har valgt så dekkes t.o.m. private sykehus, fysioterapaut, kiropraktor, psykolog osv. fram til barnet er 26 år..
Det har med å gi barnet og familien en sikkerhet.
Er jo samme som å si at du ikke trenger å forsikre bilen fordi 200 000,- er jo lett å spare opp i stedet for å betale forsikringsselskapene..
Jeg bare sier det som ekspertene og økonomene sier jeg;)

Ingen har så langt klart å overbevise meg om at det på noen måte er gunstig å ha barneforsikring. Og hvis man tror at forsikringsselskapene bare kaster penger etter folk så er det bare å tro om igjen. Det argumenteres ofte for at det er gunstig med tanke på varig uførhet. Sannsynligheten for at en person under 18 år blir varig ufør er generelt sett lav- det er bare å se på statistikken. Og når man i tillegg skal oppfylle de kravene forsikringsselskapene krever i forhold til skade eller sykdom så blir sannsynligheten enda mindre igjen.

Vi lever i et velferdssamfunn hvor vi er så heldige og har gratis helsetjenester. Hadde vi bodd i USA hvor man faktisk er avhengig av å ha helseforsikring så blir det annerledes. Slik er det ikke i Norge. Her er vi godt dekket av det offentlige.

Å sammenligne barneforsikring med dyreforsikring viser bare mangel på forståelse og kunnskap om hvordan ting fungerer.

Vis vedlegget 102396

Du vet du har rett på pleiepenger om barnet er på sykehus eller, du kan også motta omsorgslønn om barnet ditt "krever" mer en vanlig oppfølging, det er er også noe som heter opplæringslønn om barnet ditt får noe som krever at mor og far må få opplæring i. I Norge har vi det utrolig godt, det er større enn å vinne i Lotto å bli født i dette landet! :D
Jeg hadde barnet mitt på sykehus jeg, og der fikk jeg lønn fra dag en.
Man har krav på mange forskjellige stønader i Norge om barnet ditt er syk :)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp