"Bare vent"- kommentarer

TenaLady

Andre møte med forumet
Jeg er nokk litt ekstra følsom om dagen altså, men! synes av og til at noen bare kunne la være og si noe. Blir spurt ofte av både kjente og ukjente hvordan formen er, hvordan det går osv. Det virker som om uansett hva jeg svarer, så vet jeg ikke hva jeg snakker om.

Eksempel.

Hvordan går det?
- Det går fint.
Bare vent til du blir tyngre, det kommer til å bli helt jæ***.

Hvordan går det?
- Det er litt tungt om dagen.
Bare vent til du blir tyngre, da blir det tungt da.

Synes at noen mennesker er pessimister uansett og elsker og fortelle hvor forferdelig det er å både gå gravid og ha unger. Synes jeg har nokk med å holde motet oppe selv innimellom, så slike kommentarer er så slitsomme. Dagens utblåsning. :shifty:

Sånn drev folk til meg sist, endte med ett svangerskap uten problemer og en unge som var fantastisk ! Hun skrek omtrent aldri, survet når hun var sulten og sov natten gjennom fra 2 mnd. Så jeg vil gjerne att de forteller meg hvor tungt og slitsomt det blir, for kanskje jeg får en sånn unge til ^^

Jeg er nokk litt ekstra følsom om dagen altså, men! synes av og til at noen bare kunne la være og si noe. Blir spurt ofte av både kjente og ukjente hvordan formen er, hvordan det går osv. Det virker som om uansett hva jeg svarer, så vet jeg ikke hva jeg snakker om.

Eksempel.

Hvordan går det?
- Det går fint.
Bare vent til du blir tyngre, det kommer til å bli helt jæ***.

Hvordan går det?
- Det er litt tungt om dagen.
Bare vent til du blir tyngre, da blir det tungt da.

Synes at noen mennesker er pessimister uansett og elsker og fortelle hvor forferdelig det er å både gå gravid og ha unger. Synes jeg har nokk med å holde motet oppe selv innimellom, så slike kommentarer er så slitsomme. Dagens utblåsning. :shifty:

Ja jeg vet XD. Bedrevitere kan dra et visst sted :D

Dumme folk. Ja det blir litt være, men vips så kommer sommeren og over natten er mange av kiloene forsvunnet. Og da har vi verdens beste premie også.
Folk har masse slemme og mindre omtenksomme kommentarer til gravide.

Ingen svangerskap eller barn er lik men alle skal dele av sin erfaring som om det er sånn for alle :-P
Jeg sier " det er ikke sånn for alle"...

Jeg fikk en sove baby, så en med kolikk...
Så det kan slå begge veier uansett..

Fikk høre det sist og N ble stikk motsatt :p

Men jeg sier bare vent til du blir større og det blir tyngre når man påpeker at det er tungt nå og at man føler seg stor. Fra min side er det ment som spøk og de skjønner det altså :) da bare ler vi sammen

Ikke fått så mye slike kommentarer i grunn.. Men har fått høre noen ganger denne gangen at det nok blir hektisk for oss med to små og at vi kommer til å få oss litt å bryne oss på. Det er jeg egentlig forberedt på da ;)

Ikke fått så mye slike kommentarer i grunn.. Men har fått høre noen ganger denne gangen at det nok blir hektisk for oss med to små og at vi kommer til å få oss litt å bryne oss på. Det er jeg egentlig forberedt på da ;)
Næææ, som om to barn under 3 år ikke er litt fart i..
Skulle tro det var en ny sak... HAHA

Skjønner at du synes det kan være irriterende å høre sånne type påstander og kommentarer. Har også fått høre litt sånt og synes selv det kan være litt irriterende.. Det samme gjelder fødselshistorier hvor de absolutt skal fortelle hvor sinnsykt vondt og grusomt det var. Kjenner at jeg bare må lukke ørene av og til :)

Skjønner at du synes det kan være irriterende å høre sånne type påstander og kommentarer. Har også fått høre litt sånt og synes selv det kan være litt irriterende.. Det samme gjelder fødselshistorier hvor de absolutt skal fortelle hvor sinnsykt vondt og grusomt det var. Kjenner at jeg bare må lukke ørene av og til :)
For å si det sånn ang fødsler så er det bare å lukke ørene :p
Ja det er ikke godt, men herregud mange skremmer jo livskiten ut av folk -.-

For å si det sånn ang fødsler så er det bare å lukke ørene :p
Ja det er ikke godt, men herregud mange skremmer jo livskiten ut av folk -.-

Ja jeg vet.. synes ikke man trenger å skremme livet av folk som snart skal føde. Det er greit å fortelle om fødselen sin, men unødvendig å si slikt som " stakkars deg.. det er helt for jævelig og det er godt du ikke vet hva du går til osv". Jeg har bare lukket ørene.. gidder faktisk ikke å høre etter og jatter bare med.. mannen har til og med bedt henne om å tie stille så ikke hun skremmer livet av meg. Da har hun jekka seg ned et par hakk :p

Syns også mange sier mye rart uten å tenke seg om. Tror ikke de mener noe vondt med det, men likevel...
Fikk høre i uke 17; jaja nå er det ikke lenge igjen? Hehe jeg måtte tenke litt etter før jeg forstod at hun mente sv. skapet mitt. Istedet tenker jeg at hun kunne brukt noen sekunder på å tenke før hun sa noe; hva med; hva var termin no igjen?

Mange tror at vi gravide er "allemannseie", at de kan snakke om oss og kroppene våre og ta på den voksende magen ;)

"bare vent til ungen griner hele natta og du ikke sover på et halvt år" fikk jeg høre her en dag.. Ikke alle barn er slik altså :p

Ja jeg vet.. synes ikke man trenger å skremme livet av folk som snart skal føde. Det er greit å fortelle om fødselen sin, men unødvendig å si slikt som " stakkars deg.. det er helt for jævelig og det er godt du ikke vet hva du går til osv". Jeg har bare lukket ørene.. gidder faktisk ikke å høre etter og jatter bare med.. mannen har til og med bedt henne om å tie stille så ikke hun skremmer livet av meg. Da har hun jekka seg ned et par hakk :p
Godt hun gjorde det :)
Jeg fikk høre mye rart. Du må ha EPI sa mange :p fødte uten noen ting. Prøvde lystgass ikke for meg, vepsestikk omg så vondt! Ikke for meg og akupunktur som ikke ga noe effekt. Så droppet alt å fødte uten

Godt hun gjorde det :)
Jeg fikk høre mye rart. Du må ha EPI sa mange :p fødte uten noen ting. Prøvde lystgass ikke for meg, vepsestikk omg så vondt! Ikke for meg og akupunktur som ikke ga noe effekt. Så droppet alt å fødte uten

Oi, så tøft :) Jeg vil ha epidural :p

Ingen svangerskap eller barn er lik men alle skal dele av sin erfaring som om det er sånn for alle :-P
Jeg sier " det er ikke sånn for alle"...

Jeg fikk en sove baby, så en med kolikk...
Så det kan slå begge veier uansett..

Nettopp! Ingen svangerskap eller barn er like.

Back
Topp