Bare vikariat

svizzrulla

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Oktoberbarna 2021♡
Jeg er litt stresset for tiden. Jeg har vikariat 100% ut desember og jobber i barnehage, Jeg er allerede sykmeldt 40% og kjenner jeg sliter jo selv nå! (bare 21 uker på vei) Jeg hadde planlagt å ta ekstravakter frem til permisjon, men tror ikke det blir mange vaktene jeg kan ta i uka med dette bekkenet.
What to do???? jeg mister vel retten til svangerskapspenger også nå? :eek:

Jeg er litt stresset for tiden. Jeg har vikariat 100% ut desember og jobber i barnehage, Jeg er allerede sykmeldt 40% og kjenner jeg sliter jo selv nå! (bare 21 uker på vei) Jeg hadde planlagt å ta ekstravakter frem til permisjon, men tror ikke det blir mange vaktene jeg kan ta i uka med dette bekkenet.
What to do???? jeg mister vel retten til svangerskapspenger også nå? :eek:
Signerer denne, er i samme situasjon men er ikke sykmeldt. Vet ikke hva som skjer med meg etter jul, stressende!

Hvis bekkenet er så ille,så kan du sykemelde deg 100% før vikariatet går ut. Da kan du fortsette på sykemelding frem til permisjon start. Ellers så vil du vel få dagpenger?

Jeg er bare vikar/ekstrahjelp, men jobber 3-5 dager i uken. Får problemer med bekkenet i løpet av en arbeidsdag og greier så vidt å gå (bortsett fra når jeg jobber natt, da er det så rolig). Er veldig redd for hva jeg skal gjøre hvis det blir helt uutholdelig å jobbe til slutt..

Husk at dere har rett på dagpenger etter endt vikariat. Dagpenger er pensjonsgivende inntekt og dermed kvalifiserer til foreldrepenger:)

Er det ikke 6 av de siste 10 månedene man må ha jobbet for å ha rett på foreldrepenger? I så fall mister dere ikke all rett bare fordi dere ikke har jobb på nyåret. Vet ikke helt om regnestykket endret dersom man ikke jobber fult. Jeg ville tatt kontakt med nav og fått en time med noen for råd. Evt. kan sikkert jordmor noe om dette? :)

Back
Topp